Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان پیشوا، معصومه ابتکار درآیین بهره‌برداری از سیستم تصفیه‌خانه دامداری صنعتی شهرستان پیشوا که با حضور محمود حجتی وزیر کشاورزی، محمدکرم محمدی فرماندار پیشوا و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد بیان داشت: کشاورزی در ایران از ارزشی حیاتی برخوردار است، از یک طرف مهم‌ترین منبع ایجاد رشد اقتصادی و فرصت‌های شغلی پایدار و از طرفی تأمین‌کننده امنیت غذایی همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: اگر به آینده‌ای روشن برای کشور و اقتصاد پویا و مقاوم می‌اندیشیم، باید به بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون رییس جمهوری گفت: در نگاه تلفیقی به مسائل زیست محیطی می‌بایست فعالیت‌های اقتصادی به گونه‌ای رشد و توسعه پیدا کند که به محیط زیست آسیب کمتری وارد شود.

ابتکار با اشاره به اینکه مدیریت سبز منجر به رفع آلودگی‌ها در محیط زیست می‌شود افزود: مسؤولان باید با مدیریتی علمی، بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها و استفاده صحیح از دانش سنتی و بومی، اقتصاد را با محیط زیست سازگار کنند و این همان رویکردی است که در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص محیط زیست مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز به دلیل تولید گازهای گلخانه‌ای شاهد تغییر اقلیم و افزایش 1.8 درجه ای دمای هوا در جهان هستیم و شرایط ایران در منطقه غرب آسیا نیز بسیار سخت و دشوار است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی و سطح منابع آبی همزمان با تغییرات اقلیم در کشور اظهار کرد: دولت یازدهم به منظور مقابله با این پدیده، فعالیت‌های موثری در حوزه کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای و سازگاری با این تغییر اقلیم انجام داده که نتیجه این اقدامات منجر به مصرف بهینه انرژی و سازگاری اقتصاد با تغییر اقلیم شده است.

معاون رئیس جمهوری با تأکید بر مدیریت پسماند در بخش‌های مختلف تولیدی به ویژه کشاورزی گفت: اگر مدیریت پسماند و بازیافت مجدد پسماند در واحدهای تولیدی انجام شود، صرفه‌جویی و توجیه مالی و اقتصادی از تولید نیز نصیب تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می شود.

به گفته وی، دولت برنامه‌ریزی جامع و مناسبی در حوزه مسائل زیست محیطی دارد و به طور قطع سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی دولت در حوزه محیط زیست با توجه و تاکید ویژه‌ای پیگیری و اجرا خواهند شد.

بر اساس این گزارش، تصفیه خانه مرکز دامپروری صنعتی شهرستان پیشوا امروز طی مراسمی با حضور رییس سازمان محیط زیست و وزیر جهادکشاورزی به بهره‌برداری رسید. برای اجرا و بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه در مجموع 16 میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور