Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي وزارت خارجه در واکنش به مصوبه اخير کميته روابط خارجي سناي آمريکا براي تحريم ايران گفت: اگر اين طرح‌ها و لوايح به تصويب کنگره آمريکا برسد و توسط رئيس جمهور اين کشور امضا شود و قابليت اجرايي پيدا کند در آن زمان اقدامات لازم و پيش بيني شده از جانب ايران صورت مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، بهرام قاسمي در نشست خبري امروز خود با اصحاب رسانه، بااشاره به منويات اخير رهبر معظم انقلاب درباره صراحت دستگاه ديپلماسي کشورمان در مجامع بين المللي افزود: بيانات مقام معظم رهبري دراين رابطه بسيار مهم و شيوا بود و بايد با ذکاوت و هوشمندي تمام بتوانيم از مواضع به حق جمهوري اسلامي ايران دفاع کنيم و سياست‌هاي خود را به طرز دقيق و درستي مطرح کنيم وانشاءالله که اين روند همچون گذشته ادامه خواهد يافت و منويات مقام معظم رهبري مدنظر ما خواهد بود و با دقت بيشتري در اين رابطه عمل خواهيم کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




قاسمي در ادامه درپاسخ به سوالي مبني بر سفر اخير ترامپ به رياض و متهم کردن ايران به حمايت از تروريسم گفت: مواضع نابجا ،‌ غلط و بي ربط برخي کشورها در خصوص ايران پيرامون تروريسم بحث جديدي نيست ويک نوع فرافکني محسوب مي‌شود؛ سفر ترامپ به کشوري که مولد و مروج خشونت و تروريسم است، همين ادعا را باطل مي‌کند.
سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: ترامپ بايد به اين تناقض پاسخ دهد که چگونه ايران که درگير يک انتخابات بزرگ و شکوهمند است مي‌تواند مروج تروريسم باشد اما کشوري که در دادگاه‌هاي خود آمريکا به لحاظ حمايت از تروريسم محکوم شده است، نمي‌تواند حامي تروريسم باشد.
وي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر نتايج پيگيري‌هاي صورت گرفته براي سرنوشت 8 صياد ايراني که در سومالي به اسارت درآمده‌اند، تصريح کرد: درسال 94 ، 37 صياد عزيز ايراني به اسارت درآمدند و تعدادي از آنها فرار کردند و تعدادي ديگر نيز آزاد شدند همچنين متاسفانه تعدادي از آنها نيز جان خودرا از دست دادند و نهايتاً 8 نفر از اين صيادان هم اکنون در اسارت دزدان دريايي هستند که اين موضوع به صورت هفتگي در دستگاه‌هاي مختلف تحت پيگرد است و اميدواريم با اقداماتي که در جريان است شاهد آزادي اين صيادان باشيم.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي گفت: خانواده اين صيادان اخيرا نامه‌آي به رئيس جمهور نوشته‌اند و در اين رابطه دستورات لازم صادر شده است البته پيچيدگي‌هاي اين موضوع که از گذشته وجود داشته کار را دشوار کرده اما پيگيري هاي ما در اين رابطه استمرار دارد.
قاسمي در ادامه در پاسخ به سوالي پيرامون خبري که خبرگزاري رويترز مبني بر به اسارت درآمدن سرنشينان يک لنج ايراني در آبهاي سومالي منتشر کرده است، گفت: اين موضوع در دست بررسي است و در حال حاضر دقيقا نمي توانم بگويم که آن لنج داراي چند سرنشين بود اما اين را مي‌گويم که همه سرنشينان آن لنج ايراني نبودند و از يکي - دو مليت ديگر نيز در آن لنج حضور داشتند.
سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال اعزام نيرو از ايران به سوريه با توجه به حصول موافقت نامه کاهش تنش در جريان نشست آستانه اظهار کرد: در صورت رسيدن به تفاهمات لازم و ترسيم نقشه راه بر مبناي توافق آستانه آمادگي اعزام نيرو به سوريه براي نظارت بر فرآيند آتش بس در مناطق کاهش تنش را داريم.


وي در پاسخ به سوالي پيرامون نشست اخير برگزار شده در رياض با حضور رئيس جمهور آمريکا و بيانيه‌اي که در اين نشست قرائت شد، اظهار کرد: دعوت از دولت‌هاي خارجي و حضور اين دولت‌ها در منطقه مخلّ وحدت کشورهاي منطقه است و هيچگاه سياست هاي اين دولت‌ها به ثبات درمنطقه کمک نمي‌کند؛ اجلاس رياض با اهداف خاصي صورت پذيرفت و با ناکامي‌ها و مشکلات عديده‌اي مواجه شد که برخي از آنها ظهور کرده است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ادامه داد: بسياري از کشورهاي شرکت کننده در نشست رياض به ما اطلاع دادند که از هيچ گونه بيانيه‌اي دراين نشست آگاه نبودند و با مفاد قيد شده در بيانيه رياض موافق نيستند؛ برخي کشورها اين موضع را علني کردند اما برخي سکوت کردند و از طريق تماس‌هاي ديپلماتيک خود با موضع فوق الذکر را اتخاذ کردند.
قاسمي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر مواضع اخير قطر و احتمال ايجاد تنش ميان دوحه و رياض گفت: سياست‌هاي ما در قبال کشورهاي همسايه و به ويژه کشورهاي حاشيه خليج فارس سياست روشني است؛ ما همواره سعي کرده‌ايم با زبان دوستي و مودت با آنها صحبت کنيم و بر اشتراکاتمان با آنها بيفزاييم؛ روابط ما با کشورهاي همچون عمان،‌ کويت و قطر همواره برقرار بوده البته اختلاف سليقه‌هايي وجود داشته و وجود خواهد داشت که طبيعي است.
سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح کرد: ما براي ديگران تعيين تکليف نمي‌کنيم اما قبل از اجلاس رياض به کشورهاي اسلامي و عربي هشدار داديم که نسبت به توطئه هاي رژيم صهيونيستي براي ايجاد انشقاق در ميان کشورهاي منطقه هوشيار باشند.
وي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اظهارات رئيس جمهور پيرامون امکان رفع تحريم‌هاي غيرهسته‌اي دردولت دوازدهم گفت: برمبناي قدرت ديپلماتيک هر عمل نشدني مي‌تواند تحقق پذيرد اما هر پروژه‌اي براساس ميزان و نوع خود داراي دشواري‌هايي خواهد بود.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در ادامه در پاسخ به سوالي پيرامون مصوبه اخير کميته روابط خارجي سناي آمريکا براي تحريم ايران بيان داشت: از اين نوع طرح‌ها در يک سال گذشته چندين بار در سناي آمريکا مطرح شده و اين قبيل طرح‌ها براي ما قابل اعتنا نيست؛ آنچه براي ما معيار و ملاک است سياستها و اقدامات خود دولت آمريکا است؛ اگر اين طرح‌ها و لوايح به تصويب کنگره آمريکا برسد و توسط رئيس جمهور اين کشور امضا شود و قابليت اجرايي پيدا کند در آن زمان اقدامات لازم و پيش بيني شده از جانب صورت مي‌گيرد.قاسمي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر مصوبات و مواضع هيئت حاکمه آمريکا براي تحريم ايران به سبب فعاليت‌هاي موشکي گفت: سياست‌هاي ايران در مورد مسائل موشکي بسيار شفاف وروشن است و اين سياست‌ها با هيچ قطعنامه‌اي منافات ندارد؛ اين سياست‌ها مستمر خواهد بود و تحت تأثير القائات خارجي قرار نخواهد گرفت؛ سياست‌هاي موشکي ايران بر اساس تجاربي که ما در جنگ 8 ساله داشتيم مبتني بر اصول دفاعي و بازدارندگي است و در اين سياست ها هيچ گونه خللي ايجاد نمي‌شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر ميزان مشارکت ايرانيان خارج از کشور در انتخابات 29 ارديبهشت گفت: در اين انتخابات تعداد زيادي از ايرانيان خارج از کشور براي نخستين بار مشارکت کردند که اين امر نشان مي دهد سياست‌هاي وزارت خارجه به ايجاد همبستگي بيشتر در صفوف ايرانيان خارج از کشور ياري رسانده است همچنين در روز جمعه که انتخابات برگزار شد از آن جهت که اين روز در خارج ازکشور روز تعطيل محسوب نمي‌شود بسياري ازافراد ايراني که شاغل و دانشجوبودند به هر طريق ممکن خود را به شعب اخذ رأي رساندند تا در انتخابات مشارکت کنند.
وي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اظهارات فردي که مدعي شده بود وزارت خارجه به آمريکايي‌ها وعده داده تا سردار سليماني را تحويل واشنگتن دهد، گفت: من نمي‌دانم اين شخص کيست وآن را نشنيده‌ام اما اگر اين بحث جدي باشد ما يک کار قضايي خواهيم کرد و موضوع را با جديت پيگيري مي کنيم چرا که سخن مطرح شده بسيار ناروا و اتهام آميز است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر تحولات ميداني در موصل و مباحثي که پيرامون حضور نظامي ايران در عمليات موصل مطرح مي‌شود، اظهار کرد: ايران در موصل نقش نظامي نداشته و نخواهد داشت و حضور ما در اين منطقه صرفا به صورت مستشاري و به درخواست دولت عراق است.
قاسمي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر شهادت مرزبانان کشورمان در منطقه مرزي با ترکيه افزود: اين موضوع از کانال‌هاي ديپلماتيک به دولت ترکيه ابلاغ شده است و اميدواريم با درايت و مسئوليت پذيري و پاسخ دولت ترکيه مواجه شويم ؛ ما علاقمند نيستيم در مرزهاي خود با ترکيه شاهد اينگونه اقدامات ناگوار باشيم.



سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر مصاحبه يک نماينده مجلس با يکي از خبرگزاري ها و اظهارات وي پيرامون احتمال تغيير در ساختار وزارت امورخارجه ، اظهار کرد: مطلبي که در يک خبرگزاري تحت عنوان مصاحبه چاپ شده بود با مسائل حرفه‌اي قابل طرح در وزارت خارجه متفاوت است؛ صحبت از تشکيل دو ميزاقتصادي دروزارت خارجه بود که يکي از دوستان با نماينده مزبور صحبت کرد و وي تکذيب کرد که چنين بحثي را مطرح کرده باشد.
وي گفت: البته وزارت امور خارجه همواره در حال به روز شدن است و بعضاً اولويت‌هاي خود را تغيير مي‌دهد؛ و اين يک موضوع مستمر است و آقاي ظريف نيز بر افزايش کارآمدي دستگاه ديپلماسي در حوزه مسائل سياسي و همچنين مسائل اقتصادي به ويژه حوزه اقتصاد مقاومتي تأکيد دارد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر ادعاي مقامات آنکارا پيرامون اينکه گروه پ ک ک در مرزهاي شمال غربي ايران داراي مواضع است،‌ اظهار کرد: اين فرافکني و گفتار کذب ، موضوع جديدي نيست؛ ما درخاک خود هيچ گروه تروريستي و خشن که عليه همسايگان ما عمليات انجام دهند نداريم؛ همچنين هيچ گروه مخالف دولت ترکيه نيز دردرون خاک ايران وجود ندارد و مطلب مطرح شده يک فضاسازي رسانه‌اي شايد با اهدافي مشخص در برهه‌اي مشخص است.
قاسمي در ادامه در پاسخ به سوالي پيرامون موضع وزارت امور خارجه در رابطه با افزايش فشارها از جانب حکومت آل خليفه در بحرين به شيخ عيسي قاسم و معترضان بحريني بيان داشت: ما از اصل عدم مداخله در امور ساير کشورها پيروي مي‌کنيم اما آنچه دربحرين شاهد آن هستيم نقش حقوق بشر ا ست؛ آنچه در بحرين اتفاق مي‌افتد حوادث ناگواري است که محکوم است.
سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: توصيه ما به دولت بحرين خويشتن داري، متانت، احترام به عقايد ديگران و دست کشيدن از ايجاد مزاحمت براي شهروندان بحريني است؛ سرکوب شايد در يک ظرف زماني مشخص جواب دهد اما در نقطه جوش فوران خواهد کرد و مشکلات را بيشتر مي کند و ما علاقه نداريم کشورهاي همسايه مان دراين مسير قرار گيرند.
وي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر تغييرات احتمالي درحوزه سياست خارجي در دولت دوازدهم گفت: در دولت دوازدهم سياست‌هاي ناتمام دولت يازدهم در حوزه سياست خارجي پيگيري مي‌شود همچنين اولويت بيشتري براي همسايگان و کشورهاي پيراموني درنظر گرفته خواهد شد؛ دوستان ما در کميته‌هاي مختلف درحال تدوين راهبردها در حوزه‌هاي مربوط به خود هستند که آنها را در معرض ديد و نظر دولت قرار خواهيم داد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر تحريم ايران از سوي وزارت خزانه داري آمريکا و احتمال لغو مجوز صادرات هواپيما به ايران گفت: دراين رابطه شنيده‌هايي وجود دارد اما رسما موردي را دريافت نکرده‌ايم؛ به طور کلي هيچ دولتي نمي‌تواند مفاد برجام را گزينشي تعريف کند.
قاسمي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چنين مطرح شده که در برخي شعب انتخاباتي مستقر در خارج به نفع آقاي روحاني فعل وانفعالاتي صورت گرفته است، اظهار کرد: من اين موضوع را تکذيب مي‌کنم؛ اگر در اين رابطه شکايتي صورت گرفته در صلاحيت شوراي نگهبان است که آن را بررسي کند و قطعا اعلام نظر اين شورا ملاک عمل خواهد بود اما به نظر من به عنوان عضوي از مجموعه وزارت امور خارجه اين موضوع دروغ محض است ومکانيزم‌هاي برگزاري انتخابات در خارج از کشور از گذشته و جود داشته وهيچ گاه مشکلي در اين رابطه به وجود نيامده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال ديدار و مذاکره وزراي خارجه ايران وآمريکا طي هفته‌ها و ماه‌هاي آينده گفت: در اين رابطه تصميمي اتخاذ نشده اما در عرصه ديپلماسي هر اتفاقي ممکن است رخ دهد.
وي در ادامه در پاسخ به سوالي پيرامون زمان تعيين سفير ايران در سوئيس بيان داشت: با استقرار دولت جديد سفير ايران در سوئيس هم معرفي خواهد شد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر شرکت رئيس جمهور آذربايجان در نشست رياض که در آن مواضع ضد ايراني مطرح شد، خاطر نشان کرد: ما مانع از حضور ديگران در اجلاس‌هايي که در ساير کشورها برگزار مي‌شود نمي‌شويم و روابط خوبي با آذربايجان داريم و اميدواريم اين روابط روز به روز ارتقاء يابد.




انتهاي پيام/







منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه غیرنظامیان فلسطینی، یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها را با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بامداد روز دوشنبه با استفاده از پهپاد، یک مرکز نظامی اشغالگران در ام الرشراش (ایلات) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است.

مقاومت تاکید کرد که این عملیات در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به قتل‌عام‌های انجام شده توسط اشغالگران علیه غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان، زنان و افراد مسن انجام شد.

مقاومت عراق افزود: هدف قرار دادن تاسیسات نظامی اسرائیل «ادامه رویکرد ما برای مقاومت در برابر اشغالگران» است و  «حمله به مواضع و مقرهای دشمن» ادامه خواهد یافت.

مقاومت اسلامی عراق در حمایت از غزه به عملیات خود علیه اهداف اشغالگر ادامه داده و ۲ روز پیش نیز بندر حیفا را با موشک «الارقب» هدف قرار داد.

همچنین مقاومت اخیرا با استفاده از موشک «الارقب»، اهداف حیاتی اشغالگران را در «تل‌آویو» و بئرالسبع هدف قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد (فیلم)
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود