Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@10:38:14 GMT

آقای وزیر! تا به حال برای خانه‌تان خرید کرده اید؟

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۷۵۲۷۸

آقای وزیر! تا به حال برای خانه‌تان خرید کرده اید؟

آیا دوستان دولت یازدهم فکر میکنند با پرداخت ۳۰ هزار تومان بن کالایی به ازای هر نفر چه قدر میتوانند شکاف طبقاتی را کاهش دهند؟ آیا اینگونه و با این اعداد میخواهند فقر مطلق را از بین ببرند؟

به گزارش مشرق، انگار داستان سبد کالا دادن در دولت حسن روحانی تمامی ندارد و این سنت عجیب و غریب و پرحاشیه در دولت دوازدهم هم تداوم خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های دولتی اعلام کرد که دولت قصد دارد برای ماه مبارک رمضان به مردم سبد کالا بدهد. اما نکته‌ای که در بررسی جزئیات صحبتهای ربیعی بیش از همه توجه همه را به خود جلب می‌کرد جزئیات این سبد کالایی بود. جزئیاتی که تقریبا از مرحله اول سبد کالا ثابت مانده و البته به نظر می‌رسد چندان هم در رساندن دولت به هدف خود یعنی فقرزدایی و کاهش اختلاف طبقاتی کارساز نبوده است.

وزیر کار دولت روحانی دیروز اعلام کرد که در سبد کالای این دوره قرار است برای خانوارهای یک نفره حدود 30 هزار تومان، دونفره 60 هزار تومان و خانوارهای 3 نفره به بالا به ازای هر نفر 10 هزار تومان به مبلغ 30 هزار تومان اولیه افزوده می‌شود که در نهایت تا سقف 120 هزار تومان کالا دریافت خواهند کرد.

این اعداد و ارقام در شرایطی از سوی علی ربیعی اعلام شد که انگار وزیر کار و سایر تدوین کنندگان سبد کالا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قیمت سبد کالای مصرفی مردم خبر ندارند. در روزگاری که قیمت گوشت کیلویی نزدیک 50 هزار تومان، برنج ایرانی 16 هزار تومان، مرغ کیلویی 8 هزار تومان، حبوبات 12-7 هزار تومان و... است معلوم نیست که پرداخت 30 هزار تومان سبد کالا به ازای هر نفر قرار است چه گره‌ای از مشکلات نیازمندان و دهکهای پایین جامعه را برآورده کند؟

البته این اولین بار نیست که دولت روحانی در اعطای سبد کالا این چنین بی‌تدبیری به خرج می‌دهد. دولتمردان تدبیر و امید از همان چهار سال پیش سبد کالا را با حاشیه‌ها و مشکلات زیادی توزیع کردند به طوری که در توزیع اولین دوره سبد کالا که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاق افتاد شاهد صفهای طویل مردمی و حتی لکه دار کردن عزت نفس آن‌ها بودیم.

دولت روحانی در ادامه توزیع سبد کالا برای جبران افتضاح دوره اول تصمیم گرفت چراغ خاموش و تنها برای عده خاصی سبد کالایی اختصاص دهد. متولی سبد کالا هم از وزارت صنعت به وزارت تعاون انتقال یافت.

با این حال مسئولان وزارت تعاون هم با در نظر گرفتن رقمهای بسیار نازلی برای سبد کالا تنها در حد رفع تکلیف عمل کردند و نتواستند به اهداف اولیه این طرح دست پیدا کنند.

واقعا سوال این است آیا دوستان دولت یازدهم فکر میکنند با پرداخت 30 هزار تومان بن کالایی به ازای هر نفر چه قدر میتوانند شکاف طبقاتی را کاهش دهند؟ آیا اینگونه و با این اعداد میخواهند فقر مطلق را از بین ببرند؟

منبع: نسیم

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از مهمترین محور‌های زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

در گزارش روز‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحد‌های دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم/ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید