Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - محمدرضا خاتمي درباره توانايي‌هاي برادرش توصيفاتي به کار برده است که توصيه مي‌شود کره‌شمالي و آمريکا براي رفع اختلافات به خاتمي مراجعه کنند!

سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.

***

کره‌شمالي و آمريکا براي رفع اختلافات به خاتمي مراجعه کنند!
محمدرضا خاتمي، از فعالان اصلاح‌طلب و برادر ليدر اصلاح‌طلبان به تازگي در بخشي از مصاحبه خود با خبرگزاري ايلنا اظهار کرده است:
«چه بخواهيم يا نخواهيم سيدمحمد خاتمي قدرت‌ساز، رئيس‌جمهورساز، مجلس ساز و شوراساز مي‌شود. اين اهميت موضوع است. قدرت و اقتدار اين است که شما به گونه‌اي رفتار کنيد که اتحاد مردم را جلب کنيد. کساني که در مقابل آقاي خاتمي به گونه‌اي ديگر رفتار مي‌کنند به او ظلم نمي‌کنند بلکه به خودشان ظلم مي‌کنند.»
او مي‌افزايد: اين‌ها چه مي‌خواهند؟ محبوبيت بخواهند، دارند. قدرت مي‌خواهند که داشته‌اند، اسم و رسم مي‌خواهند که در حال حاضر خيلي بيشتر از کساني که در قدرت هستند اسم و رسم دارند. اين‌ها ادعاي شخصي ندارند، اگر ظرفيتي دارند براي ارتقاي نظام بايد استفاده شود. ما ديديم شخصيتي مثل آقاي خاتمي يا مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني اين ظرفيت را داشتند و دارند که در دنيا اتحادسازي کنند.[1]

*صحبت‌هاي محمدرضا خاتمي را مي‌توان ناشي از يک سرمستي نمايشي براي اعلام همپيالگي با رئيس‌جمهور پيروز ارزيابي کرد.
چه اينکه اصلاح‌طلبان در پيشاانتخابات چندين مرتبه تأکيد کردند که رئيس‌جمهور روحاني کانديداي رسمي و اصلي آنها نيست.
اظهارات خاتمي مبني بر اينکه ليدر اصلاح‌طلبان و مرحوم هاشمي ظرفيت اتحادسازي در دنيا را داشته و دارند نيز اظهارات بي‌اهميتي محسوب مي‌شوند.
خاصّه آنکه اساساً مبحث اتحاد جهاني در دنياي امروز يک شوخي بي‌مصرف است و ثانيا دو فرد اشاره شده اگر هنري مي‌داشتند نه تنها روابط عربستان سعودي با ايران روابط بهتري بود بلکه توافقات هسته‌اي سال 84 نيز هرگز در دولت اصلاحات شکست نمي‌خورد.
صحبت‌هاي محمدرضا خاتمي مبني بر قدرت‌ساز و رئيس‌جمهور ساز بودن رئيس دولت اصلاحات نيز در حالي است که سياست فراز و فرودهاي زيادي دارد. في‌المثل ليدر اصلاح‌طلبان در ايام انتخابات مجالس هفتم و هشتم، شوراهاي دوره دوم و سوم و چهارم و نيز در انتخابات سال‌هاي 84 و 88 حمايت‌هاي همه‌جانبه و آشکاري را از رفقاي سياسي و فهرست‌هاي سمپاتيک خود بعمل آورد اما کمترين توفيقي هم نداشت.
کما اينکه در انتخابات 92 و 96 هم هرگز حتي يک بيانيه رسمي و عنوان‌دار در حمايت از حسن روحاني منتشر و امضا نکرده است و اعلام پيروزي از سوي اصلاح‌طلبان در واقع يک ابن‌الوقتي به نظر مي‌رسد.
***
او جسور، بدون سابقه و ناآشناست...
توهين به محمدجواد لاريجاني براي اظهار نظر درباره شجريان
حميدرضا نوربخش، مديرعامل خانه موسيقي در انتقادي تند از نامه محمدجواد لاريجاني، عضو شوراي نظارت بر صدا و سيما به وزير ارشاد درباره شجريان، گفته است: ايشان تشکيکاتي کرده‌اند که به ظاهر بيشتر از زاويه علم قرائت بوده است که البته مشخص نيست ايشان اساسا چقدر با مسئله قرائت آشنايي دارند.
او همچنين با اشاره به لاريجاني تصريح مي‌کند: چطور کسي که در وادي کار قرآني هيچ سابقه‌اي نداشته؛ به خودش اجازه مي‌دهد اينگونه جسورانه و با اعتماد به نفس درباره مقوله‌اي که اطلاعاتي در موردش ندارد، سخن بگويد؟! ايشان فکر کرده‌اند وقتي واژگان خاصي را که صد در صد حرفه‌اي‌ست و به هيچ عنوان مخاطب عام آنها را نمي‌فهمد به کار ببرند، مطلب تمام مي‌شود؛ اما در واقع اينگونه نيست.
نوربخش در ادامه صحبت‌هاي خود مي‌گويد: استاد شجريان نوارهايي در زمينه قرائت قرآن دارد که سي‌دي‌هايش موجود است؛ آقاي دکتر لاريجاني مي‌توانند به اين نوارها مراجعه کنند!
مديرعامل خانه موسيقي در خاتمه نيز اظهار کرده است: اين دلايل اصلا موجه نيست و دوستان بهتر است دنبال دليل ديگري براي پخش نکردن ربنا باشند.[2]

*قضاوت درباره صحبت‌هاي سخيف فرد مذکور پيرامون دکتر محمدجواد لاريجاني و عدم اشاره وي به درخواست رسمي شخص شجريان مبني بر مخالفت وي با پخش آثارش از رسانه ملي را بر عهده مخاطبان محترم مي‌گذاريم...
متأسفانه چيزي به نام «ادب» گويي در ميانه اردوگاه جريان سياسي خاص و نزديکانش جايي ندارد و هرکس که نظري درباره مقدسات مصلحتي اصلاح‌طلبان داشته باشد ولو حتي اگر يک دانشمند، فرزند يک مرجع تقليد و با سوابقي روشن در ديپلماسي، سياست و اجرا هم باشد اما با سخيف‌ترين الفاظ و عبارات نواخته خواهد شد.

***

دومين رَکَب انتخاباتي اصلاح‌طلبان به مردم؛ هرکس مطالباتش را مي‌خواهد «صبر» پيشه کند!
احمد شيرزاد، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگي طي يادداشتي در سرمقاله شماره يکشنبه گذشته روزنامه شرق در اشاره به شعارهاي انتخاباتي دولت و اصلاح‌طلبان و مطالبات مردمي شکل‌گرفته در اين زمينه نوشت: معتقدم اينکه تمام مطالبات زمين‌مانده در دوره‌هاي گذشته، يکجا از يک دولت، مجلس يا شوراي شهر خواسته شود، حتما اين نهادها را به زانو درخواهد آورد.
او مي‌افزايد:
«سيلاب توقعات که فشار شديدي بر دولت و مجلس وقت گذاشت، نبايد تکرار شود. بعضي علامت‌ها هم بيانگر همين موضوع است. در انتخابات اسفند ٩٤ مردم به ٣٠ نفر ليستي که اطلاح‌طلبان و حاميان دولت ارائه کرده بودند، آري گفتند و در انتخابات اخير هم رأي‌دهندگان تهراني و کلان‌شهرهاي ديگر و حتي شهرهاي کوچک نشان دادند بسيار واقع‌بين‌تر شده‌اند. آنان مي‌دانند اگر ايده‌آل‌ها به ثمر بنشيند، فضا دگرگون مي‌شود؛ اما واقع‌گرايي اميدبخشي را نشان داده‌اند و اين آن را نويد مي‌دهد که مردم در دام رسانه‌ها و محافل خاص براي حداکثري‌کردن مطالباتي که حتما نيازمند صبر و تدبير است، نيفتند.»[3]

*شيرزاد با اين صحبت‌ها تلاش کرده است نسخه اصلاح‌طلبان براي وعده‌هاي برجامي را دوباره تکرار کند و به زعم خود ترمز آنهمه وعده و شعار انتخاباتي را بکشد.
صد البته مردم هرگز از رئيس‌جمهور روحاني و اصلاح‌طلبان شوراي شهر و مجلس، درخواست تحقق يک‌شبه شعارهايي مثل اشتغال، معيشت بهتر، رفع تحريم‌ها، پايتختي آبادتر و... را نداشته و نخواهند داشت اما نکته آنجاست که مردم نمي‌خواهند، بشنوند فردي پس از 4 سال وعده و وعيد درباره برجام، به يکباره از اين بگويد که برجام را خدا آورد، من نگفته بودم تحريم‌ها لغو مي‌شود، من وعده حل 100 روزه مشکلات را ندادم، مگر همه چيز پول است و غيره.
و يا بالاتر از آن بشنوند که علي مطهري بعنوان چهره سمپات رئيس‌جمهور و اصلاح‌طلبان از اين بگويد که آقاي روحاني هيچ وعده خاصي درباره برجام به مردم نداده است![4]
همچنين بايد اشاره داشت جرياني از مردم و مطالبه‌گران مي‌خواهد که براي تحقق مطالبات «صبر و تدبير» پيشه کنند! که به رکب زدن، بي‌عملي و پيگيري علائق سياسي خود شهره عامل و خاص است.
آقاي شيرزاد بخوبي به ياد دارد که اصلاح‌طلبان چگونه در مجلس ششم بجاي پيگيري مطالبات مردم، از سمت‌هاي نمايندگي استعفا کرده و خواسته‌هاي سياسي خود را پي گرفتند.
و يا همين جريان چگونه در شوراي شهر اول تهران دست به انتحار سياسي زد و با زد و خوردهاي سياسي، شوراي شهر را منحل کرد.
دولت آقاي روحاني نيز که در بي‌عملي نسبت به شعارها و تحقق وعده‌هاي خود شهره عام و خاص است...
در اينجاست که بايد گفت صحبت‌هاي شيرزاد در واقع «پيش گرفتن براي پس نخوردن» است تا صبح فردا و هنگاميکه مطالبات مردم و شعارهاي انتخابات آقاي روحاني هيچيک محقق نشدند، حاميان رئيس‌جمهور از لزوم صبر تا روز قيامت سخن بگويند.
لازم به ذکر است، قبل از شيرزاد، عباس عبدي نيز در صحبت‌هايي با اشاره به اينکه بخشي از انتقادات رقباي رئيس‌جمهور به کابينه درست بوده است تصريح کرد که حالا که انتخابات تمام شده بايد گفت که کابينه آقاي روحاني نسبت به انتظارات موجود ضعيف بوده است.[5]

***
1_ http://rooydad24.com/13456237
2_ http://khabarfarsi.com/u/39032060
3_ http://sharghdaily.ir/News/132382
4_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950603000115
5_ http://www.mashreghnews.ir/news/730035

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟

جهانگیری گفت: رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم. الان قاعدتاً اصلاح‌طلب‌ها باید برای نحوه ارتباط فکر دیگری بکنند. الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم

به گزارش اعتماد، بخش‌هایی از گفتگو با اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی، را بخوانید؛

بعد از سال ۸۸ بانی شدم و به اتفاق آقایان موسوی لاری و مجید انصاری خدمت رهبری رسیدیم.

بعد از فوت مرحوم هاشمی، در جلسه با حضور آقای خاتمی و آقای خوئینی‌ها و حسن آقای خمینی و آقای نوری، مطرح شد که من راجع به ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری، با ایشان صحبت کنم.

 

سال ۹۵ به صورت اختصاصی خدمت رهبری رفتم و در مورد مسائل اصلاح‌طلبان صحبت کردم. رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم.

بعضی نامه‌ها را ایشان (رهبری) پاسخ داده که پاسخ‌هایشان را هم دارم.

پاسخ‌ها برای انتشار نبوده و منتشرنشده و خصوصی است.

برداشت من این است که ایشان (رهبری) الان مسلط‌ترین فرد نسبت به اوضاع کشور هستند.

الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم.

هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها و انتخابات از من خواسته نشد ارتباط بگیرم.

درباره برخی اشخاصی که در جریان رد صلاحیت‌ها پیگیری کردم، دیدم که تایید شدند.

دیگر خبرها

  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است