Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام ضمن ابراز تاسف و شرم از پذیرش این سند، این اقدام را مغایر با اهداف و آرمانهای انقلاب میداند و از نهادهای نظارتی خواستار پیگیری و برخورد با مسئولینی است که قوانین و مقررات کشور را نادیده گرفته و به عزت،شرف و استقلال کشور ضربات جبران ناپذیر وارد میکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از ایلام، بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام در خصوص سند 2030 بیانیه ای اعتراضی به شرح زیر صادر کرد::


بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَن تَرْضَىٰ عَنکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ

ﻳﻬﻮﺩ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﻯ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺭﺍﺿﻰ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻧﺪ ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﺯ ﺁﻳﻴﻨﺸﺎﻥ ﭘﻴﺮﻭﻯ ﻛﻨﻰ .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ﺑﮕﻮ : ﻣﺴﻠﻤﺎ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺧﺪﺍ ﻓﻘﻂ ﻫﺪﺍﻳﺖ [ ﻭﺍﻗﻌﻰ ] ﺍﺳﺖ . ﻭ ﺍﮔﺮ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺸﻰ ﻛﻪ [ ﭼﻮﻥ ﻗﺮﺁﻥ ] ﺑﺮﺍﻳﺖ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺯ ﻫﻮﺍ ﻭ ﻫﻮﺱ ﻫﺎﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﺮﻭﻯ ﻛﻨﻰ ، ﺍﺯ ﺳﻮﻯ ﺧﺪﺍ ﻫﻴﭻ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻭ ﻳﺎﻭﺭﻯ ﺑﺮﺍﻯ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ . (120) / بقره

سند 2030 دارای 59 بند ، 17 هدف اصلی و 169 هدف جزئی دیگر در همه ابعاد فرهنگ و زندگی یک ملت است.

بسیاری از این بند ها و اهداف زیبا و انسانی است و مستقیما مغایرتی با دین و فرهنگ کشور ها ندارد و لیکن هدف اصلی از این سند و دیگر اسناد و تعهدات به این شکل، سکولاریزه کردن کشورهای دنیا به خصوص کشور های اسلامی و تحت کنترل درآوردن ملت ها و تثبیت نظام سلطه است.

همان طور که گفته شد، نظام سلطه در نظر دارد طی یک بازه 15 ساله که از سال 2015 شروع شده وتا 2030 ادامه دارد به تدریج فرهنگ و سبک زندگی منحط غربی را جایگزین فرهنگ و ارزش های اصیل و فطری اسلامی و انسانی کند و به اسم مبارزه با فقر ، مبارزه با فساد ، حقوق بشر ، حفظ محیط زیست و آزادی، انسان ها و ملت ها را اسیر و برده و رام خویش کند.

بدون شک پذیرش چنین عهدنامه ها و اسنادی زیر سؤال بردن استقلال فرهنگی کشور است ، اگر این سند بخواهد در کشور اجرا شود ما هرساله باید تمامی اطلاعات و ریز برنامه ریزی های نظام آموزشی خود را در اختیار سازمان ملل و یونسکو قراردهیم ، سازمانی که وابستگی آن به آمریکا و انگلیس و صهیونیست ها بر همگان اثبات شده است، این یعنی با دست خود و با هزینه خود برای دشمنان ملت جاسوسی کنیم و آنها را بر فرهنگ و نظام آموزشی خود مسلط کنیم.

وخدا میداند که اگر هوشیاری و دقت نظر مقام معظم رهبری در مورد این سند و اخطار و تذکرات ایشان نبود ، نظام آموزشی ما و دین و فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی در کشور به چه سمت و سویی کشیده می شد؟؟


آنچه مایه تأسف است آن است که چرا مسئولان ما زیر بار چنین تعهد و سند ذلت بار و ننگینی رفته اند و با آن که گفته شده است ملت ها در پذیرش و اجرای چنین سندی اختیار
دارند، آن را پذیرفته و به طور پنهانی در کشور در حال اجرا میباشد ؟؟

پیش دستی کشور ما در پذیرش و اجرای این سند نیز جالب توجه است ، به گونه ای که هنوز هیچ یک از کشورها در آسیا و در اقیانوسیه هیچ قدمی در جهت اجرای آن برنداشته اند ، اما در کشور ما به صورت داوطلبانه اجرا میشود .


در وزارت آموزش و پرورش چندین کارگروه برای اجرای آن تشکیل میشود و در بعضی نقاط کشور حتی اجرا میشود، این در حالی است که این سند نه در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و نه در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو نهادی که وظیفه بررسی و تأیید این سند و سایر تعهدات بین المللی را برعهده دارند .

چگونه میشود که نمایندگان مجلس و نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی از وجود چنین سندی اظهار بی اطلاعی میکنند و همزمان آن سند در کشور در حال ریشه کن کردن دین و فرهنگ اسلامی است ؟

و جالب تر اینکه طرح تحول آموزش و پرورش چندین سال است که از سوی متخصصین و کارشناسان فرهنگی تدوین و طراحی شده است و به تصویب نهاد های ذیربط رسیده است اما دولت محترم و مسئولان این امر اقدامی در جهت اجرای آن انجام نداده اند.

بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام ضمن ابراز تاسف و بیان شرم از پذیرش این سند، این اقدام را مغایر با اهداف و آرمانهای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران میداند ، ملت ایران هیچگاه تسلیم چنین تعهدات ننگین و خفت باری نمیشود.

و از نهاد های نظارتی خواستار پیگیری و برخورد با مسئولینی است که قوانین و مقررات کشور را نادیده گرفته و به عزت و شرف و استقلال کشور ضربات جبران ناپذیر وارد میکنند.


بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اولین روز از سفر رسمی‌اش به ارمنستان وارد ایروان شد تا برنامه مبادلات فرهنگی با این کشور را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ـ که توسط مقامات ارشد ارمنی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران استقبال شد، طی ضیافت شامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران به بحث و تبادل‌نظر در مورد موضوعات و مسایل فرهنگی پرداخت.

در جریان این سفر که نشان‌دهنده حسن نیت و علاقمندی به تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور است، قرار است تفاهم‌نامه‌ای برای استحکام بخشیدن به همکاری‌های فرهنگی و هنری امضا شود. پاپویان (رییس مرکز امور بین‌الملل و دیاسپرای وزارت فرهنگ ارمنستان) نیز ابراز امیدواری کرد که این سفر به تحکیم و گسترش روابط فرهنگی دوجانبه منتهی شود.

 بنا بر اعلام این خبر در مدت اقامت حجت‌الاسلام و المسلمین ایمانی‌پور در ارمنستان قرار است  که با اسقف اعظم کلیسای جامع آچمیادزین،‌ وزیر فرهنگ، علوم و ورزش ارمنستان و معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگوهایی داشته باشد.

این سفر همچنین شامل دیدار با رییس دانشگاه دولتی ایروان و ملاقات با اساتید و دانشجویان رشته ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی می‌باشد و انتظار می‌رود که به توسعه همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور کمک کند.

با امضای برنامه‌های مبادلات فرهنگی میان ارمنستان و ایران دو کشور در انتظار فرصت‌های جدید برای ارتباطات عمیق‌تر و مبادله تجربیات در زمینه‌های فرهنگی، زبانی، هنری و آموزشی هستند.

در این سفر، حمید مصطفوی (مدیر کل اداره‌کل مبادلات فرهنگی سازمان‌های بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و حسین دیوسالار (مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!