Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يکي از اعضاي اهل سنت مجمع علماي مسلمين لبنان و رئيس انجمن دوستي و همکاري اسلامي اعلام کرد که رژيم آل خليفه به دنبال خروج مردم بحرين از قيام مسالمت آميز است.

خبرگزاري مهر، گروه بين الملل- سميه خمارباقي: شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين روز يکشنبه از سوي رژيم آل خليفه و به اتهامات واهي به يک سال حبس و مصادره اموال به ميزان 3 ميليون دينار محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادگاه آل خليفه اعلام کرده است که اجراي اين حکم (يک سال حبس) به مدت 3 سال تعليق شده و پس از آن، قابليت اجرا دارد. طبق اين حکم، همچنين شيخ عيسي قاسم به پرداخت هزار دينار غرامت نيز محکوم شده است.
نظاميان رژيم بحرين روز سه شنبه به منزل آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان اين کشور در منطقه الدراز واقع در غرب منامه پايتخت بحرين يورش بردند.
تمام ارتباطات با منزل آيت الله عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين و خانواده ايشان قطع شده و هيچ خبري از وضعيت مرجع ديني بحريني ها در دست نيست. مناطق مختلف بحرين طي روزهاي گذشته شاهد تظاهرات حمايت آميز مردم بحرين از آيت الله شيخ عيسي قاسم است. به همين مناسبت گفتگويي را با شيخ خضر الکبش يکي از اعضاي اهل سنت مجمع علماي مسلمين لبنان و رئيس انجمن دوستي و همکاري اسلامي ترتيب داديم که به شرح زير است:
شيخ خضر الکبش درباره اهداف صدور احکام ظالمانه رژيم آل خليفه عليه آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين اظهار داشت: هدف آل خليفه از حمله به منزل شيخ عيسي قاسم، تلاش جديد اين رژيم براي تحريک مردم بحرين است، مردمي که طي سال هاي گذشته قيامشان مسالمت آميز بوده است. رژيم آل خليفه از اين منظر قصد دارد با تحريک شهروندان بحريني، آنها را به خروج از قيام مسالمت آميز سوق دهد تا از اين طريق توجيهي براي سرکوب هر چه بيشتر مردم بحرين بيابد و موج بازداشت و کشتار جديدي راه بيندازد.
وي تصريح کرد: ما از روز نخست بازداشت شيخ عيسي قاسم، مخالفت کامل خود را با رفتار شنيع آل خليفه ابراز کرديم. اين در حالي است که شيخ عيسي قاسم تنها منادي حقوق انساني، مدني و اجتماعي براي ملت بحرين است. تعرض به آيت الله شيخ عيسي قاسم نشان مي دهد که اين رژيم تا چه حدي مزدور دست نشانده است و براي تحقق اهداف سياسي توطئه آميز به سياست هاي دوگانه متوسل مي شود.
شيخ خضر الکبش درباره تعرض به ساحت شيخ عيسي قاسم که بلافاصله پس از سفر دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا به منطقه و عربستان سعودي صورت گرفت، اظهار داشت: ترامپ با سفر به منطقه، مزدور دست نشانده بودن رژيم آل خليفه و ديگر رژيم هاي عربي منطقه را تاکيد کرد، رژيم هايي که در راستاي خوش خدمتي به توطئه هاي صهيونيستي- آمريکايي گام برمي دارند. رژيم آل خليفه با صدور احکام ظالمانه عليه شيخ عيسي قاسم و هتک حرمت ايشان، سرسپردگي خود را به دولت ترامپ و آمريکا ثابت و تاکيد کرد که به اجراي توطئه ها و سياست هاي واشنگتن در منطقه پايبند است.
وي در پايان گفت: کشورهاي غربي به ويژه آمريکا در قبال جنايات رژيم آل خليفه و همينطور رژيم آل سعود در يمن سکوت کرده اند زيرا اين رژيم ها يک ائتلاف واحد هستند و به يک توطئه واحد خدمت مي کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است

به نقل از رسانه صهیونیستی «ماکور ریشون»، السنوار آماده شنیدن پیشنهاد توافقی نیست که شامل توقف جنگ و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه نباشد.

ناعوم امیر، تحلیلگر نظامی رسانه ماکور ریشون درباره گزارش رسانه‌ها مبنی بر پیشرفت مذاکرات تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی گفت که تا صبح امروز و علیرغم انتشار چنین گزارش هایی، السنوار، مردی که کلید آزادی اسرای صهیونیست دست اوست، آماده شنیدن پیشنهاد توافقی که شامل توقف جنگ و خروج ارتش اسرائیل از غزه نباشد، نیست.

اخیرا منابع فلسطینی گزارش دادند که هیات حماس پس از دریافت طرح پیشنهادی جدید مبادله اسرا و مذاکره با میانجی‌های مصری و قطری و دریافت توضیحات آنها، قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس مصر را ترک کرده و با پاسخ کتبی به پیشنهاد آتش بس در غزه، باز می‌گردد.

این در حالی است که احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسرا که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلاء‌های اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود که این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: مفاد پیشنهادی جدید بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است، بنابر این دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • میدل ایست آی: اسرائیل قصد دارد مانع خروج مردان از رفح شود
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است