Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون ادامه نزول شاخص سهام در کانال 80 هزار واحد، نوسان جزئی در قیمت انواع سکه، دلار، یورو و درهم در مسیر کاهشی قرار گرفتند، آخرین تحولات بازار میوه و صیفی و جزئیات تورم تولیدکننده در اردیبهشت‌ماه را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




ادامه نزول شاخص سهام در کانال 80 هزار واحد
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 7 خرداد ماه 96 با افت 207 واحدی به رقم 80 هزار و 713 واحد رسید. دیگر شاخص های منتخب بازار نیز همانند روز گذشته روندی نزولی را ثیت کردند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 70 واحدی به رقم 27 هزار و 348 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 97 واحد افت، عدد 17 هزار و 511 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 75 واحد کاهش داشت و به عدد 13 هزار و 636 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 312 واحدی به رقم 88 هزار و 47 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز همانند روز شنبه، با کاهش 127 واحدی به رقم 55 هزار و 755 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با افت 553 واحدی، عدد 180 هزار و 356 واحد را به نمایش گذاشت.

نوسان جزئی در قیمت انواع سکه
در جریان معاملات امروز (یکشنبه) بازار آزاد تهران، قیمت انواع سکه با نوسانات جزئی مواجه شد؛ به نحوی که سکه طرح جدید و قدیم گران و ربع سکه و سکه یک گرمی ارزان شدند. به گزارش مهر، در جریان معاملات امروز (یکشنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۷۰۰ تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۶۴۹ هزار تومان، ربع سکه ۳۶۹ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۵۴ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۶۷ دلار و ۷۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۴ هزار و ۷۱۷ تومان است.
گرانی و ارزانی کالاها در هفته منتهی به انتخابات
تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه از مواد خوراکی در تهران، از افزایش قیمت در ۴ گروه کالایی، کاهش در سه گروه و ثبات قیمتها در ۴ گروه کالایی حکایت دارد. گزارشبانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی در هفته منتهی به ۲۹ اردیبهشت ماه، نشانگر آن است که قیمت ۴ گروه کالایی تخم‌مرغ ۱۱.۷ درصد، حبوب ۰.۲ درصد، گوشت مرغ ۴.۷ درصد و چای ۱.۳ درصد افزایش یافته است. در این هفته، قیمت ۴ گروه لبنیات، برنج، قند و شکر و روغن نباتی بدون تغییر بوده و قیمت در سه گروه میوه‌ها و سبزی‌های تازه و گوشت قرمز روند کاهشی داشته است. برای اطلاع از جزئیات تغییرات قیمت لبنیات و تخم‌مرغ، برنج و حبوب، میوه‌ها و سبزی‌های تازه، گوشت قرمز و گوشت مرغ، قند، شکر، چای و روغن نباتی به این قسمت مراجعه کنید.
دلار، یورو و درهم در مسیر کاهشی قرار گرفتند
در پایان معاملات بازار آزاد ارز روز یکشنبه، هر دلار آمریکا با افت 56 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 291 ریال فروخته شد. هر یورو نیز کاهش 17 ریال را ثبت کرد و به رقم فروش 41 هزار و 736 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات 10 هزار و 211 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز شنبه، 18 ریال ارزان تر فروخته شد.

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی
حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بازار میوه و سبزی اظهار داشت: برخلاف روال سال‌های گذشته نرخ هندوانه و سبزی در ماه رمضان ۱۵ درصد کاهش یافته است. وی نرخ هر کیلو هندوانه را ۴۰۰ تا هزار تومان اعلام کرد و افزود: همچنین نرخ هر کیلو طالبی ۲ تا ۴ هزار تومان و ملون هزار تا ۲ هزار تومان است. به گفته مهاجران نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) هزار تا هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی خوردن هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان است. رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: در شرایط کنونی دزفول تنها تأمین کننده پیاز است از این رو هر کیلو پیاز با نرخ ۳ هزار تومان در میدان به فروش می‌رسد که طی ۱۵ روز آینده با عرضه پیاز اصفهان قیمت‌ها کاهش خواهد یافت. وی نرخ هر کیلو خیار گلخانه‌ای را هزار تا ۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ هر کیلو گوجه فرنگی ۸۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تومان، سیب زمینی ۸۰۰ تا هزار و ۶۰۰ تومان است. مهاجران با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: قیمت هر کیلو سیب سفید ۶ هزار تومان، سیب قرمز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، زردآلو ۴ تا ۱۰ هزار تومان و گوچه سبز ۲ تا ۸ هزار تومان است. جزئیات بیشتر
جزئیات تورم تولیدکننده در اردیبهشت‌ماه
بانک مرکزی شاخص بهای تولید کننده اردیبهشت ماه را منتشر کرد. بر این اساس شاخص بهای تولیدکننده در ایران در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به‌میزان ۵.۹ درصد افزایش یافته است. خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای تولیدکننده در ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۰ به شرح زیر است:
-شاخص بهای تولیدکننده در ‌ایران در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به عدد ۲۳۶.۲ رسید که نسبت به ماه قبل تقریبا ثابت بود.
-شاخص مذکور در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
انتقاد شدید ترامپ از خودروسازان آلمانی
خودروسازان آلمانی بار دیگر مورد انتقاد شدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار گرفتند. ترامپ مکررا از خودروسازان آلمانی به دلیل فروش گسترده در آمریکا انتقاد کرده و آنها را مقصر مازاد تجاری آلمان با آمریکا دانسته است. به گزارش آتوموتیو نیوز، نشریه آلمانی اشپیگل اعلام کرد ترامپ در جلسه با مقامات اتحادیه اروپا گفته است:«آلمان‌ها بد هستند، خیلی بد. آنها میلیون‌ها دستگاه خودرو در آمریکا می‌فروشند و این وحشتناک است. ما باید این مساله را متوقف کنیم.» مشاور ارشد اقتصادی ترامپ تصدیق کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا آلمان را به لحاظ فروش خودرو به آمریکا «خیلی بد» خطاب کرده است، اما تاکید کرد این سخن برای ضربه زدن به یکی از مهم‌ترین متحدان آمریکا بیان نشده است. به نقل از دنیای اقتصاد، ترامپ پیش‌تر نیز در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد از مازاد تجاری آلمان با آمریکا انتقاد و شرکت ب‌ام‌و را به وضع تعرفعه وارداتی 35 درصدی تهدید کرده بود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: قیمت جهانی طلا که طی دو ماه اخیر، سیر صعودی به خود گرفته و به رقم‌های بی‌سابقه دست پیدا کرده بود، در این هفته سیر نزولی داشت و در حقیقت، جاذبه خرید طلا در بازارهای جهانی از دست رفت؛ علت آن نیز این بود که باتوجه به بهتر شدن شرایط سیاسی جهان و آرامش ایجاد شده در برخوردهای نظامی خاورمیانه، طبیعتاً تقاضا برای خرید طلا به‌ جهت سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کرده است. بر همین اساس این هفته، قیمت جهانی طلا با ۴٠ دلار کاهش، روز گذشته (پنجشنبه) به ٢٢٩٧ دلار برای هر اونس طلا رسید.

او در گفتگویی با ایسنا داد: از سوی دیگر در یک هفته اخیر که سیر نزولی قیمت اونس جهانی را داشتیم، نرخ ارز در اخل نیز روند کاهشی داشت؛ هرچند که در برخی رزها، نوسان افزایشی را هم تجربه کرد اما در مجموع، طی یک هفته اخیر، نرخ ارز کاهشی پیش آمد؛ بنابراین این دو عامل سبب شد که تغییرات کاهشی مختصری در قیمت سکه و طلا را شاهد باشیم.

تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات سکه و طلا

وی در رابطه با آخرین قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین معاملات، سکه تمام طرح قدیم ٣٨ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان بود و به نسبت ابتدای هفته ٣٠٠ هزار تومان کاهش داشت. قیمت سکه تمام طرح جدید که در جریان نوسانات تا ۴١ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان (در این هفته) نیز بالا رفته بود، در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۴١ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان بود که به نسبت اول هفته، تغییری نداشت. نیم سکه نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات به ٢۴ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسید.

اوتصریح کرد: علیرغم روند نزولی قیمت‌ سکه و طلا اما افزایش تقاضا برای قطعات کوچکتر سکه (ربع سکه‌ و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی) سبب شد که این قطعات کوچکتر نسبت به ابتدای هفته، افزایش بها را تجربه کنند. ربع سکه با ٣٠٠ هزار تومان افزایش هفتگی به ١۵ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز به نسبت ابتدای هفته با ٢٠٠ هزار تومان افزایش قیمت همراه و در آخرین معاملات، هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده (١٧ عیار)، با نوسانات معمول بازار ٢٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی داشت و در پایان هفته قیمت هر مثقال طلای 17 عیار ١۵ میلیون و ٣٠ هزار تومان بود. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز بطور متوسط با ۴٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات، سه میلیون و ۴۶٩ هزار تومان به ازای هر گرم، مبنای معاملات طلا قرارگرفت.

علی‌رغم کاهش قیمت‌ها، حباب سکه بزرگ‌تر شد

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: همانطور که اشاره شد، افزایش تقاضا برای خرید سکه، سبب شد که حباب سکه نیز این هفته با افزایش همراه باشد و ۵٠٠ هزار تومان افزایش پیدا کند؛ در آخرین معاملات پایانی هفته، قیمت هر قطعه سکه هفت میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دارای حباب بود.

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که این روزها در اتاق ارز و طلا، سکه نیز حراج و واگذار می‌شود اما نکته جالب اینجاست که هیچ‌یک از این سکه‌هایی که در اتاق ارز و طلا به فروش می‌رسد، تاکنون به بازار برنگشته است؛ بنابراین بازار تقاضای طبیعی خود برای خرید سکه را دارد و از همین روی هم هست که حباب سکه این هفته با افزایش همراه شده است. سکه‌هایی که در فروردین ماه توسط بانک مرکزی فروخته‌ شد، هنوز به بازار عرضه نشده و هرکسی که خریداری کرده، نزد خود نگه داشته است.

به گفته‌ی این کارشناس بازار سکه و طلای کشور، در حال حاضر، باتوجه به سیر نزولی نرخ ارز در بازار و فاصله از عددهایی که پیدا کرده بود، سطح دادوستدها در بازار عادی، به دور از هرگونه التهاب و کاملا منطقی بوده است و هیجان خاصی برای خرید و فروش مشاهده نشده است.

کشتی‌آرای برای هفته پیش‌رو نیز پیش‌بینی کرد: بنظر می‌رسد که هفته ابتدا نیز شرایط به همین صورت باشد. قیمت جهانی طلا تا این لحظه (جمعه) نوسان خاصی نداشته و بازار ارز هم که در ثبات نسبی به سر می‌برد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ سکه و طلا در همین محدوده‌ها باقی بماند.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902401

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!