Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:48:18 GMT

510 نفر تحت پوشش بنیاد کودک آذربایجان غربی هستند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۷۰۳۵۱

510 نفر تحت پوشش بنیاد کودک آذربایجان غربی هستند

مدیرعامل بنیاد کودک آذربایجان غربی گفت: ما دراستان حدود 510 نفر در استان تحت پوشش این بنیاد هستند.

ملازاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: این بنیاد در استان به صورت محسوس و نا محسوس افراد نیازمند را شناسایی میکندو هم اکنون حدود 510 نفرتحت پوشش این بنیاد هستند.

وی در مورد خدمات ارائه شده در بنیاد گفت: در این بنیاد به کودکان نیازمند که توانایی مالی تحصیل ندارند یا مبتلا به بیماری صعب العلاجی همچون سرطان  هستند در هزینه های درمان و تهیه دارو کمک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملازاده در تشریح خدمات دیگر این بنیاد افزود: در بعضی مواقع بنیاد برای حمایت از کودکان نیازمند خدمات متفرفه دیگری هم چون ترمیم منزل برخی از آن ها تهیه لوازم خانگی یا کمک هزینه های درمانی همانند ویزیت و تهیه عینک رایگان برای این کودکان انجام می دهد.

وی با بیان این که  در استان دو مرکز فعال تحت نظراین بنیاد هستند با توصیه ای خطاب به مردم گفت: سایرمراکز تحت نظر این بنیاد نبوده و با هدف سود جویی سعی در اخاذی از مردم دارند.

وی تصریح کرد: این بنیاد تحت نظارت و وابسته هیچ سازمان دولتی نبوده و کاملا مستقل و توسط بخش خصوصی و خیرین اداره می شود.

  مدیرعامل بنیاد کودک آذربایجان غربی  در خصوص چگونگی اطلاع خیرین از راه همکاری با این بنیاد افزود: خیرین و مردم از طریق رسانه ها و همچنین شبکه های اجتماعی می توانند با این بنیاد آشنا شده و صورت تمایل به همکاری با این بنیاد می توانند به مراکز مراجعه کنند.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای