Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اعضای اهل سنت مجمع علمای مسلمین لبنان و رئیس انجمن دوستی و همکاری اسلامی اعلام کرد که رژیم آل خلیفه به دنبال خروج مردم بحرین از قیام مسالمت آمیز است. به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین روز یکشنبه از سوی رژیم آل خلیفه و به اتهامات واهی به یک سال حبس و مصادره اموال به میزان ۳ میلیون دینار محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادگاه آل خلیفه اعلام کرده است که اجرای این حکم (یک سال حبس) به مدت ۳ سال تعلیق شده و پس از آن، قابلیت اجرا دارد. طبق این حکم، همچنین شیخ عیسی قاسم به پرداخت هزار دینار غرامت نیز محکوم شده است.
نظامیان رژیم بحرین روز سه شنبه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور در منطقه الدراز واقع در غرب منامه پایتخت بحرین یورش بردند.

تمام ارتباطات با منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و خانواده ایشان قطع شده و هیچ خبری از وضعیت مرجع دینی بحرینی ها در دست نیست. مناطق مختلف بحرین طی روزهای گذشته شاهد تظاهرات حمایت آمیز مردم بحرین از آیت الله شیخ عیسی قاسم است. به همین مناسبت گفتگویی را با شیخ خضر الکبش یکی از اعضای اهل سنت مجمع علمای مسلمین لبنان و رئیس انجمن دوستی و همکاری اسلامی ترتیب دادیم که به شرح زیر است:

شیخ خضر الکبش درباره اهداف صدور احکام ظالمانه رژیم آل خلیفه علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: هدف آل خلیفه از حمله به منزل شیخ عیسی قاسم، تلاش جدید این رژیم برای تحریک مردم بحرین است، مردمی که طی سال های گذشته قیامشان مسالمت آمیز بوده است. رژیم آل خلیفه از این منظر قصد دارد با تحریک شهروندان بحرینی، آنها را به خروج از قیام مسالمت آمیز سوق دهد تا از این طریق توجیهی برای سرکوب هر چه بیشتر مردم بحرین بیابد و موج بازداشت و کشتار جدیدی راه بیندازد.

وی تصریح کرد: ما از روز نخست بازداشت شیخ عیسی قاسم، مخالفت کامل خود را با رفتار شنیع آل خلیفه ابراز کردیم. این در حالی است که شیخ عیسی قاسم تنها منادی حقوق انسانی، مدنی و اجتماعی برای ملت بحرین است. تعرض به آیت الله شیخ عیسی قاسم نشان می دهد که این رژیم تا چه حدی مزدور دست نشانده است و برای تحقق اهداف سیاسی توطئه آمیز به سیاست های دوگانه متوسل می شود.

شیخ خضر الکبش درباره تعرض به ساحت شیخ عیسی قاسم که بلافاصله پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به منطقه و عربستان سعودی صورت گرفت، اظهار داشت: ترامپ با سفر به منطقه، مزدور دست نشانده بودن رژیم آل خلیفه و دیگر رژیم های عربی منطقه را تاکید کرد، رژیم هایی که در راستای خوش خدمتی به توطئه های صهیونیستی- آمریکایی گام برمی دارند. رژیم آل خلیفه با صدور احکام ظالمانه علیه شیخ عیسی قاسم و هتک حرمت ایشان، سرسپردگی خود را به دولت ترامپ و آمریکا ثابت و تاکید کرد که به اجرای توطئه ها و سیاست های واشنگتن در منطقه پایبند است.

وی در پایان گفت: کشورهای غربی به ویژه آمریکا در قبال جنایات رژیم آل خلیفه و همینطور رژیم آل سعود در یمن سکوت کرده اند زیرا این رژیم ها یک ائتلاف واحد هستند و به یک توطئه واحد خدمت می کنند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است

به نقل از رسانه صهیونیستی «ماکور ریشون»، السنوار آماده شنیدن پیشنهاد توافقی نیست که شامل توقف جنگ و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه نباشد.

ناعوم امیر، تحلیلگر نظامی رسانه ماکور ریشون درباره گزارش رسانه‌ها مبنی بر پیشرفت مذاکرات تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی گفت که تا صبح امروز و علیرغم انتشار چنین گزارش هایی، السنوار، مردی که کلید آزادی اسرای صهیونیست دست اوست، آماده شنیدن پیشنهاد توافقی که شامل توقف جنگ و خروج ارتش اسرائیل از غزه نباشد، نیست.

اخیرا منابع فلسطینی گزارش دادند که هیات حماس پس از دریافت طرح پیشنهادی جدید مبادله اسرا و مذاکره با میانجی‌های مصری و قطری و دریافت توضیحات آنها، قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس مصر را ترک کرده و با پاسخ کتبی به پیشنهاد آتش بس در غزه، باز می‌گردد.

این در حالی است که احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسرا که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلاء‌های اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود که این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: مفاد پیشنهادی جدید بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است، بنابر این دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • میدل ایست آی: اسرائیل قصد دارد مانع خروج مردان از رفح شود
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است