Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا نشست های شورای آموزش و پرورش همواره محل چانه زنی مدیران برای تامین سهم پنج درصدی آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری است ، رقمی ناچیز که پرداخت آن نیز برای شهرستانی چون دزفول با 365 واحد آموزشی و 74 هزار دانش آموز مشکلی از مدارس این شهرستان حل نمی کند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول در خصوص پرداخت سهم پنج درصدی آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری گفت:در سال 95 مبلغ 600 میلیون ریال از کل عوارض شهرداری عاید آموزش و پرورش این شهرستان شده است که این مبلغ برای تعمیر سرویس بهداشتی و کمبودهای ساختمان مدارس هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالمحمد جرجانی افزود:در این خصوص پیگیری های فراوانی از سوی آموزش و پرورش دزفول صورت گرفت و تیم ویژه ای به سرپرستی معاونت پشتیبانی پیگیر امور بود زیرا مبلغ واریز شده در مقابل 365 مدرسه و 74 هزار دانش آموز شهرستان دزفول بسیار ناچیز است .
وی گفت:سهم پنج درصد آموزش و پرورش از عوارض شهرداری باید از محل تفکیک،پذیره نویسی و صدور پروانه ساخت تامین شود در حالی که هر بار که صحبت از پرداخت این سهم می شود شهرداری دزفول نبود پروانه ساخت را مطرح می کند و از سویی شهردار نیز در نشست هایی که دعوت می شود حضور نمی یابد.
مدیر آموزش و پرورش دزفول افزود:طبق دستور اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اگر پیگیر عوارض شهرداری نباشیم آموزش و پرورش دزفول باید به دیوان محاسبات پاسخگو باشد لذا آخرین فرصت به شهرداری دزفول اعلام می شود تا نسبت به پرداخت سهم آموزش و پرورش اقدام کند در غیراین صورت از طریق دیوان محاسبات اقدام خواهد شد.
امیر عیسی زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز در این خصوص گفت:با شهرداری تعارفی در این خصوص وجود ندارد زیرا باید در راستای تقویت و اعتلای آموزش و پرورش و ترویج فرهنگ آموزش گام برداشت و این امر جز با همکاری سایر دستگاه های اجرایی امکان پذیر نیست.
وی با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش در دزفول گفت:مدارس شهرستان دزفول در شان دانش آموزان نیست و در برخی مدارس حتی وسایل گرمایشی و سرمایشی نیز فراهم نیست و برخی مدارس حاشیه شهر نیز مخروبه است که این کمبودها بیانگر نیاز شدید آموزش و پرورش به سهم پنج درصدی از عوارض شهرداری است .
عیسی زاده ابراز امیدواری کرد با شروع بکار اعضای شورای جدید شهر دزفول تاکید بیشتری بر وضعیت آموزش و پرورش شود و توسعه امکانات آموزشی در دستور کار باشد و شاهد حضور پررنگ شورای جدید در اعتلای فرهنگ آموزش و پرورش باشیم.
محمدرضا کرمی نژاد شهردار دزفول نیز در این خصوص گفت:سازمان شهرداری های کشور و استانداری خوزستان در نامه های جداگانه ای دستور پرداخت پنج درصد از عوارض شهرداری را به آموزش و پرورش داده اند که این مبالغ مستقیما به حساب های ارائه شده واریز می شود و چیزی به دست شهرداری ها نمی رسد.
وی افزود:این عوارض از محل تفکیک،پذیره نویسی و نوسازی باید تامین شود که طبق آن در سال 95 در چندین مرحله مختلف بیش از 680 میلیون ریال به حساب آموزش و پرورش واریز شده است در حالی که آموزش و پرورش دزفول ادعا دارد تنها 600 میلیون ریال از محل عوارض شهرداری واریز شده است.
وی خواستار پیگیری آموزش وپرورش برای ابهام در اختلاف این مبالغ شد .
مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز خواستار ارسال فیش های پرداختی به آموزش و پرورش دزفول شد تا در این خصوص از طریق استان پیگیری شود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب لرستان هشت مصوبه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است که شش مورد از آنها در حوزه فاضلاب و دو مورد در حوزه آب است، اظهار داشت؛ مشکلی که در لرستان وجود دارد این بوده که هیچ‌کدام از شهرهای استان آب شرب پایدار ندارند.

وی با اشاره پیشرفت ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب خرم‌آباد، پیشرفت ۶۸ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد، پیشرفت ۴۴ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب دورود، پیشرفت ۶۷ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت و پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب پلدختر، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از طرح‌ها، پروژه «قمرود» است که تا کنون هیچ اعتباری برای آن اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، ادامه داد: بخشی از این پروژه در لرستان از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا و برخی از روستاها از آب شرب بهره‌مند شده‌اند، گفت: همچنین آبرسانی به شهر «شاپورآباد» الیگودرز در قالب این پروژه تا کنون عملیاتی شده است.

اکبریان، افزود: مابقی پروژه آبرسانی به روستاها در قالب طرح «قمرود» اعتباری برای تکمیل ندارند.

کد خبر 6087679

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی