Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول منصوری امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مطابق مصوبه هیأت دولت امسال قرار است، گندم چهار استان از طریق بورس معامله شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان، اردبیل، مرکزی و خراسان شمالی استان‌هایی هستند که گندم تولیدی آنها در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف و صنعت معامله خواهد شد، اضافه کرد: یکی از دلایل این کار گندم مازادی است که این استان‌ها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه قبلاً نیز چنین کاری در استان انجام می‌شد، افزود: آنچه مسلم است، این نوع از معامله از نظر اقتصادی به صرفه بوده و شرکت‌ها و یا کارخانجات بیسکویت‌سازی بر این اساس می‌توانند گندم مورد نیاز خود را تهیه کنند.

منصوری با بیان اینکه در این نوع معامله غله گندم را از کشاورزان به قیمت مصوب خریداری کرده و به طرف دیگر معامله تحویل خواهد داد، اضافه کرد: در این نوع معامله در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف و صنعت معامله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بورسی شدن معامله گندم استان زنجان هیچ تأثیر و یا تغییری در روند خریداری گندم از کشاورزان در مقایسه با سال‌های قبل ایجاد نکرده است، گفت: امسال نیز همچون روال قبلی شرکت غله اقدام به خرید گندم از کشاورزان بر اساس قیمت مصوب تعیین شده خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه روند پرداخت مطالبات به کشاورزان نیز همچون سنوات گذشته انجام و 50 درصد ازبهایگندم در زمان خرید و 50 درصد مابقی نیز در زمان تسویه‌حساب پرداخت می‌شود، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای خریداری گندم در استان اندیشیده شده است.

منصوری در ادامه از تأخیر 10 روزه برای خریداری گندم در استان به علت شرایط آب و هوایی خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما بر تولید 210 هزار تن گندم در استان طی سال جاری است که غله نیز به همین میزان بلکه بیشتر فضای ذخیره‌سازی آماده کرده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف سالیانه گندم در استان زنجان 100 هزار تن است، اضافه کرد: استان زنجان گندم مازاد دارد، که این میزان گندم به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان همچنین از آماده‌سازی 50 هزار تن از ظرفیت سیلوی کندوان خدابنده برای خرید گندم در استان نیز خبر داد و گفت: مشکلی در استان زنجان از نظر خرید گندم و فضای ذخیره‌سازی آن وجود ندارد و هم‌اکنون استان آماده خرید گندم از کشاورزان است.

گفتنی است، طبق مصوبه دولت امسالبهایگندم در استان زنجان یک هزار و 300 تومان است.

انتهایپیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدار بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در استان تاکنون ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.
امید جهان نژادیان با اشاره به حمل روزانه ۶۰ هزار تن گندم در استان افزود: از مجموع بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم، بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم به مراکز سرپوشیده و سیلو‌ها ارسال شده است.
او با اشاره به بارندگی‌ها در سطح استان گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف حمل گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد و سرپوشیده در حال انجام است.
تمامی مراکز سرپوشیده، سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان به طور شبانه روزی آماده دریافت گندم کشاورزان استان هستند.

دیگر خبرها

  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • خریدار بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • هجوم برای خرید طلا