Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@09:18:51 GMT

با چند کلیک از بازار ایرانی آنلاین خرید کنید

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۷۸۵۹۲

رویداد۲۴-این بازار چند سالی است که در ایران نیز رونق گرفته است و می‌رود تا مانند کشورهای پیشرفته، بخش عمده‌ای از بازار سنتی را از آن خود کند. با این وجود، هنوز هم طیف وسیعی از کالاهایی که در فضای مجازی عرضه می‌شوند، از خدمات مناسب برای تکمیل زنجیره خرید تا مصرف نهایی برخوردار نیستند.

جذابیت این فضای رقابتی نوین فعالان صنفی مختلف و همچنین ایده‌پردازان خلاق و کارآفرینان را بر آن داشته تا به صورت آنلاین به عرضه محصولات و خدمات‌شان بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین حتی در برخی موارد خلاقیت‌هایی را می‌بینیم که در نوع خود قابل تامل است و شاید کمتر کسی به آن فکر کرده باشد. ساسان فرقدین یکی از افرادی است که بعد از سال‌ها کار و فعالیت در بخش‌های مختلف مدیریتی و از جمله حوزه IT، به فکر افتاده تا کسب و کار جدیدی را در فضای مجازی راه‌اندازی نماید؛ بازاری نوین برای محصولی که شاید کمتر کسی تصور موفقیتش را داشته باشد. «تایر» یا همان لاستیک خودرو، محصولی است که وی تصمیم گرفته تا به شیوه‌ای نو خرید و فروشش را با برند «هایپر تایر» آغاز کند. آن هم نه با شیوه‌های رایج بلکه با برنامه‌ریزی و طراحی خاص. در این شیوه شما می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه و با بهره‌گیری از کامل‌ترین بانک اطلاعاتی خودرو کشور، بعد از بررسی شاخص‌های فنی و ظاهری، از میان تایرهایی که برای اتومبیل‌تان مناسب است، یکی را انتخاب کنید و هر کجا که می‌خواهید تحویل بگیرید.

وجه تمایز و نوآوری این مجموعه این است که درصورت تمایل، می‌توانید برای نخستین‌بار در ایران از خدمات ویژه سیار برای نصب و بالانس تایر‌های خریداری شده و در فاز اول آن در سطح تهران بزرگ برخوردار شوید. شیوه‌ای جذاب از عرضه ترکیبی محصولات و خدمات که با توجه به استقبالی که درهمین یک ماهه آغازبه کار ازآن شده، بی‌تردید در آینده بیشتر از آن خواهید شنید. اما اینکه فکر اجرای این طرح از کجا نشات گرفته و دارای چه ویژگی‌هایی است، سوالاتی است که «ساسان فرقدین» مبتکر این طرح در گفت‌وگو با «اعتماد» به آنها پاسخ داده است:

آقای مهندس امروز شاهد رشد روز افزون انواع فروش‌های «آنلاین» در ایران و از طریق اینترنت و در فضای مجازی هستیم. ولی اکثر این شبکه‌های فروش به عرضه محصولات تولیدی شرکت‌ها اختصاص دارد. یعنی محصولاتی که بیشتر مورد استفاده مردم هستند. ولی اینکه فردی بخواهد شبکه فروش آنلاین «لاستیک» به همراه خدمات نصب سیار آن را باب کند به واقع کمی غیرعادی است. پس بهتر است اول به این مساله بپردازیم که اصلا چطور شد به این فکر افتادید؟

من شخصا سال‌هاست که در بخش‌های مختلف مدیریتی و همچنین حوزه IT فعالیت دارم. مدت‌ها بود که به بحث فروش آنلاین فکر می‌کردم و در جست‌وجوی محصول و خدمتی بودم که مورد نیاز و توجه هموطنان باشد و در عین حال مبتکرانه و نوآورانه هم باشد. تا اینکه طی مطالعه دقیق بازار و به کمک همکاران متخصص و صاحب نظر با دنیای لاستیک آشنا شدم و این سوژه توجه مرا جهت مطالعه بیشتر به خود جذب کرد و بارقه اولیه تولد هایپر تایر در ذهنم درخشید.

‌ فکر نمی‌کنید این فروشگاه آنلاین با توجه به بازار سنتی آن چندان با استقبال، مواجه نشود؟

نه اتفاقا. به نظرم خوب جواب می‌دهد. ببینید اگر قرار بود بخواهیم فروش آنلاین‌مان را در حد همان فروش لاستیک محدود کنیم، به احتمال قوی نمی‌توانستیم با بازار سنتی رقابت کنیم. برای همین تصمیم گرفتیم مزیت‌هایی به سایت‌مان اضافه کنیم تا برای مشتری جذاب باشد و پاسخگوی نیاز آنان از خرید تا نصب تایر را شامل شود. روشی که اتفاقا جواب داد و امروز شاهد مراجعه تعداد زیادی ازهموطنان به این سایت برای مشاوره یا خرید انواع لاستیک خودرو هستیم.

‌ مگر چه آپشن‌هایی به سایت اضافه کردید که معتقدید جذاب شده است؟

اولا که ما فقط واحد فروش نیستیم، بلکه نخستین واحد سیار «بالانس» و «نصب» تایر را در کشور راه‌اندازی نموده‌ایم. به ویژه اینکه از معدود سایت‌های فروش اینترنتی هستیم که هر دو مجوزلازم برای فروش کالا یا خدمات اینترنتی را کسب کرده‌ایم. اصولا انتخاب و خرید تایر، از دو بخش تشکیل می‌شود. اول: قیمت تایر و دوم کیفیت آن. ما تلاش کرده‌ایم تا با به کار‌گیری یک تیم بسیار خبره از کارشناسان به مشتری این قدرت را بدهیم تا تنها با چند کلیک، هم اطلاعات تایر مورد نیازش را به دست بیاورد و هم از قیمت آن مطلع شود. شعارمان هم این است: «لازم نیست متخصص باشید، بلکه فقط کافیست مدل ماشین خود را بدانید». با همین تفکر، در این چرخه، شما می‌توانید مدل ماشین‌تان را انتخاب نموده تا گزینه‌های تایر مناسب به شما پیشنهاد شود. آنگاه قادر خواهید بود تا با بهره‌گیری از دوازده شاخص فنی مختلف نسبت به مقایسه برندها و انتخاب تایر مورد نظر و خرید اقدام نمایید، سپس در کوتاهترین زمان ممکن تایری که خریدید را در محل دلخواهتان تحویل بگیرید. آن هم به شکل رایگان.
کامیونت‌های واحد سیار هایپر تایر به بهترین و دقیق‌ترین دستگاه‌های تعویض لاستیک و بالانس و تزریق نیتروژن مجهز هستند. این واحد‌ها با بهره‌گیری از تکنسین‌های کار آزموده، این امکان را فراهم می‌کنند تا بعد از تحویل لاستیک و در صورت درخواست مشتری و با تعرفه‌ای مشخص، لاستیک‌های خریداری شده به بهترین وجه و کاملا مدرن و در کوتاهترین زمان در مکان مورد نظر مشتری نصب گردند. بدین‌ترتیب بدون اینکه نیاز باشد شما برای خرید لاستیک به بازار بروید و با اتلاف وقت و انرژی زیاد به پیشنهادهای بعضا سودجویانه برخی از فروشندگان تن در بدهید، می‌توانید لاستیک مورد نیاز خود را با همان قیمت و بعضا ارزانتر و البته با خیال راحت و دریافت گارانتی معتبر، در محل مورد نظرتان دریافت کنید و ماشین‌تان را روشن کنید و با خیال راحت رانندگی کنید.

‌ یعنی گارانتی هم دارید؟

بله. مشتری با خرید تایر از ما و نصب آن توسط کارشناسان ما، از یکسری از تضامینی برخوردار می‌شود که در بازارهای سنتی امروز رایج نیست. به عنوان مثال، مجموعه هایپرتایر، ضمن تضمین اصالت محصولی که خریده‌اید، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا اگر به هر دلیل از خرید خود ناراضی بودید ظرف هفت روز آن را عودت دهید. البته اگر آن را نصب نکرده باشید.

‌ خب اگر آن را نصب نکرده باشند که نمی‌توانند از کیفیت آن مطلع شوند!

کیفیت تایر‌های عرضه شده توسط هایپر تایر با توجه به روش تامین و عرضه آن تضمین شده است و همچنین براساس عرف بازار تایر، اگر باند رول‌های دور تایر باز شوند، مثل آن است که پلمپ تایر از بین رفته است. برای همین ما هم‌زمانی می‌توانیم تایر را پس بگیریم که رول دور آن هنوز آکبند باشد.

‌ ببینید من درست متوجه شده‌ام... اگر من مشتری بخواهم از شما تایر بخرم، اول از روی سایت نوع تایرم را انتخاب می‌کنم، بعد پول آن را آنلاین می‌پردازم و درخواستم را ثبت می‌کنم، بعد گروه‌های شما، تایر را به محل مورد نظر مشتری می‌برند و اگر بخواهند آن را نصب هم می‌کنند و ماشین را آماده تحویل می‌دهند.

دقیقا.

‌ و از کی این سیستم وارد فاز اجرایی شده است؟

از ابتدای اردیبهشت. البته از سه ماه قبل وبسایت مجموعه را به صورت آزمایشی بارگذاری نموده‌ایم و همان‌طور که گفتم، مجوزهای فعالیت آن را گرفتیم تا اینکه بعد از رفع نواقص آن، از ابتدای اردیبهشت ماه همراه با آغاز به کار گروه‌های ارسال و نصب تایرها، سایت هم رسما به بهره‌برداری رسید.

‌ خدمات‌تان فقط مختص تهران است؟

فعلا خدمات نصب مخصوص تهران است ولی برای فروش محدودیتی نداریم و تایر را به تمام شهرستان‌ها ارسال می‌کنیم.

‌ قاعدتا باید یک انبار مرکزی هم داشته باشید.

بله. همانطور که گفتید، یک انبار مرکزی داریم که از آنجا در کمتر از٣ ساعت تایرهای سفارش داده شده را به هر نقطه از تهران ارسال می‌کنیم و به دست مشتری می‌رسانیم. از سویی انباری که داریم از لحاظ نور و دما و بطور کلی شرایط محیطی کاملا مطابق با استانداردهای نگهداری تایر است و همین مساله کمک می‌کند تا تایرهای عرضه شده توسط ما در بهترین شرایط ممکن نگهداری شوند.

‌ معمولا قیمت کالاهای عرضه شده توسط فروشگاه‌های اینترنتی بالاتر از بازار است. در مورد تایرهای شما چطور؟ قیمت‌ها تا چه حد به قیمت بازار نزدیک است؟

قیمت‌های تایرهای ما، نه تنها بیشتر از بازار نیست که کاملا قابل رقابت با آنهاست. ضمن آنکه علاوه بر این موضوع از لحاظ تاریخ تولید تایر هم، محصولات ما از جدید‌ترین تولیدات عرضه شده در بازار کشور است.

‌ در نهایت بازار هدف شما چه کسانی هستند؟

از نظر بنده کلیه دارندگان وسایل نقلیه جزو بازار هدف محسوب می‌گردند اما این امکان نیز توسط هایپر تایر فراهم گردیده تا شرکت‌ها و سازمان‌ها در بخش‌های خصوصی و دولتی نیز بتوانند در قالب عقد قرارداد رفاهی یا قرارداد تجهیز امور نقلیه خود با این مجموعه همکاری نمایند.

‌ در طول این چند هفته‌ای که از آغاز به کار این سایت می‌گذرد چه بازخوردی داشته است؟ یعنی مردم از آن استقبال کرده‌اند؟

خوشبختانه از زمان آغاز به کار ما تا امروز، شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی هموطنان از این شیوه خرید آنلاین بوده‌ایم که ما را به واقع، دلگرم کرده است. با همین استدلال معتقدیم با ادامه این رویه، به زودی شاهد رونق این شیوه از خرید و فروش تایر و خدمات نصب به صورت آنلاین خواهیم بود.

‌ و در حال حاضر چند نفر در این سیستم مشغول به کار هستند؟

در همین بدو کار حدود ٢٠ نفر به صورت مستقیم با این شیوه مشغول به کار شده‌اند که پیش بینی می‌کنیم با توسعه ناوگان، این رقم به صورت روز افزون افزایش پیدا کند.

‌ راستی، فعالیت شما به صورت ٢٤ ساعته است؟

فعلا خیر. در حال حاضر در بازه زمانی اداری به مشتریان عزیز سرویس‌دهی می‌کنیم.

‌ من در عکس‌هایی که از تیم‌های شما دیدم، خودروهایی با طراحی جدید می‌دیدم که قبلا جایی ندیده بودم. این خودروها، توسط خودتان طراحی شده‌اند؟

بله. پس از بررسی‌های فراوان درنهایت خودروهایی که می‌بینید را انتخاب و داخل آنها را مطابق خدماتی که ارایه می‌کنیم، طراحی کردیم. در واقع این خودروها کاملا جدید و منطبق با اصول فنی طراحی و ساخته شده‌اند و در حال حاضر این خدمات منحصرا توسط تیم هایپرتایر به مردم عزیزمان ارایه می‌شود.

‌ آقای فرقدین در پایان اگر نکته‌ای در نظر دارید اعلام بفرمایید.

معتقدم در دنیای امروز ارزش‌آفرینی بر پایه صرفه‌جویی در زمان استوار است و این گوهر نایاب به هیچ بهایی قابل استرداد نیست.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

ثبات نسبی بازار مسکن و کاهش انتظارات تورمی باعث کساد شدن بازار بخر و بفروش‌ها شده و به گفته واسطه‌های ملکی، برای آپارتمان‌هایی که با قیمت‌های اعلامی جدید عرضه می‌شوند مشتری چندانی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، فروردین امسال توقع مدنظر دلالان از بازار مسکن شهر تهران برآورده نشد. آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار ملک که به شکل سنتی از نیمه دوم فروردین فعالیت خود را به منظور ارزیابی وضعیت این بازار آغاز می‌کنند با این برآورد که بازار مسکن در سال جاری ظرفیت رشد چندانی در مقایسه با بازارهای رقیب ندارد از خرید ملک منصرف شدند.

در حال حاضر تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کاهش محسوسی در مقایسه با سال‌های گذشته دارد. با این حال به گفته مشاوران املاک، عده‌ای از بخر و بفروش‌ها فایل‌های زیر قیمت را در مناطق شمالی تهران خریداری و با سود بیش از نرخ تورم، آپارتمان مدنظر را فایل می‌کنند.

تقاضای مصرفی خرید مسکن نیز پس از رشدهایی که از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد و ادامه یافت به نوعی از بازار حذف شده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد بازار ملک در اردیبهشت کم‌رونق‌تر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

فروردین سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت ۱۷۵۷ فقره بود. اردیبهشت نیز ۴۳۵۹ فقره خرید و فروش آپارتمان در تهران انجام شد. اسفند ۱۴۰۲ این تعداد ۶۱۷۹ فقره بود.

درخصوص قیمت نیز طبق اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در فروردین و اردیبهشت پارسال به ترتیب ۶۶.۴ میلیون و ۷۵.۳ میلیون تومان بود. این رقم تا پایان سال به ۸۱.۴ میلیون تومان رسید که در مقایسه با اسفند سال قبل از آن ۲۴.۸ درصد رشد یافت.

با توجه به تورم عمومی حدود ۴۰ درصد و رشد حدود ۲۴ درصدی قیمت مسکن در پایتخت ارزیابی کارشناسان و فعالان بازار مسکن این است که این بازار از ظرفیت لازم برای رشد برخوردار نیست.

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه ۱ تهران درخصوص وضعیت بازار ملک در اردیبهشت به ایسنا گفت: بازار مسکن بی‌مشتری است. با وجود آن‌که در مناطق شمالی تهران بعضا میزان افزایش قیمت آپارتمان با نرخ دلار سنجیده می‌شود امسال میزان رشد آن به اندازه بازار ارز نبوده است.  قیمت‌های پیشنهادی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به اسفند بالا رفته اما خریدار وجود ندارد.

وی افزود: در منطقه ۱ میزان خرید و فروش، قیمت را تعیین نمی‌کند بلکه دلالان به منطقه قیمت می‌دهند. یک سری سرمایه‌گذار، واحدها را خریداری می‌کنند و اجاره هم نمی‌دهند. برای آن‌که مالیات خانه خالی مشمولشان نشود مثل ماشین، آپارتمان را با سند وکالتی واگذار می‌کنند. بخر و بفروش‌ها بین خودشان معامله می‌کنند ولی سند نمی‌زنند.

یکی از واسطه‌های ملکی در جنوب شرق تهران نیز گفت: با آمدن سال جدید، قیمت ملک مقداری تغییر کرد ولی تعداد مشتری تغییر چندانی نکرد. البته رکود به شدت پارسال نیست. در دفتر ما تقریبا هفته‌ای یک مبایعه‌نامه (خرید و فروش) امضا می‌شود اما این‌طور نیست که بگوییم بازار رونق گرفته است. نرخ‌های اعلامی مالکان هم ۱۰ تا ۱۵ درصد تغییر کرده ولی هنوز تثبیت نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • شرط رم برای خرید سردار آزمون
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود