Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير راه و شهرسازي در جمع مديران کل راه و شهرسازي استان‌هاي سراسر کشور با تاکيد بر آنکه مديران راه و شهرسازي در استان‌هاي سراسر کشور اجازه ندهند افرادي که قصد تخريب دارند چهره غيرواقعي از آنها به جامعه منتقل کنند، خواستار تغيير و تحول پرتال ادارات کل راه و شهرسازي در مدت زمان يک ماه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرگزاري آريا و به نقل از وزارت راه و شهرسازي، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در جمع مديران کل راه و شهرسازي استان‌هاي سراسر کشور، گفت: اصلي‌ترين بحث من اين است که آيا مديران کل راه و شهرسازي ما در استان‌ها هيچوقت راجع به اينکه جامعه چه تصويري از آنها دارد، حساسيت نشان داده‌اند؟ به نظر مي‌رسد چنين حساسيتي هيچگاه وجود نداشته و هميشه مديران راه و شهرسازي به دنبال آن بودند که کارها و پروژه‌ها را انجام دهند و هيچوقت به دنبال آن نبودند که جامعه از آنها چه تصور و تصويري دارد. به بيان ديگر اغلب مديران کل راه و شهرسازي، هيچگاه شخصيت رسانه‌اي نداشتند. درحاليکه براي موفقيت بايد از خود، شخصيت رسانه‌اي ايجاد کنيم و در آن شخصيت، ببينيم مردم چه تصويري از ما دارند.
اين عضو کابينه دولت يازدهم تصريح کرد: بايد مرتب اينکه مردم چه تصويري از ما دارند را آزمون کنيم و ببينيم که کجا اشتباه است. اگر ديديم که مردم از ما يک تصوير خوبي ندارند يا ناقص، معيوب و با کجي همراه است عصباني نشويم. به خود برگرديم و ببينيم که ما چه کرديم که اين تصوير ناقص است.
آخوندي با قرائت اين شعر که آينه چون نقش تو بنمود راست/ خودشکن، آيينه شکستن خطاست، گفت: اگر ديديم تصوير ما در اذهان عمومي، تصوير نامناسبي است خودمان آن تصوير را درست کنيم و اين نکته بسيار مهمي است.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه وزارت راه و شهرسازي، يک وزارتخانه عملياتي است که مديران آن همواره به دنبال پروژه و اجراي پروژه هستند، گفت: عموما در مجموعه وزارت راه و شهرسازي به دليل عملياتي و پروژه محور بودن فعاليت‌ها، عموما مديران نگران تصويري که از آنها در جامعه شکل مي‌گيرد، نيستند. مي‌بينم که مديران ما در استان‌ها چقدر زحمت مي‌کشند، واقعا جان‌فشاني مي‌کنند، در سرماي سخت و گرماي جانفرسا فعاليت‌ کردن بسيار دشوار است ولي نگران اين نيستند که جامعه چه تصويري از آنها دارد. زيرا که اساسا موضوع تصوير رسانه‌اي براي آنها مهم نبوده است. حال آنکه بايد تصوير رسانه‌اي و تاثيري که در جامعه مي‌گذاريم براي ما مهم باشد. اينکه جامعه از ما چه تصوير رسانه‌اي دارد و اگر به دنبال اين موضوع برويم موفق مي‌شويم.
اجازه ندهيد چهره‌اي غيرواقعي از شما به جامعه منتقل کنند
آخوندي با تاکيد بر اين نکته که بايد مديران دولتي و بدنه دولتي تصويري واقعي از خود ارايه دهند، تاکيد کرد: برخي فکر مي‌کنند که اگر سرشان را پايين بيندازند و کار خود را به نحو احسن انجام دهند روشي درست است در حالي‌که اين کار بدون ارايه تصويري روشن از فعاليت‌ها و اقدامات، عملا در جامعه بازخورد نخواهد داشت. زيرا افرادي که تخريب مي‌کنند از آنجاييکه منافع دارند به ناحق شروع به تخريب مي‌کنند.
وزير راه و شهرسازي خطاب به مديران کل راه و شهرسازي استان‌هاي سراسر کشور، گفت: فکر نکنيد که اگر بي‌توجهي کنيد کار تمام است اصلا اينگونه نيست. تازه اول قصه است. اول قصه جايي است که شما مديران نسبت به اتفاقاتي که در جامعه رخ مي‌دهد بي‌توجهي نشان دهيد و آن وقت کسانيکه تخريب مي‌کنند دست به کار خواهند شد و تصويري غيرواقعي از شما به جامعه ارايه خواهند کرد.
وي با اشاره به اينکه هم‌اکنون دنيا، دنياي ارتباطات است، گفت: بعد از انقلاب‌صنعتي، انقلاب ICT (انقلاب فناوري ارتباطات و اطلاعات) شکل گرفت که هم‌اکنون نيز در آن هستيم. به همين دليل به شما مديران کل راه و شهرسازي عرض مي‌کنم، اولين جايي که از خودتان يک تصويري ارايه مي‌دهيد پرتال شما است و بعد از آن هنر شماست که از محتواي آن مراقبت کنيد تا آن تصويري که از اداره کل راه و شهرسازي استان به جامعه منتقل مي‌شود تصويري مناسب باشد.
آخوندي خطاب به مديران کل راه و شهرسازي استان‌هاي سراسر کشور، گفت: شما اگر عکس و محتوا نگذاريد ديگران براي شما عکس و محتوا خواهند گذاشت که تصويري ديگر از شما است که اساسا واقعي نيست. اما وقتي شما تصوير و محتوا مي‌گذاريد ديگران به نقد آن مي‌نشينند و شما در ادامه در فکر تصحيح مرتب آن، اقدام خواهيد کرد.
وزير راه و شهرسازي گفت: خوشبختانه ما در وزارتخانه اينکار را کرديم و پرتال وزارتخانه را تغيير داديم. نمي‌خواهم که سيستمي يک شکل در تمامي استان‌ها ايجاد شود زيرا اساسا موافق با سيستم مارکسيستي و سوسياليستي نيستم. بلکه علاقمندم استان‌هاي مختلف، پرتال خاص خود را داشته باشند. پرتالي که تغيير داده‌ايم يک چهارچوب است. اين چهارچوب را بگيريد و در اين چهارچوب مشخص که درگاهي دو طرفه است، تصويري واقعي از عملکرد خود را قرار دهيد.
تصويري واقعي و صادقانه از دولت ارايه کنيم
وي گفت: بزرگ‌ترين پيام انتخابات، عدم ارايه تصوير واقعي دولت از خودش بود و اين مطالبه مردمي بود که دولت بايد تصوير واقعي از خود را ارايه مي‌کرد و ما بايد به اين خواسته مردم تن در دهيم.
آخوندي تاکيد کرد: نبايد تصويري که از زيرمجموعه دولت ارايه مي‌شود بر اساس زياده‌گويي باشد بلکه بايد تصويري کاملا صادقانه و واقعي از خود ارايه دهيم تا بتوانيم بر جامعه تاثير بگذاريم.
وزير راه و شهرسازي افزود: بحث تغيير و تحول در پرتال از هم اکنون تا پايان ماه مبارک رمضان در استان ها پيگيري شود. بحث پرتال و نحوه نگهداري از آن را با گفتگوهاي تکنيکي در حد جزئيات با استان ها داشته باشيد و رابطه پرتال مرکزي با استاني را به خوبي تعريف کنيد. نهايتا بعد از ماه مبارک رمضان نتيجه در طي جلسه اي مشترک با حضور اينجانب ارايه شود. همچنين مديران کل راه و شهرسازي خود را مسئول پرتابل استان خود بدانند.
وزير راه و شهرسازي همچنين در ادامه با تأکيد بر اهميت بحث دسترسي آزاد شهروندان به اطلاعات در حوزه کاري اين وزارتخانه اعلام کرد: ما به اشتباه تصور مي‌کنيم که تمامي اطلاعات موجود و مناسب براي انتشار، سياسي و امنيتي هستند در صورتي که اين فکر نادرست بوده و واقعيت آن است که تمامي اقداماتي که درحال حاضر مشغول به انجام آن هستيم نوعي اطلاعات محسوب مي‌شوند.
وي در اين راستا مطالبي مانند اجراي يک پروژه، تصويب طرح جامع، نصب دوربين در جاده‌ها، صدور مجوزهاي حمل و نقلي، بازآفريني شهري و ... را نمونه‌اي از اقدامات و اطلاعات مناسب جهت انعکاس عملکرد ادارات کل راه و شهرسازي در سراسر کشور اعلام کرد و افزود: مي‌توانيم براي مثال به راه‌اندازي سامانه 141 سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي اشاره کنيم، قطعا تصويري که اين سازمان در زمان فعلي بين مردم جامعه دارد با تصوير آن در 4 سال گذشته تفاوت دارد که بدون شک به ادامه مسير اين سازمان در آينده کمک خواهد کرد.
وي گفت: مردم در 4 سال گذشته با سازمان راهداري آشنايي زيادي نداشته و آن را نمي‌شناختند ولي درحال حاضر و پس از راه‌اندازي اين سامانه مي‌بينيم که خدمات اين سازمان بخشي از زندگي شهروندان شده است به گونه‌اي که به محض خروج از خانه و شهر محل سکونت خود جوياي وضعيت راه‌ها از طريق اين سامانه مي‌شوند.
آخوندي با بيان اين نکته که سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي به اصل دسترسي آزاد شهروندان به اطلاعات ايمان آورده است گفت: هم‌اکنون ميليون‌ها اطلاعات در وزارت‌خانه وجود دارد که بايد در اختيار مردم قرار گيرد چرا که از طريق آن کار ما نيز در اين وزارت‌خانه راحت‌تر مي‌شود، به طور مثال اگر شما اطلاعات طرح جامع را در اختيار مردم بگذاريد قطعا شاهد انضباط شهري بيشتري در منطقه خود خواهيد بود چرا که اگر هريک از مردم از حقوق خود آگاه باشند، در صورت بروز مشکل و ضايع شدن آن به دنبال رفع اين مسئله خواهند بود.
وي همچنين تاکيد کرد: بايد مفهوم ارشديت مديران کل راه و شهرسازي تعريف شود و فرايندي قرار دهيم که مسائل استاني هماهنگ شود. دنبال اين نيستيم که مدير ارشد وارد امور اجرايي شود ولي بايد بتواند درباره مسائل اعمال نظر کند که لازم است در قالب آيين‌نامه‌اي با ضمانت اجرا اين مهم را محقق کنيم و الزامات حقوقي را نيز فراهم کنيم.
وزير راه و شهرسازي افزود: از سوي ديگر وضعيت قير و بودجه جاري استان‌ها نيز دردست پيگيري است و به ملزومات ساختار جديد ادارات کل راه و شهرسازي نيز توجه مي‌شود.
وي همچنين تاکيد کرد: بايد برش استاني طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي را را تدوين کنيم که اين امر نيز دردست پيگيري است.
آخوندي درپايان از مديران کل راه و شهرسازي استان‌ها خواست که با وجود اينکه ممکن است درجابه جايي دولت سستي‌هايي پيش آيد شما قرص و محکم به کارها ادامه دهيد و پروژه‌‌هاي قابل افتتاح را براي بهره‌برداري در خرداد معرفي کنيد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم

دریافت 12 MB

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم در حین ترک صحنه عملیات ضد صهیونیستی در شهر رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی با پخش تصاویری از این تصادف افزود که خودروی حامل بن گویر در اقدامی غیرقانونی از چراغ قرمز عبور کرد و باعث بروز سانحه رانندگی شد که بر اثر آن خودرو حامل وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی واژگون شد.

رسانه های رژیم صهیونیستی عصر امروز (جمعه) از مجروح شدن یک شهرک نشین صهیونیست بر اثر حمله با چاقو در شهر رمله خبر دادند و افزودند: در این حمله، یک زن شهرک‌نشین صهیونیست به شدت مجروح شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی عامل این حمله توسط پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کردند که یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، هدف حمله با سلاح سرد قرار گرفت.

به گفته این رسانه‌ها، مجری این عملیات به شهادت رسیده است.

دو روز پیش از آن نیز رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع عملیات ضدصهیونیستی در شهر اشغالی قدس خبر داد و اعلام کرد که یک عملیات زیرگیری با خودرو در قدس روی داده و دو نفر زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد+ فیلم
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • ببینید | پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو
  • پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو+ فیلم
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود