Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، بر لزوم خود مراقبتی افراد برای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه‌کنگو تاکید کرد و گفت: کشندگی مبتلایان به این بیماری تا ۷۰ درصد است.

نادر پرور در گفتگو با مهر، در خصوص بیماری تب کریمه کنگو و اقدامات انجام شده در استان برای مقابله با این بیماری گفت: این بیماری یکی از خطرناکترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو در دام علائم مشخصی ندارد، افزود: این بیماری در افراد مبتلا تا ۷۰ درصد کشنده است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو این روزها نگرانی‌هایی در بین مردم ایجاد کرده است، گفت: خود مراقبتی یکی از مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری است.

پرور به عموم مردم اطمینان داد؛ چنانچه گوشت مصرفی خود را از مراکز معتبرخریداری و قبل از استفا ده به مدت ۱۸تا۲۴ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری کنند وسپس مصرف کنند جای هیچ گونه نگرانی نیست.

این مسوول از متقاضیان خرید دام زنده در خواست کرد دام مورد نیاز را از مراکز مطمئن خریداری کنند و چناچه بر روی بدن دام حشره ای دیده شده به آن دست نزنند.

وی افزود: در هنگام ذبح دام و قطعه قطعه کردن لاشه آن حتما از دستکش استفاده کرده واجزا دام را قبل از مصرف وکردن حتما به مدت ۱۸تا۲۴ساعت در دمای صفر تا چهار درجه یخچال نگهداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه علائم تب کریمه کنگو در انسان را سردرد، گلودرد، تهوع، اسهال خونی، وجود دانه‌های قرمز رنگ بر روی سینه، دست و پا عنوان کرد وافزود: درصورت بروز این علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید.

وی میزان مرگ ومیر را در صورت رعایت نکردن موارد استفاده صحیح از گوشت ومشقات آن و مبتلا شدن به بیماری تب کریمه کنگو تا۷۰ درصد عنوان و تاکید کرد: درهنگام خرید گوشت به مهر سازمان دامپزشکی دقت داشته باشید.

وی از مقابله با کنه‌ها به عنوان اولویت‌های این اداره کل به خصوص در فصل تابستان یاد کرد و گفت: این موضوع در دستور کار ما است و ما بحث سم‌پاشی مناطق مرزی و پر خطر را در دست اقدام داریم.

پرور تاکید کرد: جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری، خود دامداران نیز باید هر ۲ هفته یکبار بدن دام و جایگاه نگهداری دام را سم‌پاشی کنند که مبارزه‌ مستقیمی با کنه‌ها باشد.

وی افزود: جایگاه نگهداری دام و اصطبل‌ها باید کاملا بهداشتی بوده و سقف، کف و دیواره‌ها سیمانی باشد که به راحتی بتوان با کنه‌ها مقابله و مبارزه کرد، چرا که در غیر اینصورت ممکن است کنه‌ها حین سم‌پاشی در درز و شکاف دیوارها پنهان شوند و سم‌پاشی هیچ تاثیری نداشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از این بیماری هم باید مبارزه با ناقلین و هم افزایش سطح آگاهی مردم در دستور قرار گرفته است و مردم در هنگام خرید گوشت نسبت به موراد مورد تایید دامپزشکی اقدام کنند که خدای ناکرده درگیر این بیماری نشوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: تب نزله‌ای بدخیم بیماری حاد و کشنده‌ای است که صرفاً در گاو ظاهر می‌گردد و بین حیوانات اهلی تنها گاو و گاومیش به این بیماری مبتلا شده و علائم ظاهری را از خود نشان می‌دهند.

دکتر ابراهیم سپهر، افزود: این بیماری علائمی چون، تب بین ۴۰ تا ۴۱.۵ درجه سانتی‌گراد، ریزش آب از بینی که ابتدا مخاطی، سپس چرکی و بعد زرد رنگ شده و تشکیل عفونت می‌دهد، کدر شدن قرنیه و پرخونی مویرگ‌های سفیده چشم که به کوری می‌انجامد، زخم‌های داخل دهان، روی لب‌ها و سطح داخلی لثه، تورم عقده لنفی و ملامسه آنها بصورت ظاهری، نشانه‌های عصبی بیماری به ویژه ناهماهنگی دستگاه‌های حرکتی، لرزش ماهیچه‌ها و ضعف دست و پا، در اوائل بیماری دام دچار یبوست شده و سپس دچار اسهال می‌شود که در هر دو صورت دفع مدفوع با درد همراه است.

او گفت:در این حالت دفع ادرار به صورت قرمز رنگ می‌باشد، اسهال و کم آبی بدن، حیوان دهانش را باز نگه داشته، نفس نفس می‌زند و در عرض سه روز پس از ظهور اعلائم اولیه دام تلف می‌شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی جغتای افزود:با توجه به اینکه ویروس عامل بیماری از گوسفند به گاو منتقل شده و بنابراین، این بیماری در مناطقی که گاو و گوسفند‌ها در کنار یکدیگر نگهداری می‌شوند بیشتر دیده می‌شود، از نگهداری گاو و گوسفند در یک مکان جدا خوداری کنند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد