Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، با سپری شدن حدود 2 هفته از وقوع زمین لرزه 5.7 ریشتری شامگاه بیست و سوم اردیبهشت ماه امسال که بخش هایی از خراسان شمالی را تحت تأثیر قرار داد، مدیران دستگاه های مرتبط صبح یکشنبه با فراخوان مقام عالی دولت در استان گرد هم آمدند تا ضمن مرور خدمات و کمک های ارائه شده و بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله زده و نیازمندی های خانواده های آسیب دیده، برای برطرف کردن سریع تر دغدغه های باقیمانده مردمی راهکارهای کارشناسی هماهنگ را در پی گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان شمالی در این نشست با اشاره به خدمات رسانی دستگاه های امدادی و اجرایی از نخستین دقایق رخداد زلزله و اسکان اضطراری زلزله زدگان در روستاها و بخش هایی از حواشی شهرهای بجنورد و آشخانه خاطرنشان کرد: برای برطرف شدن سریع برخی دغدغه های مردم خسارت دیده ضروری است که عملیات آواربرداری از واحدهای مسکونی و معیشتی مردم و اماکن دامی روستاییان، تسریع و برای بازسازی آن ها و نیز کانال های آبرسانی کشاورزی و جاده های بین مزارع تمهیدات لازم اتخاذ شود.

محمدرضا صالحی با اشاره به حاکم شدن آرامش نسبی در این مناطق و ضرورت برنامه ریزی همه جانبه برای بازسازی واحدهای تخریب شده با توجه به در پیش بودن فصل سرما، به فرمانداران 2 شهرستان یادشده هم مأموریت داد که حداکثر تا پایان هفته جاری گزارش آماری جامع و دقیقی از مجموع خسارات واردشده به مردم و نیز تأسیسات دولتی تهیه کنند تا روند تصویب و تأمین اعتبار تسهیلات جبرانی دولت تسریع شود.

وی لزوم هماهنگی بیشتر بانک ها و بیمه ها با دستگاه های اجرایی استان برای شتاب بیشتر در ارزیابی وضعیت و اعطای تسهیلات به زلزله زدگان را مورد تأکید قرار داد و گفت: دایر کردن اردوگاه های موقت اسکان حسب موضوع و کانکس های بهداشتی در مناطق موردنیاز و بررسی جامع خسارات واردشده به مراکز آموزشی از دیگر نکات مهم در این قضیه است.

بر اساس داده های موجود، در اثر این زمین لرزه 2 نفر جان باختند و افزون بر 500 مصدوم نیز به مراکز درمانی مراجعه کردند که با دستور استاندار، درمان سرپایی یا جراحی و بستری آن ها بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام شد. این زمین لرزه ساعت 22 و 30 دقیقه شنبه 23 اردیبهشت رخ داد که بلافاصله عملیات امداد و نجات آغاز شد و همان شب نیز پایان یافت و در پی آن، کار اسکان اضطراری زلزله زدگان آغاز و توزیع اقلام ضروری و مایحتاج اولیه انجام شد. در این رخداد ناگوار طبیعی بیش از 4 هزار واحد مسکونی به کلی تخریب و حدود 10 هزار واحد نیز دچار خسارت شد.

از زمان وقوع این حادثه، شمار زیادی از مسئولان کشوری نیز پیگیر کمک رسانی به آسیب دیدگان بوده اند که ازجمله می توان به پیگیری های تلفنی دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده ویژه دکتر روحانی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، رئیس و دبیرکل جمعیت هلال احمر و نماینده ولی فقیه در این جمعیت، معاونان وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق زلزله زده استان اشاره کرد.

شایان ذکر است، به جز کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره و طولانی مدت درنظرگرفته شده برای بازسازی واحدهای تخریب شده و آسیب دیده و نیز تسهیلات ویژه احیای کسب و کار زلزله زدگان، با توجه به تدبیر قبلی استانداری که بیمه شدن یکصد هزار واحد روستایی استان در برابر مخاطرات طبیعی را در پی داشت، اکنون شرکت های بیمه نیز متناسب با میزان آسیب و تخریب های روی داده، به خسارت دیدگان غرامت پرداخت خواهند کرد.

مهندس صالحی استاندار خراسان شمالی پیش از این در چند نوبت به انتقاد از برخی اظهارات ناصواب و رفتارهای غیرمسئولانه در قبال کمک رسانی به زلزله زدگان پرداخته است که به شکل غیرمنصفانه، با زیرسوال بردن روند امداد رسانی و کمک های معیشتی و تسهیلات بانکی مدنظر دولت، تمام آن ها را اقدامی انتخاباتی توصیف می کردند و در عین حال، با هدف تخریب دولت و کاهش آرای رئیس جمهوری منتخب، به برخی مطالبات ناموجه و غیرعملیاتی نیز دامن می زدند./

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد