Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@18:37:44 GMT

با این خوراکی‌ها دیرتر گرسنه می‌شوید

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۷۱۵۸۶

با این خوراکی‌ها دیرتر گرسنه می‌شوید

تحریریه پارسینه_فائزه پناهی:حتما تا به حال پیش آمده که در زمان روزه داری به محض بیدار شدن از خواب صبحگاهی و کمی بعد از خوردن سحری همچنان احساس گرسنگی می‌کنید. در این مطلب ۸ ماده غذایی که شما را طولانی‌تر سیر نگه می‌دارد را معرفی می‌کنیم. این مواد غذایی ضمن اینکه نیازهای بدنتان را تأمین می‌کند باعث خواهند شد تا کمتر احساس گرسنگی کنیدو همچننی میتوانند به کاهش وزنتان هم کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تخم مرغ تخم مرغ یک ماده غذایی مناسب و سرشار از پروتئین و ویتامین است و همچنین به علت خاصیت دیر هضمی‌ای که دراد خوردن یک عدد تخم مرغ آب‌پز شده در وعده سحر موجب جلوگیری از احساس گرسنگی افراد در طول روز می‌شود. بر اساس مطالعاتی که محققین اخیرا انجام داده‌اند افرادی که اضافه وزن داشتند و برای صبحانه تخم‌مرغ مصرف می‌کردند در طول روز کمتر احساس گرسنگی می‌کردند. مشخص شد که در بدن افرادی که در این مطالعه شرکت کرده بودند میزان کمتری هورمون اشتها که مغز را برای خوردن تحریک می‌کندو میزان بالاتری از هورمونی که باعث احساس سیری معده می‌شود وجود دارد. تخم‌مرغ از پروتئین و چربی تشکیل شده است و افراد بعد از مصرف آن نسبت به سایر مواد غذایی رضایت بیشتری دارند.آووکادواین میوه سبز که چند سالی است پایش ببه بازر ایران باز شده است و کم‌کم دارد طرفدارن خود را می یابدنیز به علت دارا بودن فیبر و چربی غیر اشباع زیادماده غذایی مناسبی برای سیر نگه داشتن شما می باشد. مواد غذایی سرشار از فیبر و غنی از چربی پس از هضم، اجازه می دهد تا شما احساس گرسنگی کمتری کرده و به طور کلی کمتر کالری مصرف کنید. همچنین تحقیقات نشان می دهد که اسید اولئیک آووکادو، ک هنوعی چربی غیر اشباع است همواره به مغز شما پیام می دهد که معده پر است. حبوباتجبوبات علاوه بر اینکه برای قلبتان مفید است نیز میتوانند به احساس سیری در روزه داران نیز کمک کنند. معمولا بیشتر شما بعد از مصرف حتی یک وعده لوبیا، عدس، نخود و یا حتی بادام زمینی متوجه شدید که حس پر بودن و سیری در شما ایجاد میشود، و این بخاطر وجود پروتئین بدون چربی، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های خوب است. یک متخصص تغذیه معتقد است که این سه ماده قند خون را ثابت نگه می‌دارد و وقتی قند خون ثابت باشد احساس سیری به شما می‌دهد. فلفل قرمزفلفل قرمز هم جز مواد غذایی است که با سرکوب حس گرسنگی در شما به کاهش وزنتان کمک میکند اما گزینه مناسبی برای روزهای ماه رمضان نیست. فلفل قرمز که یکی از قوی‌ترین ادویه‌هاست یک مهار کننده اشتها محسوب می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه افرادی که به غذای خود نصف قاشق چای‌خوری فلفل قرمز اضافه می‌کنند، در وعده غذایی بعدی خود ۶۰ کالری کمتر مصرف می‌کنند. از این رو پاشیدن نصف قاشق چای‌خوری فلفل قرمز روی غذا باعث سوزاندن کالری اضافه در بدن شما می‌شود.آب

نوشیدن آب کافی در هر شرایطی توصیه می‌شود و دلایل زیادی برای نوشیدن آب کافی وجود دارد. آب گزینه خوبی برای نگه داشتن تناسب اندام است و برای عملکرد مناسب مفاصل، بافت‌ها و دستگاه گوارش ضروری است. مصرف آب همچنین از گرسنگی جلوگیری می‌کند.

ماست یونانیاین نوع ماست قند خون را در حد متعادل نگه میدارد و در نتیجه از هوس خورذن انواع غذا و احساس گرسنگی بی مورد جلوگیری میکند . یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ که در سالنامه اپیدمیولوژی منتشر شد نشان داد که با اینکه وزن و دور کمر همه افراد به مرور زمان افزایش می یابد اما آنهایی که ماست خورده بودند، باریک تر از آنهایی بودند که ماست نمی خوردند، ماست هم به علت دارا وبدن پروتئین که یکی از عوامل اصلی است که که باعث احساس سیری در افراد می‌شود سبب میشود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. سوپسوپ شاید به ظاهر شنخورد اما یکی دیگر از موادغذایی است که باعث میشود شما به مدت طولانی تری احساس سیریکنید. نتایج تحقیقات نشان داده است که زنانی که در میان‌وعده صبح یک وعده کم‌کالری سوپ مرغ خوردند در وعده ناهار نسبت به بقیه ۱۰۰ کالری کمتر مصرف کردند. می‌توانید محتوای آب سوپ را بیشتر کنید، احساس سیری که سوپ ایجاد می‌کند به دلیل وجود سبزیجات سرشار از فیبر و درجه حرارت سوپ است. متخصصین تغذیه معتقدند نوشیدن مایعات گرم باعث مهار اشتها می‌شود. فقط باید داخل سوپ آب گوشت فراوان هم وجود داشته باشد. سوپ‌هایی که حاوی خامه هستند چرب و پر کالری هستند.

بادام

مغزها و آجیل‌ها دارای چربی هستند و این چربی‌ها برای قلب مفیدند، اما در بین آجیل‌ها بادام از فیبر بیشتری تشکیل شده است که باخوردن آن مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد. اگر بین نهار و شام ۱۵ بادام بخورید ۴۰۰ کالری کم‌تر انرژی دریافت خواهید کرد و به شما کمک می‌کند کمتر تنقلات چرب و شیرین مصرف کنید . بر اساس مطالعات اخیر بدن ما چربی بادام استفاده می‌کند و همین باعث می‌شود در هنگام غذا خوردن کالری‌های دریافتی کمتری جذب کند. اما در مصرف بادام نباید زیاده‌روی کرد چراکه خوردن بیش از حد بادام باعث می‌شود برای وعده غذایی بعدی اشتهای شما کور شود و در نتیجه باعث افزودن کالری قابل توجهی به مصرف روزانه شما می‌شود. پس از بادام هم میتیوانید مابین افطار ت اسحر استفاده کنید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روغن حیوانی یا گی (Ghee) در واقع شکلی از کره است که برای پخت‌وپز، طعم‌ دادن به غذا و همچنین به‌عنوان منبع چربی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: کدام نوع کره ضد سرطان است؟

این روغن قرن‌ها است که وجود دارد و در کشورهای مختلف از جمله ایران استفاده می‌شود. در طب سنتی هند هم به نام آیورودا ریشه دارد. در این سیستم پزشکی سنتی، روغن حیوانی ماده‌ای ارزشمند برای تقویت و ایجاد تعادل میان اجزای مختلف بدن به شمار می‌رود. با این حال برای اثبات فواید این ماده غذایی برای قلب، روده یا کنترل وزن، چنانچه امروز ادعا می‌شود، تحقیقات بالینی محدودی انجام شده است.

روغن حیوانی چیست؟

روغن حیوانی یا گی، نوعی کره تصفیه‌شده است که برای تهیه آن، کره را مدت زمان طولانی‌ حرارت می‌دهند تا مواد جامد شیر (پروتئین‌ و لاکتوز) از آن جدا و ته‌نشین شود و عطروطعمی شبیه آجیل بوداده پیدا کند.

گرما پروتئین‌های شیر مانند کازئین و نیز لاکتوز آن را تجزیه می‌کند و بر این اساس روغن مشخصه تغذیه‌ای منحصربه‌فرد به دست می‌آورد: کسانی که با تحمل لاکتوز مشکل دارند و نمی‌توانند کره بخورند، می‌توانند روغن حیوانی را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن در هند نیز یک عنصر کلیدی در آشپزی به شمار می‌رود. هندی‌ها روغن حیوانی را خالص و ناب می‌دانند و هرچیزی که با این روغن پخته شود هم خالص و ناب محسوب می‌شود.

در طب آیورودا، بر فواید درمانی روغن حیوانی یا گی، چه به صورت مجزا و چه همراه با سایر ترکیب‌های دارویی تاکید و حتی گفته می‌شود که مصرف روزانه و همیشگی این روغن ضرری ندارد.

ارزش غذایی روغن حیوان یا گی

مشخصات تغذیه‌ای این روغن شبیه کره است و هر یک قاشق چای‌خوری از آن ۱۲۳ کالری، ۱۴ گرم چربی، ۱۱۸ میکروگرم ویتامین آ و ۰.۴ میلی‌گرم ویتامین ئی دارد. روغن حیوانی تقریبا تماما چربی است (۹۵ درصد) و رطوبت آن به کمتر از ۰.۵ درصد می‌رسد.

این روغن منبع مهم اسید لینولئیک مزدوج یا سی‌ال‌ای (conjugated linoleic acid)، نوعی اسید چرب غیراشباع امگا ۶، است. سی‌ال‌ای به طور طبیعی در محصولات لبنی یافت می‌شود و برای سلامتی مزیت‌هایی دارد، از جمله در زمینه‌هایی مانند چاقی، سرطان، فشار خون (کاهنده فشار خون)، دیابت (تعدیل‌کننده قند خون) و تقویت‌کننده سیستم ایمنی.

در روغن حیوانی یا گی ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین آ وهمچنین بسته به نشان تجاری این روغن، ویتامین‌های دی، ئی و کا وجود دارند. مصرف ویتامین‌های محلول در چربی همراه با منبع چربی مانند روغن حیوانی در جذب مواد مغذی موثر است.

تاثیر روغن گی بر سلامتی؛ مزایا و مضرات

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی یا گی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. با این حال به منظور اثبات فواید این روغن‌ برای سلامتی انسان‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

یک مطالعه در پاکستان‌ نشان داد که این نوع روغن برخلاف تصور عمومی، بیماری عروق کرونر را در مصرف‌کنندگان کاهش داد نه افزایش. با این حال توصیه انجمن قلب آمریکا این است که پنج تا شش درصد کالری‌ مصرفی روزانه از چربی‌های اشباع‌شده باشد. زیرا ارتباط میان مصرف چربی اشباع‌شده با کلسترول بد (ال‌دی‌ال) و افزایش خطر بیماری قلبی پیش‌تر اثبات شده است.

از آنجا که روغن حیوانی یا گی، کره تصفیه‌ شده و فاقد کازئین یا لاکتوز است، افرادی که به بیماری عدم تحمل لاکتوز دچارند، می‌توانند این روغن را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن حاوی نوعی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ام‌سی‌تی (MCT) است؛ نوعی چربی که با سرعت بیشتری در بدن تجزیه و جذب می‌شود. طبق برخی پژوهش‌ها، ام‌تی‌سی‌ها مصرف انرژی را افزایش می‌دهند و بر احساس سیری تاثیر می‌گذارند و می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

به رغم فواید فراوان روغن حیوانی یا گی، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی به دلیل اینکه روغن یک چربی‌اشباع‌شده‌ محسوب می‌شود، باید در مصرف آن احتیاط کنند اما می‌توان از این روغن حیوانی به عنوان یکی از عناصر رژیم غذایی سالم بهره‌مند شد.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228665 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند