Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: روند دولت گذشته در زمینه اقتصادی قابل قبول نبوده و باید بیشتر کار کند اما تحریم و مشکلات خاص دولت وجود داشت.

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: امیدواریم دولت دوازدهم همانگونه که در پایان دولت قبل تصمیمات و مصوباتی را نسبت به خوزستان داشتند به آنها تداوم ببخشد؛ اشتغال، بیکاری جوانان و رکود اقتصادی مشکل اصلی در کشور و استان خوزستان است و باید اولویت اول باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه اولیه حاکمیت ایجاد شغل برای جوانان است و حتی به‌گونه‌ای ایجاد کند که جوانان حق انتخاب شغل داشته باشند و بتوانند کارآیی متناسب با مدرک تحصیلی و تخصص پیدا کنند.

وی بیان کرد: ایجاد این چنین اشتغال در کشور کار سختی نیست چراکه در بسیاری از کشورها همچون چین سالی 20 تا 22 میلیون شغل ایجاد می‌کنند؛ در کشورهایی همانند آلمان که فاقد نفت، گاز و دیگر منابع هستند اما غول معنوی اروپا هستند و این قاره را کمک می‌کنند.

خادمی اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال همه باید دست به دست هم بدهند چراکه دولت جدا از مردم نیست و باید آدم‌های سالم پای کار باشند چونکه نمی‌شود برخی از مسئولان ناسالم باشند و کار خوبی را انجام بدهند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فساد اقتصاد در کشور ایران همانند موریانه شده و از بین نخواهد رفت مگر اینکه هزینه فساد را به میزانی بالا برد که کسی جرات فساد کردن را نداشته باشد؛ فارغ از نگاه‌های سیاسی باید آدم‌های توانمند، متخصص و شایسته به کارها گمارد.

وی افزود: اگر در انتخاب مسئولان به دنبال شایسته‌سالاری بودیم همه موضوعات حل خواهند شد و کار را باید بهترین‌ها سپرد و مطمئ باشید که در این حالت وضعیت کشور با همه منابع می‌تواند جزء بهترین کشورهای دنیا از نظر اقتصادی و رفاهی باشیم.

خادمی با اشاره به این‌که روند دولت گذشته در زمینه اقتصادی قابل قبول نبوده و باید بیشتر کار کند اما تحریم و مشکلات خاص دولت وجود داشت، ادامه داد: فضای تحریم‌‎ها شکسته شد و دولت باید به قول‌های که داده عمل کند و اگر بخواهد همانند گذشته عمل کند اعتماد مردمی که در بعضی از شهرستان‌های خوزستان بیش از 70 درصد مایوس خواهند شد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در زمینه انتقال آب کارون پیگیری‌های صورت گرفته چراکه اگر بناست به استان‌های دیگر منتقل شود چرا در خوزستان استفاده نشود، ادامه داد: طرح 550 هزار هکتاری، فاضلاب و آب، کمبودها، تأسیسات برق پیگیری‌های صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این پیگیری‌ها منجر به مصوبه 5 طرح بزرگ برای خوزستان شد و امیدواریم اجرایی شوند و دولت باید متعهد باشد و این حداقل کار برای خوزستان است.

انتهای پیام/

R41468/P1361/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیرامون اهمیت دیپلماسی فعال انرژی ایران در دولت سیزدهم که منجر به توسعه تجارت انرژی ایران شد؛ افزود: یکی از مهم ترین بخش های دولت که اقدامات مهمی در جهت رفع تحریم ها و خنثی کردن اثرات آن بر اقتصاد ایران داشته است؛ صنعت نفت و گاز بوده است. به پشتوانه این رویکرد کلیدی دولت سیزدهم در زمینه بازطراحی تجارت انرژی ایران، امروز توانستیم که مسیر خنثی سازی تحریم ها را پیش ببریم و نفت خام و گاز طبیعی بیشتری به فروش برسانیم و در این زمینه توانستیم به سطح خوبی از تولید و صادرات نفت خام برسیم و رکوردهای قبلی در زمان تحریم ها نیز بشکنیم و به نوعی رکوردشکنی تاریخی نیز داشته باشیم.

به گفته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس سیاست هایی همچون تولید بار اول و تمرکز توسعه زنجیره ارزش محصولات صنعت نفت از سیاست های اصلی و درستی است که توسط دولت سیزدهم در زنجیره ارزش نفت و گاز به اجرا گذاشته شد. این اقدام علاوه بر اینکه توانست زمینه ساز صادرات خدمات فنی و مهندسی ایرانی به ونزوئلا شود و سهامداری ایران در پالایشگاه های فراسرزمینی را به سرانجام برساند؛ در زمینه نیاز به واردات تجهیزات راهبردی صنعت نفت و گاز ایران نیز کمک چشم گیری کرد و از همین رو علاوه بر کاهش ارزبری از محل رشد صادرات نفت خام ایران به ارزآوری بیشتر برای کشور منجر شد و وابستگی ما را به دیگران کاهش داد. از سوی دیگر، تمرکز بر توسعه و تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز کشور، منجر به تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالاتر و اشتغال آفرینی برای متخصصان کشور خواهد شد که از اهمیت اساسی برخوردار است.

میرتاج الدینی گفت: در حال حاضر، در بسیاری از زمینه ها مواد اولیه را صادر می کنیم. در حالی که مجبوریم محصولات نهایی ساخته شده از همین مواد اولیه را با قیمت بالایی به کشور وارد کنیم. این شرایط به ضرر کشور است و دولت را از درآمدهای ارزی محروم می کند. اعمال سیاست هایی مانند در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی هدفمند از صنایعی که در حوزه تولید محصولات نهایی فعالیت می کنند، می تواند در راستای توسعه زنجیره ارزش محصولات اثرگذار باشد.

میرتاج الدینی تأکید کرد: هدف از تحریم صنایع نفت و گاز کشور این بود که اقتصاد کشور فلج شود. اما با سیاست گذاری های صحیح و اتکا به خود توانستیم به خنثی سازی تحریم ها بپردازیم. در نهایت این سیاست گذاری های درست ما را به رکوردزنی در فروش نفت خام کشور رساند. به نحوی که رشد اقتصادی 5.4 درصدی را تجربه کردیم و فروش نفت کشور را تا حد زیادی به رکورد سال های قبل از تحریم نزدیک کردیم.

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • هوای تهران پاک است
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت