Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوان عالی کشور حکم انفصال از خدمت رئیس و قائم مقام دانشگاه شیراز را که در پرونده حمله به علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، محکوم شده بودند، نقض کرد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، رئیس، قائم‌مقام و یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز در بخش نخست پرونده علی مطهری به جرم مشارکت در عدم اجرای مصوبه شورای تأمین شهرستان شیراز مبنی بر لغو سخنرانی علی مطهری - نماینده مجلس شورای اسلامی که قبلاً توسط هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز دعوت شده بود، به استناد ماده 576 قانون مجازات اسلامی به مجازات انفصال موقت از خدمات دولتی که اجرای تمام یا بخشی از آن به طور مشروط تعلیق شده، محکوم شدند و این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان فارس نیز مورد تأیید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تأیید حکم یاد شده در دادگاه تجدیدنظر استان، وکلای متهمان با استناد به بند ب و چ ماده 474 قانون آئین دادرسی کیفری، تقاضای اعاده دادرسی کردند که تقاضای آنها پس از ثبت در دیوان عالی کشور به شعبه 36 دیوان ارجاع شد.

در نهایت شعبه 36 دیوان عالی کشور پس از قرائت گزارش عضو ممیز و ملاحضه اوراق پرونده و نظریه کتبی دادیار دیوان عالی کشور، اعلام کرد که اولاً مطابق قانون شورای امنیت کشور مصوب سال 62 و اصلاحیه آن، وظیفه شورای تأمین شهرستان که با ریاست فرماندار محل تشکیل می‌شود، ایجاد نظم و امنیت با استفاده از هماهنگی نیروهای مسلح عضو شورای تامین یعنی نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و اداره اطلاعات است؛ بنابراین ورود شخصیتی از فرودگاه به شهر و ممانعت از آن خارج از وظایف شورای تأمین است.

در ادامه این حکم آمده است: ثانیاً شورای تأمین در جلسه مورخ 18 اسفند سال 93 علاوه بر اینکه مسئولین ذی‌ربط را دعوت نکرده است، غیر از اعضای قانونی شورا، حدود هشت نفر از مسئولین محلی را نیز دعوت کرده و مصوبه از حالت محرمانه خارج و موجب تنش و تشنج شده است و بجای ایجاد امنیت در محل سخنرانی یک نماینده مجلس با تصور احتمال درگیری، عملاً منتهی به دخالت افراد غیرمسئول و اخلال نظم شده که ناشی از عدم رعایت مقررات است.

این حکم می‌افزاید: ثالثاً اینکه مشارکت در عدم اجرای مصوبه شورای تأمین شیراز علاوه بر اینکه نیاز به اثبات وحدت قصد مجرمانه هر سه متهم دارد، به لحاظ فقد اعتبار قانونی مصوبه، عدم اجرای آن از شمول ماده 576 قانون مجازات اسلمی مصوب سال 1375، استناد محاکم بدوی و تجدیدنظر خارج است.

در پایان این حکم آمده است: بنابراین با توجه به صدر ماده 474 قانون آئین دادرسی کیفری که پس از اجرای حکم نیز درخواست اعاده دادرسی را جایز دانسته، مستنداً به بند چ ماده مذکور، ضمن تجویز اعاده دادرسی نسبت به محکومین مستدعی اعاده دادرسی، رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض محول می‌شود.

انتهای پیام/

R1332/P1014143/S2,20/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که در جلسه علنی مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید طی نامه شماره ۲۵۴۰۶ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

در ابلاغیه رئیس جمهور خطاب به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست «قانون تأمین مالی تولید و زیرساختها» که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و دوم اسفند ماه یکهزار و چهارصد و دو مجلس شورای اسلامی، تصویب شده و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۶۵-۱۱/‏۶۷۱۴‬ مورخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • شورای رقابت علیه ۱۳ نهادعمومی غیردولتی اعلام جرم کرد
  • شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها