Web Analytics Made Easy - Statcounter

مساله حمل و نقل عمومی در شهرستان قدس همواره با مشکلاتی همراه بوده است و در این میان نواقص شبکه تاکسیرانی شهر و دلایل مردم برای استفاده از خدمات مسافربرها شخصی مساله‌ای قابل تامل و نیازمند رفع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، سال‌هاست که مساله حمل و نقل عمومی در شهرستان قدس با جمعیت قابل توجه قریب به 400 هزار نفر، همواره با نقص‌ها و کمبود هایی روبرو بوده است که نیازمند توجه و به بازبینی در اختصاص امکانات و برنامه‌ریزی‌های خاص در این حوزه از سوی مسئولان و متولیان مربوطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان شبکه‌های حمل و نقل عمومی، تاکسی‌ها که مردم همه روزه برای عبور و مرور در سطح شهر از آن‌ها استفاده می‌کنند با مشکلات و کمبودهای عدیده‌ای مواجه هستند که در تمام این سال‌ها موجب اعتراض عموم مردم و حتی خود تاکسی‌داران در این شهرستان شده است و اندک اقدامات صورت گرفته نیز تاثیر چشم‌گیری در این زمینه نداشته است.

در میان مسائل این حوزه، کمبود و یا حتی عدم وجود خطوط تاکسی در بسیاری از مسیرهای پر رفت و آمد شهر که موجب استقبال مردم از مسافربرهای شخصی و یا پیاده طی کردن این مسیرها توسط شهروندان می‌شود؛ به‌عنوان مثال، مسیرهایی مانند حد فاصل میدان آزادی تا انتهای خیابان شهید عالمی، مرکز شهر تا شهرک ابریشم و بلوار مبارزان و خیابان جمهوری، خیابان استقلال و خیابان شریعتی و بسیاری از دیگر معابر قدس که به واقع با مشکل جدی نقص خطوط تاکسی مواجه‌اند و ناگزیر به رفت و آمد پیاده و یا با خودروهای شخصی در مسافت‌های نامبرده هستند.

دیگر مساله‌ای که در این حوزه شهروندان را با مشکل روبرو ساخته است؛ جاگذاری ایستگاه‌های تاکسی صرفاً در مراکز شهر است و بنا بر این نکته تاکسی‌داران بدون پر شدن تاکسی‌های خود اقدام به حرکت نمی‌کنند و شهروندانی که در مسیر این خطوط قرار دارند و نمی‌توانند به مبدا تاکسی ها رجوع کنند، باید سوار ماشین‌های شخصی شوند که این اقدام آن‌ها نسبتاً منطقی است.

تاکسیرانی شهرستان و دستگاه‌های متولی باید به فکر ترمیم و رفع نواقص شبکه تاکسیرانی باشند و در غیر این صورت برخورد با مسافر بران شخصی _که البته این اقدام نیز صورت نگرفته است_ نتیجه‌ای نخواهد داشت و گلایه‌های شهروندان و تاکسی‌داران برای همیشه بی‌پاسخ خواهد ماند.

شایسته است تا مطالعات عاجل و موثر و در نتیجه اقدام لازم در این زمینه اتخاذ شود و با کنار گذاشتن بهانه‌ها و صرف برخی هزینه‌های مادی و معنوی لازم، شبکه تاکسیرانی در این شهر پرجمعیت، معنا و کاربرد خود را به‌دست آورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بامداد شنبه شارژ می شود

تین نیوز

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه خودروهای شخصی بدون هیچ گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت ماه) در کارت های هوشمند سوخت شخصی شارژ می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می شود.

سهمیه بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها هم اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بامداد شنبه شارژ می شود
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 
  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است