Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:36:34 GMT

45 دوربین جدید ترافیکی در راه های کردستان نصب می شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۷۱۴۴۰

45 دوربین جدید ترافیکی در راه های کردستان نصب می شود

امین نوری روز دو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون مقدمات و برنامه ریزی های لازم برای نصب این تعداد دوربین ترافیکی در استان انجام یافته است و اعتبارات آن نیز از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تامین می شود.
به گفته وی برای هر دوربین یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از سوی سازمان مرکزی پیش بینی شده است و این دوربین ها بر اساس نیاز سنجی های انجام یافته در محورهای سنندج- همدان، کرمانشاه - سنندج- آذربایجان غربی (شمال به جنوب استان ) و سنندج - مریوان -باشماق نصب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در سال گذشته 28 نقطه حادثه خیز را شناسایی کرده است افزود: نصب و راه اندازی دوربین های ترافیکی در برخی از نقاط حادثه خیز از اولویت های این اداره کل برای کاهش تصادف ها و خسارت های احتمالی است.
مدیر مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان ادامه داد: توسعه سیستم دوربین های ترافیکی در محور سنندج-بیجار- زنجان از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری بوده که هم اکنون امکان نیاز سنجی آن در حال انجام است تا برای اجرا به سازمان مرکزی تحویل داده شود.
اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان در سال جاری اجرای 200 کیلومتر روکش و 2 هزار و 500 کیلومتر خط کشی، ایجاد 10 کیلومتر حفاظ بتنی در مسیرهای پرخطر، شانه سازی 2 هزار کیلومتر، رگلاژ 600 کیلومتر راه روستایی را از دیگر برنامه های خود برای افزایش ایمنی جاده های استان اولویت بندی کرده است.
اصلاح هندسی سه مورد از 28 نقطه پرحادثه شناسایی شده راه های بین شهری استان از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری است.
در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که حدود 2 هزار کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و 6هزار کیلومتر دیگر نیز راه روستایی بوده که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده /** انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSB

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نقده گفت: با توجه به تردد زائرین اربعین حسینی از محورهای مواصلاتی و لزوم ایمن سازی این محورها در سال گذشته ضمن خط کشی نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر از محور های مواصلاتی شهرستان در دو مرحله، عملیات شانه سازی در ۴۰ کیلومتر از این محور ها نیز انجام شده است.

ابراهیم رستمی، افزود: شهرستان نقده از لحاظ آسفالت راه های روستایی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و با بهسازی و آسفالت ۳.۵ کیلومتر از این محورها در سال گذشته رتبه دوم برخورداری از آسفالت راه های روستائی در استان را به خود اختصاص داده است و ۱۲۰ کیلومتر از این محور ها تسطیح و رگلاژ شده اند همچنین در سال گذشته با توجه به نیاز شهرستان، یک کیلومتر از محور های مواصلاتی شهرستان روکش آسفالت شد.

وی با اشاره به سایر فعالیت ها حوزه استحفاضی این شهرستان گفت: شانه سازی به طول ۲۳ کیلومتر در محورهای روستائی، شن ریزی ۱۱ کیلومتر از این محور ها، دیگر اقدامات حوزه راهداری در این شهرستان در سال گذشته را شامل می شود.

رستمی اظهار کرد: بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است.

دیگر خبرها

  • خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نقده
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۰ فروردین ماه
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • کشف ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قاچاق بوفالو
  • خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • کشف گوشت قاچاق بوفالو در قشم
  • محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود