Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان از مسئولان دستگاه‌های عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خواست که در سال جاری با جدیت بیشتر مطالبه رونق تولید را از وزارتخانه متبوع خود و حوزه ملی پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن صادقلو در سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهارکرد: دستگاه‌های اجرایی باید تحلیلی از عملکرد خود در ستاد طی سال قبل در حوزه پرداخت وام به واحدها یا طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و آسیب‌های سر راه فعالیت ستاد به منظور شتاب بخشیدن به اقدامات در سال جاری تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین از مدیران بانک‌ها خواست، در سال 96 در جذب منابع مالی فعالانه تر وارد شده تا سرمایه گذاری در بخش رونق تولید و اشتغالزایی در بخش‌های دارای ظرفیت در استان بیشتر لمس شود.

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت نظارت، یادآور شد: کمیته نظارت بر اعطای تسهیلات در سال گذشته تشکیل شد و باید این کمیته در سال جاری نظارت دقیق بر تسهیلات اعطایی به صاحبان صنایع داشته باشد و گزارشی از اشتغال ایجاد شده به موجب وام های پرداخت شده ارائه کنند.

صادقلو رابطه کارگروه تسهیل و ستاد اقتصاد مقاومتی را نزدیک دانست و خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های سال 96 کارگروه تسهیل شناسایی بنگاه هایی که از تسهیلات استفاده نکرده اند و یا بنگاه هایی که به دلایل مختلف انصراف داده اند، است.

همچنین در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت: امسال ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای سرمایه گذاری از بخش های کشاورزی و گردشگری که ظرفیت بکر منطقه به شمار می‌رود، در جهت رونق اقتصادی حمایت ویژه داشته باشد.

محمود ربیعی افزود: ضرورت دارد تسهیلات بانکی را به سمت حمایت از صنایع تبدیلی کشاورزی و طرح های گردشگری استان سوق دهیم.

وی همچنین بر همکاری مسئولان شهرستانی در افزایش نظارت بر پرداخت وام به واحد ها یا طرح های نیازمند احیا یا بهره برداری تاکید کرد.

در ادامه جلسه رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان از کسب رتبه نخست کشوری در جذب وام از محل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: سال گذشته 2200 میلیارد ریال برای رونق و آغاز بکار 190 واحد یا طرح بخش کشاورزی استان جذب شد.

مختار مهاجر افزود: مازندران با 2170 میلیارد ریال و اصفهان با 1740 میلیارد ریال به ترتیب رتبه های دوم و سوم را در جذب وام از محل اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کسب کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته 7500 میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اعتبارات داخلی بانک های استان به منظور رونق تولید در گلستان پرداخت شد.

حسینقلی قوانلو افزود: امسال هم روند پرداخت وام به واحد ها یا طرح های نیازمند حمایت در حوزه های رونق تولید استان طبق ابلاغیه جدید تداوم می یابد.

وی خاطرنشان کرد: سال قبل 1100 واحد یا طرح نیازمند حمایت مالی در سامانه ثبت نام کرده بودند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید

وزیر صمت با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای برای صنعت خودرو در سال جاری، از برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو برای امسال خبر داده و اعلام کرد که در حال حاضر تیراژ روزانه تولید خودرو به ۵۰۰۰ دستگاه رسیده است.

به گزارش ایسنا، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر برنامه‌ریزی وزارت صمت بر توسعه صنعت خودرو در سال جاری، اظهار کرد: برنامه‌های گسترده ای برای صنعت خودرو در نظر گرفته‌ایم و در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت تولید را افزایش دهیم. در حال حاضر به ظرفیت تولید ۵۰۰۰ خودرو در روز رسیده‌ایم و تلاش داریم که این میزان را حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم که قطعا جهش بسیار بزرگی خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با بحث واردات خودرو نیز گفت: موضوع واردات خودرو را در دستور کار داریم تا به این وسیله، تعادل بهتری در تامینِ تقاضای بازار و بحث ناترازی به وجود آوریم؛ خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده و در شرف وقوع است؛ خبرهای بسیار خوبی در این زمینه داریم.

وی افزود: در حال حاضر تاکسی‌های برقی نیز وارد کشور شده و مردم می‌توانند ثبت‌نام کرده و خریداری کنند. مردم می‌توانند ثبت‌نام و تاکسی برقی دریافت کنند؛ البته باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم. لازم است به همه آن‌هایی که منتظر آن ظرفیت‌های قانونی هستند، عرض کنم که منتظر نمانید و بیایید از همین فرصت‌هایی که ایجاد شده استفاده کنید.

او با بیان اینکه باید به مردم گفت که هر کوتاهی در خدمت‌رسانی به مردم است، به ناتوانایی ما ببخشند، تصریح کرد: ما حداکثر تلاش خود را بسیج کرده‌ایم، همه باید کمک کنند تا موفق شویم. برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و همکاران بنده، شبانه‌روز در تلاش برای تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌ها هستند. البته بخش خصوصی نیز به خوبی مشارکت داشته و کمک می‌کنند.

هفته گذشته، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در جلسه‌ی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در رابطه با برخی موضوعات خودرویی نظیر اسقاط خودروهای فرسوده، ارتقای ایمنی خودروهای تولیدی، واردات خودروهای دست دوم، ارزبری خودروهای مونتاژی و تامین ناوگان حمل و نقل عمومی، به ارائه پاسخ پراخت و در نهایت مقرر شد، ظرف یک ماه آینده، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های خود را در رابطه با این موضوعات به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • رونق تولید در گرو تلاش کارگران
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت