Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال قرآنی استان با اشاره به دیدار جمعی از نخبگان قرآنی استان یزد با رهبر انقلاب گفت: دیدار با رهبر انقلاب سعادتی بود که نصیب نخبگان قرآنی استان شد.

به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛فعال قرآنی استان یزد در مصاحبه بایزد رسابا اشاره به فعالیت‌های قرآنی خود گفت: سابقه شروع فعالیت‌های قرآنی من به سال‌های دفاع مقدس برمی‌گردد که در آن زمان در کامیاران بیش از 2400 متربی را آموزش می‌دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام علی گندمی افزود: پس‌ازآن سال‌ها همواره فعالیت‌های قرآنی را ادامه داده‌ام و در استان یزد نیز همواره جلسات متعدد آموزش قرآن در سطوح مختلف را برگزار کردیم و در این سال‌ها افراد زیادی در رشته‌های مختلف آموزش دیدند که گل سرسبد این افراد شهید حاج حسن دانش بود که موفقیت‌های زیادی را در این راه کسب کرد.

وی تأکید کرد: اکنون فعالیت‌های قرآنی زیادی را در استان یزد در دست اجرا داریم که بر اساس آن جلسات متعددی در مکتب الغدیر واقع در خیابان ایرانشهر یزد برگزار می‌شود. دوشنبه‌شب‌ها در مسجد امیرآباد شهرستان میبد با فعالین قرآنی این شهرستان جلسات قرآنی داریم. در شهرستان بهاباد دو هفته یک‌بار و در شهرستان خاتم جلسات ماهانه قرآن و هماهنگی داریم و تلاش می‌کنیم فرهنگ قرآنی را بیش‌ازپیش برای مردم تبیین کرده و آن را از محجوریت خارج کنیم.

گندمی در ادامه با اشاره به شرف یابی خود و فعالین قرآنی استان یزد به جلسه قرآنی با حضور رهبر انقلاب گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی قرآن استان این وظیفه به بنده محول شد که با حضور جمعی از فعالین قرآنی در جلسه قرآنی رهبر انقلاب شرکت کنیم که در همین راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته با فعالین قرآنی شهرستان‌های مختلف جمع 18 نفرهای به محضر رهبر انقلاب مشرف شدیم.

این استان قرآنی در ادامه با اشاره به حال و هوای جلسه قرآنی رهبر انقلاب با فعالین قرآنی گفت: بیش از سه ساعت توفیق حضور در خدمت رهبر انقلاب را داشتیم و در این دیدار فعالین متعدد قرآنی به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند و سپس رهبر انقلاب نکات بسیار مهمی را پیرامون ضرورت تعمیق و ارتقاء فرهنگ قرآنی در کشور مطرح کردند. حضرت آقا تأکید کردند که همه مشکلات کنونی جامعه اسلام به دلیل دور شدن از قرآن و عدم تدبر درآیات قرآن کریم است.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در این دیدار با انتقاد از سران رژیم آل سعود بیان داشتند این حکومت به دلیل ظالمانه بودن راهی جز سقوط پیش روی خود نخواهد دید و در آینده سقوط می‌کند زیرا خود را به استکبار فروخته‌اند. دیدار با رهبر انقلاب سعادتی بود که نصیب فعالین قرآنی استان شد و بسیاری از آن ها که دفعه اولی بود که به حضور حضرت آقا مشرف می شدند خیلی شور و اشتیاق داشتند.

حجت‌الاسلام علی گندمی در پایان با اشاره به‌ضرورت تلاش همگانی برای پیشبرد برنامه‌های قرآنی در کشور و بخصوص دارالعباده اظهار داشت: انتظار این است که مسئولین زمینه مادی و معنوی گسترش فرهنگ قرآنی را فراهم کنند و این وظیفه‌ای است که علاوه بر مسئولین بر دوش یکایک مردم قرار دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فرهنگ قرآنی بیش‌ازپیش در دارالعباده گسترش یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی