Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:12:16 GMT

۳ هزار کودک قرچکی در طرح غربالگری شنوایی شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۷۲۶۸۰

۳ هزار کودک قرچکی در طرح غربالگری شنوایی شرکت کردند

قرچک- رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک از اجرای طرح غربالگری شنوایی برای۳ هزار نوزاد قرچکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید رضا نعمتی در این خصوص اظهار داشت: در سال ۹۵ تعداد ۳۰۲۷ نوزاد در پایگاه های ثابت و سیار طرح غربالگری شنوایی اداره بهزیستی شهرستان قرچک انجام شده است که از این تعداد ۱۱ کودک به مرحله مداخله و پیگیری (AABR) ارجاع شده که در نهایت سالم تشخیص داده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح غربالگری شنوایی نوزادان در سال جاری روزهای شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت۹ الی ۱۲ در مرکز سلامت جامعه شهری امام خمینی(ره) به آدرس قرچک، خیابان مخابرات، آزاده ۵ و روزهای چهارشنبه در مرکز فردیس به آدرس خیابان مسجد جامع، نرسیده به میدان فردیس در حال اجرا می باشد.

نعمتی از کلیه خانواده های ساکن شهرستان قرچک که دارای فرزند نوزاد می باشند درخواست کرد که جهت معاینه فرزندان دلبندشان به پایگاههای یادشده مراجعه نمایند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک در ادامه بیان داشت: شهروندان شهرستان قرچک می توانند با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی از مشاوره کارشناسان و مخصصان سازمان در زمینه های فردی، فرزند پروری، مشاوره تحصیلی و مشاوره خانوادگی و.... بهره مند شوند.

سید حمید رضا نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: تمام افرادی که به نحوی نیازمند خدمات مشاوره ای هستند می توانند با شماره تلفن رایگان ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی تماس حاصل کرده و از خدمات تخصصی این سازمان بصورت رایگان استفاده نمایند و در صورت نیاز به مشاوره حضوری به آدرس قرچک، میدان امام خمینی(ره)، خبابان بلوار دانشگاه، جنب اداره آب و فاضلاب اداره بهزیستی شهرستان قرچک مراجعه نمایند .

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

به گزارش قدس خراسان، سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس