Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@22:45:05 GMT

شورای اجتماعی محلات در شهرستان یاسوج ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۷۲۷۵۵

شورای اجتماعی محلات در شهرستان یاسوج ایجاد می‌شود

منتخب پنجمین دوره شورای شهر یاسوج از شکل گیری شورای اجتماعی محلات در این شهر خبر داد و گفت: با شکل گیری شورای اجتماعی محلات مشکلات محلات با حضور مسئولان محلی، معتمدین و کارشناسان برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مسعود خوبانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مناطق الحاقی یاسوج زیر پوشش طرح‌های حمایتی شورای اسلامی شهر قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح اولویت‌های پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج افزود: بر این اساس ارتقاء شاخص‌های شهری در مناطق الحاقی به شهر یاسوج در اولویت نخست سیاست‌های راهبردی شورا قرار می‌گیرد.

خوبانی با بیان اینکه با شروع به کار شورای اسلامی شهر، محله شرف آباد و بنسنجان از آن دسته محلاتی بوده که در اولویت ساماندهی قرار می‌گیرد عنوان کرد: زیر ساخت‌های شهری در این محله باید ارتقاء یابد زیرا این منطقه بیشترین جمعیت شهری را در خود جای داده و ساکنان آن با مشکلات عدیده‌ای رو به‌رو هستند.

وی احداث پارک‌های محله ای در مناطق حاشیه‌ای و الحاقی شهر را ضروری دانست و گفت: مناطق الحاقی فرهنگ‌های مختلفی در خود جای دادند و حضور جوانان برای تفریح و اوقات فراغت در مناطق دیگر شهر باعث ناهمگونی فرهنگی و افزایش بزه‌های اجتماعی می‌شود.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج از شکل گیری شورای اجتماعی محلات در این شهر خبر داد و افزود: با شکل گیری شورای اجتماعی محلات مشکلات محلات با حضور مسئولان محلی، معتمدین و کارشناسان در محلات مرتفع می‌شود.

خوبانی با تاکید بر ضرورت ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و ورزشی در یاسوج ادامه داد: ایجاد فرهنگسرا، المپیاد محلات و توسعه زمین‌های ورزشی روباز برای ورزش‌های سبک در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قرار می‌گیرد.

وی موقعیت شهر یاسوج را در کشور منحصر به فرد دانست و گفت: کاربری شهر یاسوج گردشگری و سیاحتی و توسعه باید برهمین مبنا باشد و حمایت از پروژه‌هایی نظیر پارک آبی، تله کابین و بهره گیری از ظرفیت رودخانه بشار می‌تواند علاوه بر اشتغال جوانان شاخص‌های گردشگری یاسوج را ارتقاء دهد.

انتهای پیام/

R41452/P1336/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟

رویداد ملی صنایع خلاق "مانوین" که همزمان با نمایشگاه اینوتکس ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، فرصت‌های بی‌شماری را برای فعالان این حوزه به ارمغان آوردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رویداد ملی صنایع خلاق «مانوین» به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با حضور جمعی از مدیران دولتی، فعالان زیست‌بوم اقتصاد خلاق و جامعه نخبگان این حوزه، همزمان با سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس 2024 برگزار شد.

ارزش علم و هنر در اقتصاد

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی رئیس‌جمهور، در مراسم افتتاحیه این رویداد با اشاره به دو ارزش اساسی علم و هنر و فرهنگ، بیان کرد: ما دارای دو ارزش هستیم و این دو قابلیت شامل علم و هنر و فرهنگ می‌شود. علم عموماً دارای مبنای عقلی است و هنر و فرهنگ مبنای احساسی دارد.

وی هنر و فرهنگ را از ابزارهای قلبی دانست و افزود: موسیقی، نقاشی، مجسمه‌سازی و غیره از محصولات این حوزه به شمار می‌روند.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه به جایگاه اقتصاد در فناوری‌های نرم اشاره و اظهار کرد: ترکیب هنر، فرهنگ و اقتصاد موجب ظهور بنگاه‌های هنری شده است که تولید ثروت و ارزش می‌کند و منظور از تولید ارزش، ثروت‌آفرینی نیست.

نوآوری و خلق ارزش در اقتصاد خلاق

معاون علمی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه فرهنگ و هنر همراه فعالیت اقتصادی خلق ارزش را به همراه دارد، گفت: این مسیر نیز با چاشنی نوآوری مفهومی به نام شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق را رقم می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی را شکل می‌دهند، ادامه داد: درخواست من این است که جایگاه شرکت‌های خلاق که در حوزه‌های هنری و فرهنگی فعال هستند، حفظ شود و این همان است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان تأکید شده است.

حمایت از شرکت‌های خلاق و نوآور

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به قانون جهش تولید دانش‌بنیان گفت: براساس این قانون نگاه ما به شرکت‌های خلاق باید حفاظت‌کنندگی داشته باشد، چرا که شناسایی و تشخیص این نوع شرکت‌ها با سایر حوزه‌ها دشوار است و اجازه دهیم شرکت‌هایی که به واقع نوآوری خاصی دارند، در این اکوسیستم پا بگیرند و فعالیت کنند.

نقش کلیدی نوآوری اجتماعی در حل مسائل

وی با تأکید بر ضرورت اثربخشی حوزه‌های خلاق در اقتصاد، خاطرنشان کرد: این حوزه در حل مسائل اجتماعی بسیار چشمگیر است و مهم‌ترین ابزار پیشگیری از شکاف‌های اقتصادی و فرهنگی و طبقاتی، نوآوری اجتماعی است و باید این حوزه مورد حمایت قرار گیرد.

نمایش دستاوردهای صنایع خلاق

این رویداد با هدف ارائه دستاوردهای صنایع خلاق همزمان با نمایشگاه «اینوتکس 1403» از امروز 18 اردیبهشت تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برق برخی مناطق یاسوج روز جمعه به مدت دو ساعت قطع می شود
  • ‌تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تقاضا محور استان فارس
  • قطعی برق برخی از مناطق یاسوج
  • پل سه‌راه امجدیه زنجان از نو ساخته می‌شود
  • ساختار هیأت امنای محلات تهران شبیه فعالیت شورایاری‌هاست/حضورنهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا
  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • جلسه شورای اجتماعی کشور