Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-توليت آستان قدس رضوي گفت: پروژه لاغرسازي و تقويت ستون‌هاي اطراف ضريح امام حسين (ع) در دنيا بي‌نظير است و اين حرکتي فني، نوآورانه و پيچيده است که نظيري در جهان ندارد.
به گزارش خبرگزاري آريا،حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي در بازديد از طرح مقاوم سازي و تقليل ستون‌هاي اطراف ضريح مطهر امام حسين (ع) به دست اندرکاران ستاد بازسازي عتبات عاليات افزود: توفيق حاصل شد قبر اباعبدالله الحسين عليه السلام و عزيزاني که اينجا کار ماندگار، مهم و اساسي مي‌کنند، زيارت کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: بدون ترديد کار اين عزيزان که اين مضجع شريف را براي زيارت زائران، در عصر حاضر و در قرن‌هاي پيش رو آماده مي‌کنند، مورد توجه اباعبدالله الحسين عليه السلام است.
توليت آستان مقدس رضوي افزود: اين کار شما، کار سربازان گمنام و بي نام و نشان لشکر اباعبدالله است که اسمي از شما نيست ولي در حال فعاليت در مکاني هستيد که از يک طرف مردم زيارت مي‌کنند و از طرفي شما به کار مشغوليد.
رئيسي افزود: در طول تاريخ بسياري از حکام جائر و ظالم تلاش کردند اين مکان مقدس نماند و عمداً توطئه‌هاي بسياري کردند که اينجا يا نماند و يا زائر نداشته باشد.
وي گفت: مستکبران هيچ‌گاه از عَلَمي که در اين مکان به نام مقاومت، ايستادگي، بندگي خدا، انسان سازي و جامعه سازي قرآني برپا شده است راضي نبوده‌اند و همواره تلاش مي‌کنند اين عَلَم يا نباشد يا کم رونق باشد.
توليت آستان مقدس رضوي افزود: اين‌جا قبله‌گاه اهل دل است و دل عالم اين‌جا مي‌تپد و شما تلاش مي‌کنيد اين مکان مستحکم و پابرجا بماند.
رئيسي گفت: روي کره زمين، پس از کعبه، قبر مطهر اباعبدالله الحسين عليه السلام مهم‌ترين مکاني است که مورد توجه عرشيان و فرشيان است؛ در اين مکان ملائکه مامورند که دائم طواف کنند و فرشيان نيز دائم در حال زيارت هستند.
توليت آستان قدس رضوي افزود: خداوند عاشورا و اين مکان مقدس را براي تحول در عالم بشريت درست کرده و ظاهر و باطن اين بنا مورد توجه است.
وي گفت: مي‌گويند زيارت اباعبدالله الحسين عليه السلام معادل صد‌ها حج مقبول است يعني اين مکان موضوعيت دارد و مورد توجه است.
رئيسي با بيان اينکه ما اگر در شهر و روستايمان هم بگوئيم «يا حسين» جواب ما را مي‌دهند، افزود: مهمترين نقطه مورد توجه اينجاست که بدن مطهر ابي عبدالله قرار دارد و خداوند به عنوان اولين کسي که به سيدالشهدا سلام داده، اين مکان را مورد عنايت قرار داده است.
وي افزود: ملائکه، انبياء، اوليا، ائمه و حضرت صديقه سلام الله علي‌ها براي زيارت به اين مکان مي‌آيند و اين بسيار مهم است.
توليت آستان قدس رضوي گفت: عاشورا هر روز وجود دارد و هر روز قرار است حضرت حسين ابن علي عليه السلام در تاريخ بشريت جلوه کند و انسانيت را از ظلمت و بيداد نجات دهد.
وي خطاب به دست اندرکاران پروژه‌ي مقاوم سازي حرم مطهر گفت: کار شما، حرکتي فني، نوآورانه و پيچيده است که نظيرش را جايي نديده‎ام؛ شما کسي را از زيارت محروم نمي‌کنيد و در عين حال کارتان را انجام مي‌دهيد.
رئيسي افزود: ويژگي مهم اين کار اين است که الگوبرداري نشده است و نمونه خارجي ندارد بلکه الگوي ديگران قرار مي‌گيرد.
وي اظهار اميدواري کرد: کار در اين مضجع شريف، ذخيره آخرت دست‌اندرکاران باشد و ان شاءالله وجود مقدس حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف قيام کنند و در اين مکان نماز جماعت اقامه کنند.
رئيسي ضمن تشکر و قدرداني از همه کساني که در اين طرح همکاري دارند، از آنان درخواست کرد به حرم مطهر امام رضا عليه السلام مشرف شوند تا اگر کاري براي اين حرم ضرورت دارد، انجام شود.
در اين بازديد، علي مهاجري رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات کرمان و مجري پروژه ترفيع گنبد و تقويت و لاغرسازي ستون‌هاي حرم امام حسين (ع)، گزارشي را از روند اجراي اين طرح پيچيده مهندسي ارائه کرد.
مهاجري با بيان اينکه طرح لاغرسازي و تقويت ستون‌هاي اطراف ضريح مطهر، پيش نياز اجراي طرح ترفيع گنبد است، افزود: فاصله 4 ستون قديمي اطراف روضه منوره با ضريح مطهر، حدود يک‌متر و 70 سانتي‌متر است که در مناسبت‌هايي مانند محرم و اربعين، گنجايش تردد شمار ميليوني زائران را ندارد.
مجري پروژه تقليل و تقويت ستون‌هاي اطراف مضجع مطهر امام حسين عليه السلام گفت: با اتمام کار لاغرسازي دو ستون مجاور ضريح مطهر، فضاي تردد زائران در اطراف هر يک از ستون‌ها، از يک متر و 70 سانتي‌متر به حدود 4 متر افزايش يافته است.
وي گفت: در اين طرح، مجموعه بناي تاريخي حرم مطهر که بر اثر گذر قرون متمادي تخريب شده بود، براساس دانش فني روز، آرماتوربندي و با بتن مسلح ضد انفجار مقاوم سازي مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد

هادی محمود نژاد با اشاره به بهره‌برداری و رونمایی برخی از از پروژه‌ها در ایام دهه کرامت،گفت: مقرنس کاری در بالای سر رواق قرار دارد که توسط هنرمندان قمی مرمت، تذهیب و نقاشی شده که فاز اول آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

معاون آستان حضرت معصومه (س) افزود: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی با همکاری هنرمندان قم و اصفهان و نظارت مهندسان آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

محمودنژاد با بیان اینکه دو تن از خیرین و خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هزینه‌های این کار را به عهده داشتند، گفت: این درب در دهه کرامت رونمایی و برای نصب به حرم حضرت رضا علیه السلام ارسال می‌شود.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به رونمایی پروژه کاشی کاری صحن جوادالائمه علیه السلام، بیان کرد: ضریحی برای محلی به عنوان رأس الحسین در کشور سوریه ساخته شده است که در این ایام رونمایی و ارسال می‌شود. هزینه‌های آن را یکی از خیرین و خادمین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عهده داشته است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) تصریح کرد: در ایام دهه کرامت از ساختمان چند منظوره موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها رونمایی می‌شود. در این ساختمان امکانات مورد نیاز زائران اربعین مانند وضوخانه، دفاتر خدماتی، محل مراسمات و... در نظر گرفته شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • پیکر مطهر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» در ورامین تشییع شد
  • شست‌وشوی رواق‌های حرم مطهر رضوی + فیلم
  • شست و شوی رواق دارالذکر حرم مطهر رضوی | ویدئو
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر