Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@21:18:58 GMT

خطر خودکشی در مبتلایان به سرطان ریه

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۶۶۶۶۳

خطر خودکشی در مبتلایان به سرطان ریه

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، افسردگی در میان مبتلایان به بیماری‌های کشنده‌ای همچون سرطان شایع است اما نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که یک نوع سرطان به طور جدی با خطر خودکشی همراه است.

متخصصان در یک بررسی دریافتند بیماران مبتلا به سرطان ریه ۴۲۰ برابر بیش از عموم مردم احتمال دارد دست به خودکشی بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان، بیماران مبتلا به سرطان به طور کلی ۶۰ درصد بیشتر احتمال دارد اقدام به خودکشی کنند اما این احتمال در مبتلایان به سرطان ریه به طور قابل توجهی بیشتری است. همچنین این بیماران در کشورهای آسیایی ۱۳ برابر بیش از مردمی با نژادهای دیگر دست به خودکشی می‌زنند و احتمال خودکشی در مردان ۹ برابر بیش از زنان است.

در این بررسی همچنین آمده است خطر خودکشی در مبتلایان به سرطان روده، پستان و پروستات نیز به ترتیب ۴۰، ۲۰، ۲۰ درصد بیشتر است.

در این مطالعه متخصصان آمریکایی با ارزیابی اطلاعات بیش از سه میلیون و ۶۴۰ هزار نفر نه تنها خطر خودکشی در بیماران سرطانی را بررسی کردند بلکه حتی نوع سرطان را در این بیماران مورد توجه قرار دادند.

به گزارش مدیکال دیلی، اگرچه در این بررسی مشخص نشده که چرا مبتلایان به برخی از انواع سرطان‌ها بیش از دیگر بیماران گرایش به خودکشی دارند اما متخصصان امیدوارند که یافته‌های به دست آمده بتواند به توجه بیشتر به این مشکل و کمک بیشتر به این بیماران بیانجامد.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود

سرهنگ شریف رحیمی، فرمانده انتظامی لنگرود گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه یک مرد میا‌نسال به قصد خودکشی به بالکن طبقه چهارم یک ساختمان در مسکن مهر رفته و تصمیم به پریدن دارد، مأموران کلانتری ۱۱ به محل مورد نظر اعزام شد.

او به حضور به موقع پلیس، عوامل اوژانس و آتش‌نشانی در محل مورد نظر اشاره کرد و افزود: پس از تلاش‌های مأموران انتظامی و دعوت به آرامش این مرد ۴۳ ساله که از حالت روحی و روانی خوبی برخوردار نبود، از اقدام به خودکشی منصرف شد.

به گفته فرمانده انتظامی لنگرود، این شهروند انگیزه خود از این کار را مشکلات شخصی اعلام کرده است.

سرهنگ رحیمی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای دریافت هرگونه مشاوره در خصوص رفع مشکلات شخصی خود به مشاوران انتظامی مستقر در کلانتری‌ها یا مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس گیلان مراجعه و به صورت رایگان از خدمات ارائه شده در این مراکز بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • بررسی یک احتمال عجیب؛ سری آ با ۶ سهمیه در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا حاضر می‌شود؟
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • نجات شهروند لنگرودی با حضور به موقع پلیس
  • تبعات حرکت عجیب رونالد آرائوخو؛ احتمال محرومیت بیشتر مدافع بارسلونا از سوی یوفا!
  • نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور