Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس انجمن سنگ آهن خبر داده در حال حاضر بیش از ۲۰۰ معدن سنگ آهن تعطیل شده است.

به گزارش «قدس آنلاین»، نایب‌رئیس انجمن سنگ آهن خبر داده برخلاف تمام صحبت‌ها هنوز اوضاع معادنسنگ آهنخوب نشده است و کاهش قیمت جهانیسنگ آهنو افزایش دریافت حقوق‌های دولتی از معادن شرایط فعالیت را برای آنها بسیار سخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارشافکارنیوز، وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ معدنسنگ آهن تعطیل شده است، افزود: متوسط کارگران هر یک از این معادن ۱۵۰ نفر است که باید گفت تعطیلی این معادن باعث شده تا ۳۰ هزارنیروی کاربیکار شوند.

شکوری اظهار داشت:دولتدر این شرایط هیچ بسته حمایتی را برای این معادن در نظر نگرفته تا شاید با اعمال آن مانع تعطیلی‌ها شود.

در حال حاضر اکثر معادن کوچک سنگ آهن تعطیل و فقط معادن بزرگ و دولتی‌ها با ظرفیت‌های مختلف و کمترین سود فعالیت می‌کنند.

سخنان نایب رئیس انجمن سنگ آهن نشان می دهد اوضاع معدن کاران و معادن در کشور همچون معدن یورت است، همچنانمعدنکاران بیکار و به نظر می رسددولتنیز دست روی دست گذاشته زیرا بسته حمایتی نیز برای این زحمتکشان تدارک ندیده است.

در طول این ۴ سال گذشته بارها و بارها از تعطیلی کارخانه های مختلف در کشور اخباری به گوش رسیده و حالا پس از چندین هفته از حادثه معدن یورت گلستان مشاهده می شود که اوضاع معدنکاران خوب نیست.

به نظر می رسد دولت تدبیر و امید که سکان اجرایی کشور در ۴ سال آینده را نیز در دست دارد باید برنامه ای ویزه برای معدن کاران داشته باشد، دیگر امروز این دولت نمی تواند ادعا کند کهمشکلاتمربوط به دولت گذشته است زیرا دولت گذشته نیز در دست خودشان بوده است.

آقای روحانی همانطور که به دنبال مذاکره باکشورهای غربیبود و برجام را برای حقوقملت ایرانپیگیری می کرد، پیگیرحقوقمعدن کاران نیز باشد و با انها نیز مذاکره کند تامشکلاتاین قشر زحمتکش در کشور نیز حل شود.

منبع: افکار نیوز

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن