Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از وجود ظرفیت قانونی لازم برای ادغام بانک ها خبر داد و گفت:فقدان کفایت سرمایه بانک های ایرانی از دلایل عدم همکاری بانک های بزرگ خارجی با شبکه بانکی داخلی است.

به گزارش مشرق،‌ محمدرضا پورابراهیمی داورانی با بیان اینکه براساس سیاست های اصل 44قانون اساسی باید سهم دولت در اقتصاد کاهش یابد تا زمینه حضور پررنگ تر بخش خصوصی در اقتصاد کشور فراهم شود، گفت: هدف از تشکیل بانکهای خصوصی این بود که تجهیز منابع مالی و تخصیص این منابع به صورت ارائه تسهیلات بانکی به روش مناسبی صورت گیرد تا در رقابت بهای تمام شده پول کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در عمل بانکهای خصوصی به اهداف مذکور دست نیافتند و بعضا با رقابتهای غیر صحیحی که در حوزه اقتصادی انجام دادند تاثیر منفی بر عملکرد بازارهای پول در اقتصاد کشور داشتند.

وی گفت:در حال حاضر با وجود اینکه برجام ظرفیتی برای استفاده از تعاملات خارجی با بانک های خارجی فراهم کرده اما ظرفیت بانکی کشور نیز دارای مسائلی است که مانع از استفاده از ظرفیت ها می شود البته این موضوعات جدا از تداوم کارشکنی ها دشمنان جمهوری اسلامی در اجرای صحیح برجام است.

لزوم رفع مشکل فقدان کفایت سرمایه بانک های ایرانی

پورابراهیمی تصریح کرد: فقدان کفایت سرمایه بانک های ایرانی نیز از دلایل عدم همکاری بانک های بزرگ خارجی با شبکه بانکی داخلی است ؛ بنابراین ادغام بانک های ایرانی می تواند نقش مهمی در ارتقای کفایت سرمایه داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت در خصوص ادغام بانک های خصوصی تصمیم نمی گیرد و بانک مرکزی نمی تواند در این حوزه الزام ایجاد کند و براساس قانون تجارت، انجام این مهم برعهده مجمع عمومی بانک ها است و نهایتا بانک مرکزی می تواند با این کار موافقت یا مخالفت کند.

به گفت وی، مجمع عمومی بانکهای دولتی در اختیار دولت است و بر این اساس، ادغام بانک های دولتی باید براساس مصوبه دولت صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:براساس قانون تجارت، ظرفیت قانونی لازم برای ادغام بانک ها وجود دارد.

منبع: خانه ملت

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رضا سپهوند» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

مجلس دوازدهم یک مجلس ترکیبی از گرایش‌های سیاسی و احزاب مختلف از جمله اصولگرایان، جبهه پایداری، اصلاح طلبان، مستقلین و … خواهد بود.

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

برای دستیابی به توسعه متوازن در کشور و توسعه لرستان که شعار بنده نیز هست باید مشکلات مهمی از جمله رفع بیکاری و اشتغال جوانان، پیگیری مسأله سدسازی و تخصیص حقابه لرستان و جذب سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی و نهادهای عمومی و … مورد پیگیری قرار بگیرد. در این زمینه نیز پیگیری مسائل مربوط به توسعه استان از طریق تأمین منابع کافی برای رفع این مشکلات به طور جدی مورد توجه قرار دارد و پیگیری می‌شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بودجه، انرژی، توسعه، اقتصاد و کمیسیون صنایع و معادن

مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

بیکاری مهمترین چالش حوزه انتخابیه بنده «خرم آباد، دوره چگنی و بخش‌های تابعه» است. رفع این مشکل نیازمند بودجه و اعتبارات کافی و همچنین جذب سرمایه گذاری مناسب در این استان است. مهمترین راهکار برای تأمین بودجه کافی جهت رفع این مشکل نیز اجرای قانون توازن مناطق محروم است که بر اساس آن ۳ درصد از کل درآمد دولت به صورت سالانه به استان‌های محروم اختصاص پیدا کند.

کد خبر 6079995

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی