Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:21:12 GMT

ارسال 87 میلیون لیتر نفتگاز به نیروگاه های گیلان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۶۰۷۰۵

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان گفت: در راستای تامین سوخت دوم نیروگاه‌های استان 87 میلیون لیتر نفتگاز به نیروگاههای گیلان ارسال شده است.

‌علی اصغر عباسی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای تامین سوخت دوم نیروگاه های سیکل ترکیبی استان در زمان قطعی گاز از ابتدای سال جاری تاکنون مجموعاً 87 میلیون و 66 هزار لیتر نفتگاز به نیروگاه های سیکل ترکیبی استان ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان افزود: ذخیره سازی سوخت نیروگاه های رشت و پره سر که به دلیل افت یا قطعی فشار گاز از نفتگاز به عنوان سوخت دوم استفاده می کنند، با تمهیدات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان از ابتدای سال در حال انجام است‌.

وی ادامه داد: از مجموع 87 میلیون و 66 هزار لیتر نفتگاز‌توزیع شده در استان، 60 میلیون و 552 هزار لیتر به نیروگاه سیکل ترکیبی رشت و 26 میلیون و 514 هزار لیتر به نیروگاه پره سر ارسال شده است که این میزان به ترتیب افزایش 1032 و292 درصدی را نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان می دهد.

عباسی گفت: از ابتدای سال تاکنون همچنین 258میلیون و 852 هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی (بنزین، نفت سفید و نفتگاز غیرنیروگاهی) در استان گیلان توزیع شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش را نشان می دهد.

وی یادآور شد: از مجموع انواع فرآورده های نفتی توزیع شده در استان گیلان 176 میلیون و 116 هزار لیتر بنزین معمولی، 11 میلیون و 480 هزار لیتر بنزین سوپر، شش میلیون و 787 هزار لیتر نفت سفید و 64 میلیون و 469 هزار لیتر نفتگاز غیرنیروگاهی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان تاکید کرد: بیشترین تغییرات مصرف فرآورده ها مربوط به نفت سفید با کاهش 44 درصد می باشد که مدیریت صحیح مصرف، هوای مناسب و عدم درخواست مردم در فصل بهار و افزایش تعداد خانوارهای تحت پوشش گازکشی خانگی از مهمترین دلیل این کاهش است.

عباسی یادآور شد: همچنین طی همین مدت مصرف بنزین سوپر با افزایش 29 درصد همراه است که افزایش تعداد خودروهای منطقه آزاد و تعطیلات فصل بهار از جمله اهم عوامل افزایش مصرف این فرآورده است.

وی گفت: در دو ماهه ابتدای امسال همچنین مجموعاً 27 میلیون و 560 هزار متر مکعب گاز فشرده طبیعی (CNG) در استان گیلان به مصرف رسیده است که این میزان نسبت به زمان مشابه سال گذشته با تغییر قابل ملاحظه ای همراه نبوده است .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان خاطرنشان کرد: با مصرف این میزان گاز طبیعی، درصدد انجام صرفه جویی 27 میلیون لیتری در مصرف بنزین و برداشتن قدم موثری در راستای سوخت پاک است .


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین و توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر نفتگاز در بخش کشاورزی استان کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جهانبخش نوکانی مدیر منطقه با بیان این مطلب به قابلیت های کشاورزی استان و کسب رتبه های کشوری در زمینه تولیدات باغی و کشاورزی و نقش آن در ایجاد اشتغال و تولید اشاره و اظهار کرد: تامین و توزیع سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی استان یکی از رسالت های این شرکت است که خوشبختانه با تلاش همکاران این شرکت و همکاری جهادکشاورزی استان این امر به خوبی محقق شده است.

نوکانی از توزیع الکترونیکی ‏سوخت بخش کشاورزی با استفاده از سامانه اینترنتی سدف ‏‏(‏https://newtejaratasan.niopdc.ir‏) در جهت تحقق دولت الکترونیک، تکریم ارباب رجوع و ‏تحقق حقوق شهروندی خبرداد و افزود: خوشبختانه با همکاری جهاد کشاورزی استان و پلیس راهور پلاک گذاری ‏ادوات کشاورزی استان نیز انجام شده است که این امر ، نقش بسزایی در جلوگیری از عرضه خارج ‏ازشبکه فرآورده های نفتی و توزیع الکترونیک سوخت کشاورزان استان را به همراه دارد.‏

نوکانی با اشاره به فعالیت‎ ۳۲ ‎هزار دستگاه ادوات کشاورزی در استان از مصرف ۱۱۸ میلیون لیتری سوخت این ادوات در سال گذشته خبرداد و اظهار داشت:۵ میلیون لیتر سوخت در بخش چاه‌های مجاز آب کشاورزی و ۲ میلیون لیتر نیز در بخش تولیدی و مرغداری استان در سال گذشته مصرف شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897831

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان
  • کشف ۶ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در بیرجند
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر نفتگاز کشاورزی استان کردستان
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • تامین و توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر نفتگاز در بخش کشاورزی استان کردستان
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه