Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز سیاوش حسین‌ پور در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون سیصد و چهل هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی افزود: شرکت غله با بهره‌ گیری از 98 مرکز خرید، مقدار گندم تضمینی در قالب یکصد و شصت هفت هزار و پانصد محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی کرده است، از این میزان محصول شامل یک میلیون و یکصد و هفتاد و شش هزار تن گندم معمولی و یکصد و شصت و چهار هزار تن گندم دروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت غله منطقه چهار خوزستان عنوان کرد: در سال جاری این شرکت با استفاده از فضای استاندارد و ذخیره سازی سیلوهای گندم بخش دولتی و خصوصی با ظرفیتی بالغ بر یک میلیون هشتاد هزار تن، نسبت به ذخیره سازی گندم اقدام کرده است.

حسین پور تصریح کرد: با سیاستگذاری ‌های مطلوب همه جانبه دولت، تلاش‌ های بی‌ وقفه مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران و مساعدت ‌های بی دریغ بانک کشاورزی تاکنون 9773 میلیارد ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید چهار درصد و دو درصد غیرمفید با قیمت 13 هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت 13 هزار و 300 ریال خریداری می ‌کنند.

مدیرعامل شرکت غله منطقه چهار خوزستان گفت: خرید گندم تنها در شهرستان ایذه در حال انجام و خرید رو به اتمام است و استان خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.

حسین پور ادامه داد: در این میان شهرستان شوش بیشترین خرید و شهرستان ایذه کمترین میزان خرید را داشته اند.

وی عنوان کرد: دانه روغنی کلزا نیز در این استان، همزمان با خرید تضمینی گندم، خریداری می‌ شود و تاکنون 18 هزار و 463 تن از این محصول، از کلزا کاران خریداری شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش کشاورزی با استفاده از فناوری متحول می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان زنجان با بیان اینکه در حوزه گندم دولت فداکاری کرد تا برنامه‌ها به درستی پیش برود، افزود: طی دو سال گذشته به لحاظ ذخایر گندم در سیلوها خیال راحتی داشتیم و ضریب جینی استان نیز افزایش یافت.

وی یادآور شد: پارسال ۷۰ هزار میلیارد تومان پول خرید تضمینی گندم از سوی دولت کنار گذاشته بود که این میزان پرداختی دو و نیم برابر افزایش یافت.

استاندار زنجان اظهار داشت: سال گذشته در این استان نیز هفت هزار میلیارد تومان (همت) مبلغ خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شد.

افشارچی با بیان اینکه کشاورزی ما انرژی و هزینه بالایی دارد، گفت: برای بهره‌وری در کشاورزی یکسری کارها را شروع کرده ایم که ترویج کشت‌های گلخانه‌ای از جمله آنهاست.

وی افزود: با تغییر الگوی کشت نیز روشی را پیش می بریم که صرفاً ترویجی نیست.

افشارچی تصریح کرد: از مهمترین دغدغه‌های بخش کشاورزی مسأله بهره‌وری آب است که مجموعه استان باید برای آن تدبیر می‌کرد و در این خصوص نیز پیگیری‌های ویژه‌ای انجام می‌شود. در این مراسم از ۶ کشاورز نمونه ملی و ۴۲ کشاورز نمونه استانی قدردانی شد.
.

کد خبر 6084377

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • بخش کشاورزی با استفاده از فناوری متحول می‌شود
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید