Web Analytics Made Easy - Statcounter


بر اساس اساسنامه کمیسیون ورزشکاران که توسط IOC تصویب شده، ورزشکارانی که بیش از سه دوره المپیک از فعالیت آنها گذشته نمی توانند برای انتخابات این کمیسیون کاندیدا شوند.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک دو روز پیش، از برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران تا حداکثر سه ماه آینده خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران به حساب می آید که قرار است بر اساس اساسنامه مصوب کمیته بین المللی المپیک (IOC) برگزار شود.

اما بر اساس این اساسنامه مصوب چه افرادی و با چه شرایطی می توانند برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران به عنوان یکی از مهمترین کمیسیون های مورد تاکید IOC، کاندیدا شوند؟

هادی ساعی، رئیس فعلی کمیسیون ورزشکاران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن پاسخ به این پرسش، تاکید کرد که انتخابات پیش رو این کمیسیون به طور کامل بر اساس اساسنامه مصوب انجام می شود تا نتایج به دست آمده هیچ مغایرتی با قوانین کمیته بین المللی المپیک نداشته باشد.

وی گفت: پیش از اینکه پیش نویس اساسنامه کمیسیون ورزشکاران برای تائید و تصویب نهایی به IOC ارسال شود، یک بازنگری کلی در آن انجام شد. برخی از بندهای این اساسنامه با منشور المپیک و آنچه مورد تاکید IOC است، مغایرت داشت. این اشکالات برطرف شد و سپس اساسنامه برای کمیته بین المللی المپیک ارسال شد.

ساعی تصریح کرد: خوشبختانه اساسنامه ارسالی مورد تائید و تصویب کمیته بین المللی المپیک قرارگرفت و بر همین اساس هیچ مانع دیگری برای برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران وجود ندارد. تا پیش از این اعضای کمیسیون ورزشکاران توسط هیات اجرایی و رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب می شدند اما به دنبال آن هستیم تا برای اولین بار انتخابات این کمیسیون را بر اساس اساسنامه مصوب برگزار کنیم.

رئیس کمیسیون ورزشکاران با اشاره به آنچه از سوی کیومرث هاشمی مبنی بر «برگزاری انتخابات این کمیسیون تا حداکثر سه ماه آینده» اعلام شده، اشاره کرد و گفت: در حال انجام مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات هستیم. به زودی هم زمان ثبت نام از کاندیداها اعلام شده و پس از آن زمان برگزاری انتخابات مشخص و نهایی می شود.

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر در مورد «شرایط کاندیداهای عضویت در کمیسیون ورزشکاران بر اساس اساسنامه مصوب IOC» توضیح داد و گفت: قاعدتا فقط ورزشکاران می توانند برای عضویت در این کمیسیون کاندیدا شوند آنهم ورزشکارانی که در رشته المپیکی فعالیت دارند. البته بر اساس اساسنامه جدید، دو رشته جدید غیر المپیکی هم به رشته های المپیکی که ورزشکاران شان می توانند کاندیدا شوند، اضافه شده است. ووشو و کاراته که هنوز المپیکی نشده اند اما جزو رشته های حاضر در بازی های آسیایی به حساب می آیند، دو رشته ای هستند که در کنار رشته های المپیکی برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران قرار داده شده اند.

هادی ساعی در پاسخ به این پرسش که «فعال بودن ورزشکار در عرصه قهرمانی یا کنار گذاشتن این عرصه چقدر در کاندیدا شدن برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران تاثیر گذار است؟»، به خبرنگار مهر گفت:فعال بودن یا نبودن در عرصه قهرمانی خیلی مهم نیست فقط اینکه طبق اساسنامه مصوب، ورزشکارانی می توانند کاندیدا شوند که بیشتر از سه دوره المپیک از دوره فعالیت حرفه ای آنها نگذشته باشد. با این اوصاف ورزشکاری که همچنان فعالیت قهرمانی دارد، مشکلی بابت کاندیدا شدن ندارد. ورزشکاری هم مانند من که خداحافظی کرده به جز این دوره، دیگر نمی تواند در انتخابات شرکت داشته باشد هر چند که خود من در رشته ای جدید فعالیت می کنم.

رئیس کمیسیون ورزشکاران همچنین در مورد تعداد اعضای این کمیسیون گفت: آنچه مهم است اینکه ۶ نفر از کمیسیون ورزشکاران در مجمع کمیته ملی المپیک حضور خواهند داشت اما قاعدتا تعداد اعضای کمیسیون می تواند از این ۶ نفر بیشتر باشد. فقط اینکه تعداد اعضا باید فرد باشد ضمن اینکه کمیسیون ورزشکاران می تواند مانند کمیسیون های دیگر علاوه بر رئیس، دارای نایب رئیس، دبیر و سخنگو هم باشد.

هادی ساعی در پایان تاکید کرد: تمام شرایط اعمال شده برای کاندیداهای کمیسیون ورزشکاران - مانند اینکه از دوره فعالیت افراد نباید بیشتر از سه دوره المپیک گذشته باشد - همگی جزو قوانین و مصوبات خود IOC است.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»

بازی‌های المپیک پاریس در ۶ مرداد (۲۵ ژوئیه) آغاز خواهد شد و طی ۱۹ روز، ۱۰۵۰۰ ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان در ۳۲۹ زمینه ورزشی به رقابت خواهند پرداخت. بااین‌حال در این رقابت‌ها، تعداد زیادی از ورزشکاران به لباس‌های تهیه‌شده با فناوری ناسا مجهز خواهند شد تا این قهرمانان بتوانند بهترین عملکردشان را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، اگر از نزدیک به لباس‌های ورزشی جدید بنگرید، متوجه الگویی چرخشی می‌شوید. این لباس‌ها با ابرماده‌ای ساخته شده که شرکت «رئون لبز» (Rheon Labs) با الهام از ایده‌های ناسا تولید کرده و پیش‌تر به تعدادی از ورزشکاران کمک کرده بود تا رکوردشکنی کنند.

«اولگا کراوچنکو» (Olga Kravchenko)، مدیر طراحی شرکت رئون لبز می‌گوید: «ما در فناوری خود، سال‌ها پژوهش بیومکانیکی را با شیمی پیچیده ترکیب کرده‌ایم تا دنیای جدیدی از توانمندی‌های ورزشکاران به نمایش بگذارد و دوره جدیدی از اوج عملکرد را برای دوندگان شکل دهد. فناوری ما سوپرپلیمری جذب‌کننده انرژی، حساس به کشش، سبک‌وزن و عملکردمحور است. این پلیمر را می‌توان به‌عنوان ماده تشکیل‌دهنده لباس‌های فعال برای بهینه‌سازی عملکرد استفاده کرد».

پلیمر در حالت طبیعی خود، نرم و انعطاف‌پذیر است، اما هنگامی‌که تحت‌فشار قرار می‌گیرد، انرژی را جذب می‌کند و سفت می‌شود. این رفتار را می‌توان با ماسه مرطوب مقایسه کرد. پلیمر مانند ماسه خیسی است که در حال دویدن روی آن هستید، ماسه فقط در اثر ضربه خوردن سفت می‌شود و سپس دوباره به حالت نرم و انعطاف‌پذیری بازمی‌گردد. با این ویژگی‌ها، این ماده عضلات را در کارآمدترین موقعیت قرار می‌دهد و تضمین می‌کند که انرژی ورزشکار هنگام مسابقه از بین نمی‌رود؛ ضمن آن‌که راحتی کاربر را نیز به خطر نمی‌اندازد و اتلاف انرژی را کاهش می‌دهد.

چندین برند مشهور ازجمله رافا (Rapha)، هارلی دیویدسون (Harley Davidson) و روروک (Ruroc) در حال حاضر از این سوپرپلیمر در محصولات خود استفاده می‌کنند و آدیداس (Adidas) نیز از این ماده در محصولات مجموعه تک‌فیت (Techfit) و آدیزیرو (Adizero) استفاده می‌کند که در میان بسیاری از ورزشکاران برجسته محبوبیت دارند.

در هفته‌های اخیر، چندین رکورد جهانی توسط ورزشکارانی شکسته شده است که سوپرپلیمر شرکت رئون لبز را به تن داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • غذاهای ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه خواهد بود؟
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم