Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حسین بنکدار اظهار داشت: با توجه به موقعیت زمین‌شناسی چایپاره و قابلیت ذخایر معدنی آن به ویژه سنگ‌های تزئینی یعنی مرمریت و تراورتن، این شهرستان یکی از قطب‌های اصلی تولید سنگ‌های تزئینی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ذخایر قطعی معادن شهرستان چایپاره بیش از چند صد میلیون تن است تصریح کرد: برابر برنامه‌های تدوین شده در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بسترسازی لازم به منظور جلوگیری از خام‌فروشی و احداث واحدهای فراوری، از رسالت‌های اصلی شهرستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره گفت: بنابراین با توجه به وجود 30 معدن دارای پروانه بهره‌برداری در حوزه سنگ‌های تزئینی با اشتغال بیش از 200 نفر و استخراج بیش از 300 هزار تن در سال، بهترین زمینه برای رونق کسب و کار و تقویت تولید داخلی فراهم شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بزرگترین واحد فراوری سنگ‌های تزئینی با پیشرفت فیزیکی 95 درصد و اشتغال بیش از 25 نفر در این شهرستان وجود داشته که در نیمه نخست سال 96 افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست فرمانداری کاشان، عملکردِ گل محمدی را در هر هکتار چهار تن و در صورت وارد نشدن خسارت و حوادث غیرمترقبه، حدود ۱۰ هزار تن برآورد کرد.
محمدی فشارکی افزود:در فصل گل چینی پنج هزار نفر مشغول به کار می‌شوند و در گلابگیری‌های صنعتی و سنتی نیز نزدیک به ۵۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند.
وی گفت: کاشان، رتبه نخستِ وسعت زیر کشت و تولید در استان اصفهان و رتبه اولِ میانگینِ عملکردِ تولید در واحد سطح گل محمدی کشور را دارد و حدود پنج هزار باغدارِ گل محمدی در این شهرستان اشتغال دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: گل محمدی از نظر نیاز آبی، محصولی کم آب بَر است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، در صورت وارد نشدنِ خساراتِ حوادث غیر مترقبه، بیش از ۱۰ هزار تن گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان برداشت و نزدیک به ۴۰ میلیون لیتر گلاب و ۳۰۰ لیتر اسانس گل محمدی از باغ‌های گل محمدی این شهرستان استحصال می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی کاشان افزود: حدود چهار و ۳۰۰ نفر سالانه در صنعت گلابگیری و استحصال عرقیجات در واحد‌ها و کارگاه‌های گلابگیری شهرستان اشتغال دارند.

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی