Web Analytics Made Easy - Statcounter


حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در دیدار با رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان ایتالیا گفت: ایران اسلامی خواهان تحقق جهانی عاری از خشونت است.

به گزارش بی‌باک به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، اصغر مسعودی و محمداسماعیل سعیدی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و امیرحسین عرب‌زاده، دبیر این کمیسیون که از تاریخ ۳۱ اردیبهشت تا ۶ خردادماه امسال به ایتالیا سفر کرده بودند، ظهر سه‌شنبه دوم خردادماه به همراه اکبر قولی، رایزن فرهنگی و محمود عبدالهی، وابسته سیاسی ایران در ایتالیا، در محل مجلس نمایندگان جمهوری ایتالیا در شهر رم حاضر شدند و با شرکت در نشستی همراه با همتایان ایتالیایی خود، در خصوص بهبود و گسترش مناسبات همه‌جانبه دو کشور به ویژه در حوزه فرهنگ، هم‌اندیشی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای هیأت ایتالیایی در این نشست را فلاویا پیکوللّی، رییس کمیسیون فرهنگی، علمی و آموزشی مجلس نمایندگان ایتالیا و همچنین منه دتّو، بره‌شا، مالیزانی، مانتی و کاروچّی، روکّی، مولجا، اعضای این کمیسیون تشکیل می‌دادند.

در آغاز این نشست، پیکوللّی، رییس کمیسیون فرهنگی، علمی و آموزشی مجلس نمایندگان ایتالیا، دیپلماسی پارلمانی را راه تحکیم دوستی بین‌المللی و آشنایی با رویه کمیسیون‌های فرهنگی دیگر کشورها معرفی کرد و از فراهم شدن امکان آشنایی هیأت متبوع خود با تجارب ایران در این خصوص، ابراز خرسندی کرد.

حجت‌الاسلام پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران نیز اعضای هیأت ایرانی حاضر در نشست را معرفی کرد. وی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به تحقق جهانی عاری از خشونت، حمله تروریستی منچستر را محکوم کرد و گفت: علیرغم اینکه گونه‌ای از تروریسم دولتی با ائتلاف‌های بین‌المللی‌اش، پیکان اتهام به تروریسم را متوجه مسلمانان کرده؛ دولت و ملت ایران در چهار دهه اخیر خود قربانی تروریسم بوده و همواره چنین اقداماتی را محکوم کرده و می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به قدمت مناسبات فرهنگی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که نشست میان نمایندگان مجلس ایران و پارلمان ایتالیا به تصمیم‌گیری‌هایی بینجامد که موجبات بهبود و گسترش این روابط را فراهم سازد.

پژمانفر سپس با اشاره به مشارکت ۷۳ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران، این مشارکت را حاکی از حاکمیت مردمسالاری در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: عزم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با این پشتوانه مردمی، بر بهبود و گسترش روابط بین‌المللی؛ به ویژه با اروپا و بالاخص با ایتالیا متمرکز است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: علاوه بر اینکه ایران و ایتالیا دو فرهنگ و تمدن غنی و پرقدمت هستند، از نقطه نظر سوق‌الجیشی نیز در منطقه‌های خود حائز اهمیت بوده و این امر، اهمیت مناسبات فرهنگی دو کشور را مضاغف می‌سازد؛ مناسباتی که برای بهبود و گسترش آن، مرور تصمیمات فرهنگی بین پارلمانی دو کشور در گذشته و تأسیس کمیته مشترک فرهنگی برای تسهیل در توسعه مناسبات و روابط فرهنگی دو کشور را ضروری می‌کند.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت تصمیمات و پیگیری‌های کمیسیون‌های فرهنگی مجالس دو کشور، بررسی راه‌کارهای بهبود و گسترش صنعت گردشگری در ایران را از اولویت‌های کمیسیون متبوع خود معرفی کرد و خاطر نشان ساخت که اهمیت این مسأله برای ایران تا آنجاست که قصد دارد، وزارتخانه مستقل گردشگری تأسیس کند و حسب تجارب کشور ایتالیا در این حوزه، هم‌اندیشی در این خصوص نیز از علایق ما محسوب می‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، علمی و آموزشی مجلس نمایندگان ایتالیا در پاسخ؛ با اذعان به بازتاب گسترده اخبار نتایج و مشارکت گسترده در انتخابات مردمسالارانه اخیر ایران در رسانه‌های ایتالیا و تقدیر از محکوم کردن حمله تروریستی منچستر توسط همتای ایرانی خود، بر اهمیت نقش کمیسیون‌های فرهنگی مجالس در متوقف کردن خشونت و افراط‌گرایی از مجرای آموزش فرهنگی تأکید کرد.

وی در ادامه ضمن استقبال از تأسیس وزارتخانه گردشگری در ایران و اعلام آمادگی برای همکاری با آن، نظر مساعد خود برای تشکیل کمیته اجرایی پیشنهادی حجت‌الاسلام پژمانفر را ابراز و بیان کرد: در پروتکل همکاری‌های پارلمانی دو کشور نیز تشکیل چنین کمیته‌ای پیش‌بینی شده است.

در ادامه این نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان ایتالیا با هدف آشنایی بیشتر و انتقال تجربه، سؤالات خود را (درموضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی) از همتایان ایرانی‌شان مطرح کردند که در پاسخ به این پرسش‌ها، حجت‌الاسلام پژمانفر، با تأکید بر اینکه بهترین پاسخ، سفر به ایران و مشاهده مستقیم وضعیت ایران معاصر است، از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان ایتالیا برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، رسماً دعوت به عمل آورد.

وی در ادامه گفت: تحریفات رسانه‌ای علیه ایران در غرب، در شرایطی رخ می‌دهد که مشارکت ۷۳ درصدی در انتخابات اخیر ایران حادث شده و مطابق سخن رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، پیروز این انتخابات، مردم ایران بوده‌اند که عزم کرده‌اند، فراسوی جناح‌هایی که از آنها حمایت می‌کنند، کشور را بسازند. ملت ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز چنین عزمی داشته‌اند؛ ولی همواره با مقاوت دول سلطه‌گر مواجه شده‌اند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام آزادیخواه، مسعودی و سعیدی، دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به بیان نظرات خود در خصوص پاسخ به پرسش‌های مطرح‌شده از سوی همتایان ایتالیایی خود، پرداختند.

بازدید فرهنگی کارشناسانه از شهرهای رم، فلورانس، ونیز و میلان، بازدید از رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا و هم‌اندیشی با اکبر قولی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا در خصوص چند و چون حضور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و فعالیت‌های رایزنی در این خصوص و راهکارهای بهبود و گسترش آن، بازدید از پادیلیون ایران در پنجاه‌وهفتمین دوسالانه هنر ونیز، بازدید از انجمن‌های مردم‌بنیاد ایرانی و اسلامی در ایتالیا نظیر انجمن امام علی (ع) شهر میلان و سخنرانی مذهبی و قرائت دعای کمیل در آن، از دیگر فعالیت‌های این هیأت در جریان سفر به ایتالیا بود.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه محمدبیگی، از اعضای ­کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده و منجر به خستگی و کاهش کیفیت کار ماما‌ها در کشور شده است.

محمدبیگی گفت: ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه ماما‌ها انجام می‌پذیرد.
وی افزود: در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده است به طوری که به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ و این در حالی است که این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، افزود: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت فقط حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، در حالی که بر اساس آمار‌ها، به جذب و استخدام حدود ۹ هزار ماما در کشور نیاز داریم.
پنجم ماه می، مصادف با ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، روز جهانی ماما نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد