Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- نگارخانه های شهر ادب و هنر در روزهای بهار و شب های میهمانی خدا میزبان رویدادهای هنری با ویژگی های جدید است.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فصل تابستان و قرار گرفتن در روزهای میهمانی خداوند نگارخانه سروناز افزون بر نمایشگاه های جاری خود در روزهای ۶ و ۷ خرداد شاهد رویدادی اتفاقی(هپنینگ) بود که علاقه مندان به هنر جدید را ذوق زده ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد هنری که در قالب ویدئوآرت با عنوان «در بزنید تا به روی شما باز شود»، مهگان فرهنگ به همراه گروهی دیگر از هنرمندان اثری ارایه کرد که مخاطبان را به مشارکت در آن وا می داشت.

فرهنگ که پیشینه فیلمسازی و گرافیک دارد در باب این ویدئو آرت به خبرنگار مهر گفت: ویدئو آرت یا هنر ویدیو شامل داده‌های صوتی وتصویری است که ذخیره سازی و پخش projection و باز خورد اطلاعات در آن بسیار گوناگون است. این داده‌ها در بسیاری از موارد در زمان متوقف شده، تسریع شده یا به عقب برگردانده شده زمان واقعی بی‌درنگ یا زمانی مجهول معنا می‌یابند. مکان و محیط ارائه اثر و نیز گاه عمل تماشاگر -در حقیقت شرکت‌کننده- و بازخورد داده‌های حاصل ازاین تقابل نیز وجوه دیگر آثار ویدیویی هستند.

اجرای ویدئوآرت «در بزنید تا به روی شما باز شود» در نگارخانه سروناز

فرهنگ که در کارنامه هنری خود ساخت مستند «آموزگار شهر من» پیرامون زندگی هنری استاد رحیم هودی، پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما را دارد درباره ویدئوآرت «در بزنید تا به روی شما باز شود» گفت: در این هنر اتفاقی که به واسطه مشارکت مخاطب رقم می خورد نعیمه محمودی، نفیسه گلستانی، شیوا اقلیمی و صمد فرهنگ همکاری داشتند.

مدیر نگارخانه یادشده در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: نگارخانه سروناز اکنون نمایشگاهی با عنوان «نگاهی دیگر» را میزبانی می کند که اختصاص به کلاژ، عکس و نگاه نو(تجربیات دانشجویی) دارد.

هستی خالدی در این باره عنوان کرد: در این نمایشگاه آثار دانشجویی با مشارکت دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد به روی دیوار رفته است.

گفتگوی زیبای قضات در نگارستان مهر/کلاغ ها روی دیوار جَم

این درحالیست که دیگر نگارخانه های شیراز از جمله نگارستان مهر که از گالری های معتبر و شناخته شده شیراز به شمار می رود میزبان آثار افسانه قضات با عنوان «گفتگوی زیبا» است و نگارخانه جَم در میدان ابوکلام آثار نقاشی خط علیرضا کریم پور را به نمایش گذاشته اند.

شیما سهرابی، مدیر نگارخانه جم در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره این آثار گفت: آثاری نظیر «بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم»، «در پس دیوارهای سنگی حماسه های من همه خورشیدها غروب کرده اند»، «حمله کاشی مسجد به سجود» و تعدادی از آثار کریم پور از مجموعه کلاغ ها در این نمایشگاه قرار دارند.

وی یادآور شد: علیرضا کریم پور در بیش از ۱۰۰ نمایشگاه داخلی وخارجی در زمینه خوشنویسی و نقاشی خط حضور یافته است.

از سویی، نمایشگاه «گفتگوی زیبا» تا ۱۱ خرداد جاری در رشته نگارگری با آثاری از افسانه قضات در بلوار ارم، خیابان سروناز، نگارستان مهر نمایش یافته است.

گالری «هان» میزبان زمینِ مادر/رئالیسم جادویی در تعبیری زنانه

همچنین نگارخانه «هان» نمایشگاه آثار زهرا ذاکر زاده را با عنوان "زمینِ مادر" میزبانی می کند که تا ١٠ خرداد ماه در شیراز، انتهای عفیف آباد، نبش کوچه ١٩ از ساعت١٧:٣٠ تا ٢٠:٣٠ برپاست.

هنرمند خالق «زمینِ مادر» در گفت و گو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در اساطیر باستانی همه اقوام، زمین همواره نقشی زایشی و مادرانه داشته و در آمیزشش با آسمان پدر، زایش طبیعت و هستیِ زمین را بر عهده گرفته است.

وی افزود: در جهان اکنون اما، بشر هر لحظه با تکیه بر دانش نوین و مخلوقات تازه خویش نه تنها به تخریب "زمین مادر" پرداخته که در اساس، مفهوم زنانگی و مادرانگی را نیز دگرگون ساخته است.

ذاکرزاده تصریح کرد: مجموعه حاضر در قالب رئالیسم جادویی در تعبیری زنانه، بازگشستی به اسطوره "زمین مادر" و زنانگی است.

زهرا ذاکرزاده دبیر هنر مجتمع آموزش راهنمایی دانشگاه اهواز از سال ٨٤ تا ٨٩، برگزاری بیش از ١٢٠ دوره آموزش نقاشی در سطوح مبتدی تا پیشرفته جهت کودکان و بزرگسالان در زمینه های نقاشی و طراحی، روانشناسی نقاشی کودکان اوتیسم، نقاشی درمانی و طراحی، برگزاری نمایشگاه انفرادی فقر و کودک در نمایشگاه ملی شهرداری شیراز با ارائه ٣٥ اثر در سال ٨٩، برگزاری نمایشگاه در گالری آبگینه شهرداری شیراز با ارائه ٣٠ اثر در سال ٨٩، برگزاری نمایشگاه گروهی در چهارمین نمایشگاه دو سالانه نقاشی اهواز با ارائه ٤ اثر در سال ٨٥ و برگزاری نمایشگاه گروهی در گالری مانی اهواز با ارائه ٣ اثر در سال ٨٢ را در کارنامه خویش دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، سعید سلامتی در حاشیه چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت از آبان ماه 1399 برای دومین بار شروع به فعالیت کرده و با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب شرکت موقوفات مبین (70 درصد سهام و 30 درصد بخش خصوصی) توانستیم دوباره شرکت را فعال کنیم.

وی در ادامه خبر داد: در حال حاضر ظرفیت اسمی دامداری این شرکت دو هزار و 500 رأس گله مولد است و در حال حاضر با یک هزار و 700 رأس دام نسبت به تولیدات مختلف اقدام می‌کنیم؛ تولید شیر و گوشت از تولیدات این شرکت است.

مدیر تولید شرکت کشت و صنعت دامپروری مهر ماندگار گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر با 600 رأس دام تولید 25 تُن شیر داریم، تصریح کرد: در این شرکت اشتغالزایی 50 نفر به صورت مستقیم و در چند شیفت شبانه‌روزی داریم.

سلامتی در خصوص فرهنگ وقف و تأثیرات آن بیان کرد: این دامداری در سال 1385 شروع به فعالیت کرد ولی متأسفانه در سال 1395 به دلایل مختلف از جمله مشکل در تأمین منابع مالی اتمام کار داشت؛ شرکت چند سال فعالیت نداشت ولی با سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف در سال 99 دوباره به فعالیت برگشته و افزایش اشتغالزایی، رونق تولید، کمک به توسعه شرکت با هدف تأمین گوشت و لبنیات برای مردم از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: سالانه سود حاصل از فعالیت این دامداری در بخش‌های مختلف وقف و همچنین برای ایتام، مدرسه‌سازی و دیگر امور خیریه صرف می‌شود.

مدیر تولید شرکت کشت و صنعت دامپروری مهر ماندگار گلستان با اشاره به اینکه در شرکت ایجاد آمیخته‌گری برای تولید دام‌های سازگار با آب و هوا و شرایط کشور یادآور شد: این شرکت دانش‌بنیان است و در بحث اصلاح نژاد دام و پرورش گاو شیری به صورت علمی فعالیت دارد؛ برای حفظ و صیانت از نژاد سرابی به عنوان نژاد اصیل ایرانی در حال تکثیر دام هستیم.

بنا به این گزارش، چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان از پنجم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و 39 شرکت دانش‌بنیان در این دوره نمایشگاه حضور دارند که نسبت به نمایشگاه های سال گذشته افزایش داشته است.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در حوزه‌های صنعت، عمران و تکنولوژی، کشاورزی نوآور، شیلات بهره‌ور و  فناوری‌های نوین پزشکی و تجهیزات وابسته فعالیت دارند.



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی