Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@14:02:09 GMT

ایده هایی جالب برای تزیین سفره افطار

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۷۸۲۴۲

ایده هایی جالب برای تزیین سفره افطار

خبرگزاری میزان- بالاخره ماه رمضان امسال هم از راه رسید، دوباره سفره های رنگین افطار در خانه ها پهن می شود و چه خوب است سفره های امسال مان رنگ و بویی دیگر داشته باشد. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، بهتر است برای سفره های افطار امسال تان برنامه دیگری بریزید، مثلا با خودتان قرار بگذارید که امسال هر سفره افطاری را که پهن می کنید تزیین کنید و آن را با ایده های خاص بچینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هم در این راه به شما کمک می کنیم، اگر می پرسید چگونه؟ بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با هم ایده هایی برای تزیین و چیدمان سفره افطار امسال را بررسی کنیم.
۱. تزیین سفره افطار با ظروف سفید رنگ



سفره افطار یک جورهایی تلفیقی از سفره صبحانه و سفره شام است و همین مساله به جذابیت هرچه بیشتر این سفره کمک می کند هم سر سفره پنیر و خرما پیدا می شود و هم غذای گرم. درست است که این غذاها هر کدام ظرف خاصی را می طلبند اما سعی کنید نهایت سلیقه را برای انتخاب ظروف به کار ببرید، دست کم سعی کنید تا رنگ ظرف های یکی باشد تا هماهنگی در سفره تان بیشتر به چشم بیاید و تزیین سفره افطارتان شکیل تر باشد. اگر رنگ ظرف ها روشن باشد بهتر است چرا که اغلب خوراکی ها و غذاهایی که بر سر سفره قرار می گیرند دارای رنگ های گرم و پر حرارت هستند و ظرف های روشن و سفید به آن ها اجازه خودنمایی بیشتری می دهد.

۲. استفاده از یک ظرف برای چند خوراکی بر سر سفره افطار


یکی از ترفندهای دکوراسیونی که می توانید برای تزیین سفره افطار استفاده کنید، استفاده از یک ظرف برای چند نوع خوراکی است. این کار به شما کمک می کند تا اگر میز غذاخوری تان کوچک است جا برای دیگر ظرف ها بیشتر باشد. مثلا خوراکی هایی از قبیل خرما، گردو و حتی پنیرهای قالبی را می توانید با هم دریک ظرف قرار دهید، زولبیا و بامیه ها را هم با هم قرار دهید برای سبزی هم ظرفی جدا در نظر بگیری. هرچه تعداد ظرف ها در سفره کمتر باشد بهتر است این کار از سردرگمی کسانی که سر سفره افطار هستند کم می کند.

۳. رومیزی های زیبا برای سفره افطار


رومیزی ها را می توان تاثیر گذار ترین عنصر تزیین میز و سفره افطار دانست. بهتر است رومیزی ها رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی داشته باشد تا شما را به خوردن غذا راغب تر کند به قول معروف قرمزهای اشتها آور همان چیزی است که برای غذاخوری احتیاج دارید!

۴. سفره های افطار مینیمال


وقتی می گوییم سفره های مینیمال منظور مان سفره های جمع و جور و خودمانی است که شاید تنها برای خودتان پهن شان کنید. اما این نکته نباید باعث شود که خیلی ساده از کنار تزیین سفره افطارتان بگذرید. یک زیر بشقابی زیبا، تعدادی ظرف کوچک، استکان چای مورد علاقه تان و نان تازه سفره افطار تک نفره شما را تبدیل به یک سفره افطار منحصر به فرد می کند.

۵. سفره افطار یا سینی افطار؟


عکس بالا هم یک ایده جالب و دوست داشتنی را به شما نشان می دهد. کل سفره افطار شما می تواند در داخل یک سینی بزرگ جمع شود؛ به نوعی شما می توانید به جای سفر افطار یک سینی افطار داشته باشید. برای استفاده از این ترفند باید از ظرف های کوچک استفاده کنید. به نظر من که این ایده یکی از ناب ترین ایده ها برای تزیین سفره افطار است.

۶. تزیین سبزی برای سفره افطار


جدای از سفره افطار؛ خوب است که هر کدام از اجزای داخل سفره هم تزیینات خاص خودشان را داشته باشند تا سفره آراسته تر به چشم بیاید. یکی از اجزایی که می توانید تزیین کنید، سبزی خوردن های خوش رنگ و لعاب هستند، که می توانید با انواع تکنیک ها آن را تزیین کنید و برای این کارمی توانید از پنیرهای قالبی، تربچه ها و حتی تکه های نان سنگک هم کمک بگیرید. فقط کافی است کمی سلیقه به خرج دهید.

۷. تزیین حلیم برای سفره افطار


خوب است که از کنار هیچ چیز به سادگی عبور نکنید و هر جزیی از سفره افطار را تزیین کنید، حتی آن ها را که از بیرون تهیه می کنید. مصداق واقعی آن هم حلیم های خوش عطری هستند که همیشه مهمان سفره های افطار هستند. حتی اگر آن ها را از بیرون هم تهیه می کنید با ساده ترین نقش ها و با کمک دارچین و کنجد که در طعم حلیم ها هم تاثیر گذار هستند؛ آن ها را تزیین کنید.

۸. تزیین آش رشته برای سفره افطار


آش رشته ها هم مانند حلیم ها پای ثابت سفره افطار هستند و یکی از دوست داشتنی ترین کارها تزیین آش رشته است. پیاز داغ و نعنا و کشک را دم دست تان بگذارید و با هر کاسه آش مانند یک تابلو و یا اثر هنری متفاوتی برخورد کنید. حتی می توانید کشک را با کمی زعفران قاطی کنید و از ترکیب رنگی زیبا و طعم بی نظیرش نیز بهره مند شوید.

۹. تزیین شله زرد برای سفره افطار


یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه ای که بدون آن سفره افطار؛ سفره افطار نمی شود، شله زرد هایی هستد که عطرشان آدم را از خود بی خود می کند. این شله زرد ها هم با کمال میل می توانند تبدیل به بستری برای هنرنمایی شما باشند پس بی درنگ دارچین و خلال بادوم ها را بردارید و به سراغ کاسه های شله زرد بروید. شما حتی می توانید از خطوط خود ظرف ها هم برای تزیین شله زرد ها استفاده کنید.

تزیین دسر های سفره افطار


حتی اگر برای بعد از افطار کیکی درسته کرده اید آن را نیز تزیین کنید، با هر چیزی که به طعم آن کیک کمک می کند تا بهتر باشد. معمولا پودر نارگیل، خلال پسته و بادوم از بهترین موادی هستند که می شود از آن ها کمک گرفت.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یحیی گل‌محمدی منتظر پیشنهاد رسمی این باشگاه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از اینکه یحیی گل‌محمدی از سمت خود در تیم پرسپولیس استعفاء کرد، بحث حضورش در تیم فولاد پیش آمد، اما مشخص نشد به چه دلیل قرارداد بین طرفین منعقد نشد!

یحیی گل‌محمدی در تازه‌ترین مصاحبه خود با گفتن این جملات نشان داد علاقمند است در ایران مربیگری کند. او گفت: «من در مجموع فوتبال ایران را دوست دارم، چون استعداد و احساسات در آن زیاد است و رقابت سخت است. هرچند که از لحاظ امکاناتی قابل مقایسه با تیم‌های عربی نیست، اما چه تیم موفق شود، چه جام بگیرم و چه نگیرم، وقتی به عملکرد خودم نگاه می‌کنم می‌خواهم ببینم تاثیری روی بازیکنان جوان داشتم؟ توانستم به بازیکنان جوان خدمت کنم؟ توانستم نسلی را به فوتبال ایران بیاورم که تاثیرگذار باشند؟ این دلخوشی خیلی خوبی به مربیان و خصوصا خود من می‌دهد.»

خیلی‌ها می‌گویند یحیی گل‌محمدی منتظر است باشگاه سپاهان به او پیشنهاد رسمی بدهد و کارش را در این تیم باشگاهی شروع کند.

اکنون سپاهان در حساس‌ترین شرایط خود به سر می‌برد و طبیعی است از ادامه حضور مورایس در راس کادر فنی تیم دفاع کند، اما اگر قرار باشد این مربی در فصل جاری هم جام نیاورد، تماشاگران عرصه کار را برای او تنگ خواهند کرد و آنوقت با وجود تمایل باشگاه باید اردوی تیم را ترک کند. اتفاقی که برای امیر قلعه نویی هم رخ داد. در صورت عدم تصاحب جام توسط مورایس یحیی گل‌محمدی گزینه ایده‌آل سپاهان می‌شود. گزینه‌ای که البته برای یحیی هم ایده آل است.

جالب است بدانید یحیی این حرف‌ها را هم زده است. حرف‌هایی که نشانه‌هایی از باشگاه سپاهان دارد. او گفته است: «هر جا رفتم، معمولا در بحران تیم‌ها بوده است. شاید یک سال بشود در یک باشگاه، چه ایرانی و چه خارجی، که ساختار خوبی داشته باشد و دغدغه زمین تمرین و پول و سفر و ... نداشته باشی، کار کنم. دوست دارم یک سال شرایطی باشد که فقط تمرکزم روی بحث‌های فنی باشد. این اتفاق برای من در باشگاه‌هایی که بودم، نیفتاده است.»

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • رمضان در خوزستان از پهن شدن سفره های افطار تا برگزاری «گرگیعان»
  • برپایی سفره افطار در حرم حضرت معصومه«س» (عکس)
  • افطار مسافران نوروزی در پایانه مسافری بجنورد
  • ۵ سرگرمی و ایده جذاب برای استقبال خانوادگی از نوروز
  • ایده‌های جالب برای عیدی دادن به کودکان
  • فیلم/ سفره افطار در صحن حضرت زهرا(س)
  • برگزاری مسابقه عکاسی سفره افطار، سحر و سفره هفت‌سین نوروزی در مازندران
  • آل کثیر و یک تکه تور تا ایده آل هواداران پرسپولیس 
  • یحیی گل‌محمدی منتظر پیشنهاد رسمی این باشگاه است!
  • به انگیزه برگزاری فستیوال کوچه