Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:06:48 GMT

59 درصد از تصادفات همدان مربوط به عابرین‌پیاده است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۷۵۱۹۵

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان همدان گفت: 59 درصد از تصادفات استان همدان مربوط به عابرین‌پیاده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی فکری دوشنبه 8 خرداد در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان همدان، تصریح کرد: تصادفات مربوط به عابرین‌ پیاده در استان همدان 59درصد از آمار تصادفات را به خود اختصاص داده که این میزان، 13 درصد هم از میانگین کشوری بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شناسایی نقاط پرتصادف در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بسیاری از این نقاط اصلاح و برخی نیز در دست اصلاح است.

فکری با اشاره به شماره‌گذاری خودروها در استان در سال 95 عنوان کرد: 11 هزار و 468 دستگاه خودرو و 7865 دستگاه موتورسیکلت طی سال گذشته و 9155 دستگاه خودرو و 4991 دستگاه موتورسیکلت در سال 96 در استان شماره‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در نقل و انتقالات نیز 71 هزار و 133 دستگاه حمل و انتقال و بیش از 10 هزار خودرو اسقاط شده است، تصریح کرد: در سال گذشته 147 دستگاه خودروی وارداتی را شماره‌گذاری و 51 دستگاه خودرو برای جانبازان پلاک جانبازی زدیم.

فکری با بیان اینکه 858 دستگاه خودرو به خودروهای همدان افزوده شده است، اظهار کرد: طی دو ماه سالجاری 61 دستگاه خودروی وارداتی را پلاک‌گذاری کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 232 فقره تصادف در استان رخ داده است، گفت: از این تعداد 100 فقره تصادف در شهرستان همدان اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: همچنین 82 فقرهتصادففوتی در همدان داشتیم که 29 درصد از آن مربوط به موتورسیکلت‌سواران، 11 درصد مربوط به واژگونی و مابقی مربوط به عابرین‌پیاده بوده است.

فکری ادامه داد: در استان 29 فقره تصادف فوت در صحنه و حین انتقال داشته‌ایم که با 4.9 درصد، از میانگین کشوری کمتر بوده است.

وی بیان کرد: میانگین فوت مجروحان تصادفات در مراکز درمانی استان همدان 70.4 درصد بوده این درحالیست که میانگین کشوری 60 درصد است.

فکری از وقوع 3174 فقره تصادف جرحی در استان خبر داد و گفت: شهرستان همدان 67 درصد از این نوع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات بر اثر عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم است، عنوان کرد: در سال گذشته 64 نفر در سنین 18 تا 40 سال و 13 نفر در سنین یک تا 18 سال در تصادفات فوت شدند.

فکری درباره تعداد دوربین‌های نظارتی همدان نیز اظهار کرد: 96 دستگاه دوربین نظارتی و 4 دستگاه کنترل در همدان فعال است که 66 عدد از دوربین‌های نظارتی مربوطبه نیروی انتظامی است.

وی به شناسایی 82 منطقه حادثه‌خیز در استان اشاره کرد و گفت: در همدان هشت نقطه حادثه‌خیز و در مابقی شهرستان‌ها از جمله اسدآباد نیز چهار منطقه حادثه‌خیز را احصا کردیم که باید تدابیری برای آن اندیشیده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز در این شورا اظهار کرد: تنها مشکل ما در زمینه حمل و نقل و ترافیک مشکلات فرهنگی و 90 درصد ازمشکلات سرعت است.

عباس صوفی افزود: همه اقدامات نظیر آموزش کودکان و مسائل ترافیکی را در حال انجام داریم اما ریشه آن فرهنگی است و جادارد که صداوسیما بر روی آن کار کند.

وی گفت: در سال 94، 700 میلیون تومان اعتبار برای خرید علائم ترافیکی تخصیص داده و هزینه شد و در سال 95 نیز چهار میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار تعیین شد که یک میلیارد و 400 میلیون تومان از آن اختصاص یافت و قرار است 23 دوربین ثبت تخلف و 30 دوربین نظارت تصویری و نرده‌کشی را انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مرکز آمار در گزارشی اطلاع داد: در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به منفی ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (منفی ۲.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم­‌های مرغداری­‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم" مرغ حذفی " (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۱.۱- درصد) می‌باشد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری­های صنعتی به ازای تولید قلم­های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم­های مرغداری­‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " کود" (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۲۹.۲ درصد) می­‌باشد.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری­های صنعتی در داخل کشور در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می­دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم­های مرغداری­های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " تخم مرغ خوراکی" (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۰۰.۷ درصد) می­‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته