Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خنداب گفت: جریمه سن‌ردگی محصول گندم نسبت به سال گذشته افزایش داشته به طوری که به ازای هر درصد سن زدگی ۱۵ هزار تومان از قیمت خرید گندم کم می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شمسی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خنداب در گفت‌و‌گو با نسیم خنداب، با بیان اینکه احتمال سن‌زدگی گندم امسال به مراتب بیشتر از سال‌های دیگر است،گفت: به دلیل احتمال افزایش سن‌زدگی محصول گندم امسال، گندم‌های سن‌زده مجزا خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمسی اظهار کرد: با اجرای این طرح گندم‌های سالم در شهرستان خریداری و گندم‌های سن‌زده برای استفاده دام به سمنگان منتقل می‌شود که این امر موجب کاهش اساسی قیمت خرید گندم از کشاورزان خواهد شد.

وی افزود: کشاورزان باید به صورت جدی با سن گندم مبارزه کنند چون جریمه سن‌ردگی محصول گندم نسبت به سال گذشته افزایش داشته به طوری که به ازای هر درصد سن زدگی ۱۵ هزار تومان از قیمت خرید گندم کم می شود، کشاورزانی که به نظر کارشناسان مبنی بر سم پاشی اراضی توجه نکنند عواقب کار نیز بر گردن خودشان است.

ظرفیت ذخیره تنها ۷ هزار تُن گندم در خنداب

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خنداب با اشاره به ذخیره‌سای گندم در خنداب گفت: در شهرستان خنداب سیلویی برای ذخیره‌سازی وجود ندارد و گندم کشاورزان در ۵ انبار ذخیره می‌شود کهاین انبارها نیز تنها ظرفیت ذخیره ۷ هزار تُن گندم را دارند و مابقی گندم کشاورزان باید به میلاجرد و سمنگان منتقل شود، امسال نیز همانند سالیان گذشته گندم کشاورزان در مراکز تعاون روستایی خریداری می‌شود.

تعطیلی موقت در روند ساخت سیلو گندم

شمسی با اشاره به روند ساخت سیلوی گندم در شهرستان خنداب، بیان کرد: سرمایه‌گذار خصوصی برای دریافت تسهیلات به منظور ساخت سیلو در شهرستان خنداب در تامین وثیقه دچار مشکل شده است که به محض رفع مشکل و دریافت تسهیلات روند ساخت سیلو آغاز می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون عاملینتعاون روستایی حق خرید ۵ تُن گندم در هر محموله را دارند به همین منظور الویت خرید گندم در شهرستان با کشاورزانی است که میزان گندم آن‌ها برای فروش کم‌تر است، مابقی کشاورزان باید محصول خود را به شهرهایی که سیلوی استاندارد برای ذخیره گندم دارند منتقل کنند.

نرخ ۱۳۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم

رئیس جهاد کشاوری شهرستان خنداب در ارتباط با قیمت خرید گندم گفت: قیمت جهانی گندم در حوزه خلیج فارس ۹۰۰ تومان است اما به منظور کمک غیرمستقیم و حمایت از کشاورزن گندم ۴۰۰ تومان بالاتر از قیمت جهانی و به میزان ۱۳۰۰ تومان خریداری می‌شود.

شمسی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت کارشناسان برای بازدید از روند کار کشاورزان شروع شده و مراکز خرید گندم در شهرستان نیز همزمان با برداشت گندم در تیرماه دایر می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نیازی به واردات گندم نداریم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، وجه گندم باید به حساب گندمکاران واریز شود که متاسفانه با گذشت ۲۴ ساعت از تحویل، ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰۰ هزارتن رشد داشته است، اما تا پایان اردیبهشت می توان آمار دقیق خرید را اعلام کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بی توجهی به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بزرگترین تهدید امنیت غذایی کشور محسوب می شود، افزود: عدم تحویل جایزه گندم و اصلاح قیمت با شعار سال و برنامه امنیت غذایی سازگار نیست  و به ضرر تولید داخل تمام می شود.

او با بیان اینکه امسال در تولید گندم به خودکفایی کامل می رسیم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی بالای ۱۲ میلیون تن برسد. ناگفته نماند که تحقق این امر منوط به اصلاح قیمت گندم و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد