Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر>شهری - همشهری آنلاین:
معاون توسعه منابع انسانی شهردار تهران با اشاره به انتشار اخباری در خصوص استخدام نیرو در شهرداری تهران گفت: هیچ نیروی جدیدی برای کار در شهرداری پایتخت استخدام و یا جذب نشده، بلکه وضعیت همکاری و استخدامی جمعی از نیروهای شهرداری تغییر کرده است.

به گزارش ایرنا، سیدجعفر تشکری هاشمی روز دوشنبه در حاشیه جلسه 1888 معاونت توسعه منابع انسانی شهرداري تهران در جمع خبرنگاران افزود: اخبار منتشره در خصوص استخدام 300 نیروی جدید در موسسه همشهری نیز کذب محض است، بلکه قرارداد ادامه همکاری آنها تمدید و یا تبدیل وضعیت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در چارچوب سقف سازمانی مصوب و بر اساس موازین قانونی انجام شده است.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی سال گذشته شهرداری تهران نیز گفت: این آزمون با مجوز سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد، چراکه شهرداری تهران خود را متعهد به رعایت ضوابط و مقررات می‌داند.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: استخدام 5 هزار نیرو در مجموعه شهرداری تهران نیز بر اساس موازین قانونی و با نظارت سازمان امور اداری و استخدامی انجام شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در همان زمان 50 هزار مصوبه برای سایر شهرها داده شد، گفت: متعجبم از کسانی که در مورد سایر شهرهای کشور نگران نمی‌شوند؛ در حالیکه موضوع استخدام نیرو باید موجب خوشحالی دلسوزان شود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان شهر را با نیروهای موقت اداره کرد، افزود: کسانی که در این آزمون تبدیل وضعیت شدند حداقل دارای سه سال سابقه کار در شهرداری تهران بودند و حتی در بین آنها افرادی با سابقه 24 سال کار نیز وجود داشت.

تشکری هاشمی یادآور شد: گاهی اوقات اخبار دستکاری شده و صحبت‌های خلاف واقع مانند اینکه «تهران شهر سوخته است، چالش پرداخت حقوق پرسنل برای مدیران آینده و مدیران شهرداری محل کار خود را ترک کرده‌اند» توسط افرادی که در سایه نشسته و به دنبال تولید تیترهای خبری نگران‌کننده برای شهر هستند به اطلاع مردم می‌رسد.

وی تصریح کرد: باید به این عده گفت که راه توفیق آینده در تخریب مدیریت کنونی نیست.

استخدام 4200 نفر در مترو تهران مربوط به سال 90 و 91 است

معاون توسعه منابع انسانی شهردار تهران در ادامه در خصوص استخدام 4 هزار و 200 نفر در مترو تهران نیز گفت: موضوع استخدام مترو تهران مربوط به سال‌های 90 و 91 است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه پنج ساله اول و دوم شهرداری تهران احداث سالانه 18 کیلومتر مترو مصوب شده بود، افزود: شهرداری تهران تمام بضاعت خود را برای اجرای این مصوبه بکار گرفته و در این مدت طول خطوط مترو داخل شهری به 200 کیلومتر رسید که طی ماه‌های آینده این عدد به 300 کیلومتر افزایش پيدا می‌كند.

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود یکی از چالش‌های آینده مدیریت شهری پرداخت حقوق کارکنان است، تصریح کرد: مسائل مدیران بر اساس افق دید و نگاه آنها به تهران تعریف می‌شود.

تشکری هاشمی اظهار کرد: در طول دوران 12 ساله مدیریت قالیباف در شهر تهران، پرداخت حقوق کارکنان شهرداری حتی یک روز هم به تعویق نیفتاده است.

به گزارش ایرنا، در هفته‌های اخیر اخباری در مورد استخدام‌های گسترده در روزنامه همشهری و سایر موسسه‌های وابسته به شهرداری و نیز افزایش بدهی‌های شهرداری تا سقف 60 هزار میلیارد تومان مطرح شده که با واکنش‌هایی از سوی اعضای شورای شهر کنونی و حتی اعضای منتخب شورای پنجم تهران مواجه بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود

نادیا زکالوند: تصور کنید خودتان را برای مصاحبه شغلی در شرکت بزرگ فناوری گوگل آماده می‌کنید و ساعت‌ها وقت برای مطالعه اختصاص می‌دهید اما موقع مصاحبه متوجه می‌شوید، فقط کافی بود خود را برای سوال‌های پیچیده درباره قهوه و قهوه‌خانه (کافی‌شاپ) آماده می‌کردید. در واقع کسی باور نمی‌کند این دو فضای کاملا متفاوت در یکدیگر ادغام شوند!

نوشیدنی‌های داغ کافئین‌دار و مراکز اطلاعات آنلاین هیچ شباهتی با هم ندارند، اما کارمند سابق گوگل می‌گوید، «مصاحبه‌کننده‌های این شرکت هنگام مصاحبه با متقاضیان شغل، عاشق مطرح کردن پرسش‌هایی درباره قهوه و قهوه‌خانه هستند.»

مثلا، یکی از کارمندان خانم این شرکت می‌گوید موقع مصاحبه از او معمایی درباره قهوه‌خانه پرسیده بودند. معما این بود، «قهوه‌خانه‌ای در سانفرانسیسکو وجود دارد و عرضه و تقاضای آن نامحدود است. به این معنا که قهوه این قهوه‌خانه هیچ‌وقت تمام نمی‌شود و مشتریان هم دورادور قهوه‌خانه را گرفته‌اند. قهوه‌خانه تقریبا ۴۶ مترمربع فضا دارد. این قهوه‌خانه روزانه چند فنجان قهوه آماده می‌کند؟

افراد برای این سوال، پاسخ‌ها گوناگونی داده‌اند. یک نفر گفت، صفر-زیرا درباره کارکنان قهوه‌خانه صحبتی نشده بود.

دیگری گفت، اگر برای آماده کردن هر فنجان قهوه ۳۰ ثانیه وقت بدهیم، پس هر ساعت ۱۲۰ فنجان و در ۸ ساعت روز کاری ۹۶۰ فنجان می‌شود.

نفر دیگر هم گفت، «تعداد فنجان‌ها اهمیتی ندارد، عرضه و تقاضا همیشه برابر خواهند بود.»

چهارمی گفت، «سوال بیشتر درباره تهیه قهوه است و کاری به روش سرو آن ندارد. بنابراین نیازی به فنجان نیست.»

نفر پنجمی هم به‌ شوخی پاسخ داد: «نمی‌دانم. بد نیست، پاسخ آن را از موتور جستجوی گوگل بپرسیم.»

مصاحبه‌کننده‌های گوگل می‌گویند، این نوع سوال‌ها مهارت‌های حل مساله و تصمیم‌گیری متقاضیان شغل را بدون اینکه خودشان متوجه شوند، محک می‌زند.

منبع:

ladbible

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897280

دیگر خبرها

  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • اخراج پاکبانان شهرداری یاسوج صحت ندارد / درحال تسویه معوقات هستیم