Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه رای الیوم چاپ لندن در مقاله ای به قلم زهیر اندراوس نوشت: رژیم صهیونیستی دیگر از طریق اقدام نظامی یا اطلاعاتی در پی ایجاد فتنه در کشورهای عربی نیست، بلکه از طریق شبکه های اجتماعی به ویژه فیسبوک و با استفاده از دیپلماسی دیجیتالی تلاش می کند جوانان را گمراه کند، تصویری زیبا از خود ارائه دهد و حمایت آنها را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله آمده است: خطرات از هر طرف ما را احاطه کرده اند، اما این بار دشمن اسرائیلی برای ایجاد فتنه در مناطق مختلف، به اقدام نظامی یا اطلاعاتی دست نمی زند، بلکه از ساختمانی بزرگ و مهم از نظر تل آویو، یعنی ساختمان وزارت امور خارجه اسرائیل که در تل بدر در قدس اشغالی واقع شده است، اقدام می کند. این ساختمان از هر طرف و با هر رویکردی از سوی آمریکا، غرب و همچنین مقامات عرب حمایت می شود؛ کسانی که یا از طریق عادی سازی روابط یا از راه های دیگر مانند همکاری اطلاعاتی یا نظامی، برای گسترش تفکر افراط گرای اسرائیلی در میان جوامع ما تلاش کردند.

پس از آن که اسرائیل در نفوذ به عمق کشورهای عربی، موفقیت های بزرگی در چندین منطقه به دست آورد، یک ساختمان بزرگ در مقر وزارت امور خارجه خود احداث کرد و یک تیم بسیار متخصص با ده عضو بدان اختصاص داد که کار آنها ارتباط با جوانان عرب است و افکار آنها را آلوده می کنند، تا از مهم ترین مسئله خود یعنی فلسطین دور شوند. نویسندگان دربار در کشورهای عربی یا کسانی که شاید بتوان آنها را پیشگامان و اعضای ستون ششم فرهنگی خطاب کرد، نیز به آنها کمک می کنند؛ افرادی که بیست و چهار ساعته در پی نهادینه کردن تفکر برتری اسرائیلی ها و حقارت عرب ها و تغییر ذهنیت و باورها و آگاهی عربی و شکست آنها هستند.

ماموریت این تیم، ارائه تصاویر، بولتن ها، دیدگاه ها و اطلاعات ترجمه شده از زبان عبری به عربی در خصوص پیشرفت اسرائیل به جوانان عرب و مسلمان و خدماتی است که امکان ارائه آن به جوانان عرب وجود دارد. جوانانی که در کشورهای خود از شرایطی دشوار رنج می برند که در راس این مشکلات، راه یابی فاسدان و مزدوران به مراکز حکومتی در کشورهای عربی است. هدف از این تبلیغات، دستیابی به نتیجه مطلوب، یعنی بهبود تصویر اسرائیل و جلب بیشترین حمایتِ جوانان عربی از اقیانوس آرام تا منطقه خلیج (فارس) است.

برای پی بردن به مسئله، اظهارات جاناتان گونین، رئیس بخش دیپلماسی دیجیتال امور خارجه اسرائیل را مطرح می کنیم که می گوید در منطقه خاورمیانه، حدود 400 میلیون عرب زندگی می کنند و از میان آنها، 145 میلیون نفر از اینترنت و 80 میلیون نفر کاربران اینترنت نیز از فیسبوک استفاده می کنند.

وی می افزاید: از سال 2011 که این بخش را تاسیس کردیم، به این موضوع پی بردیم بهترین راه ارتباط با جوانان عرب فیسبوک است، که به راهی برای بیشترین تاثیرگذاری بر افکار عمومی تبدیل شده است.

افزون بر آن، بنابر آمار رسمی امور خارجه اسرائیل، تعداد فالوورهای صفحه این تیم دیجیتال، بیش از 910 هزار نفر است، که بیشتر آنها بین 18 تا 24 سال عمر دارند. بیشتر فالوورها در مصر زندگی می کنند، اما افرادی از عراق، مراکش، اردن و فلسطین نیز فالوور این صفحه هستند.

این نفوذ قانونی اسرائیل خطر بزرگی برای همه نسل های آینده عرب دارد و به راه دیگری برای توطئه تبدیل شده است و در عین حال، پیروزی اسرائیل را قطعی و حتمی می کند.

افزون بر آن، صفحه امور خارجه اسرائیل در فیسبوک با حدود 83 هزار فالوور، از جمله خبرنگاران، سیاستمداران و اشخاص تاثیرگذار بر افکار عمومی در ارتباط است. تردیدی نیست که پی گیری توییت های اسرائیلی از سوی چنین افرادی، بدان معنی است که پیام امور خارجه اسرائیل به دست تعداد بیشتری از افراد موثر در کشورهای عربی می رسد.

افزون بر این، مسئله قابل توجه آن است که صفحه های مذکور فیسبوک به نمایندگان امور خارجه اسرائیل این امکان را می دهد که به طور مستقیم با خوانندگان در ارتباط باشند و اسرائیل از این طریق می تواند دولت ها را کنار گذاشته و با استفاده از دیپلماسی دیجیتالی با عرب ها ارتباط داشته باشد و پیام های مختلفی در خصوص موضوعات حساس و جدی را به آنها منتقل کند. همچنین از این طریق، کلیپ های ویدیوئی و ترانه های خوانندگان اسرائیلی را در اختیار عرب ها می گذارد.

حسن کعبیه، سخنگوی رسانه های عربی در امور خارجه اسرائیل در تایید مطالب پیشین گفت: 10 سال پیش، در سفارت اسرائیل در مصر و در قاهره کار می کردم. در قهوه خانه های قاهره می گشتم و جوانان را می دیدم که با تبلت های خود، در اینترنت می گردند. دانستم که این همان راه ارتباطی امروز جوانان با رسانه ها است.

علاوه بر آن، اسرائیل گهگاهی در تل آویو و قدس، میزبان گروه های خبرنگاران از کشورهای عربی می شود. و از این طریق، راه دیگری برای ارتباط ایجاد می کند، که خوانندگان عرب را مخاطب قرار می دهد و برای بزک کردن چهره رژیم اشغالگر تلاش می کند. این در حالی است که هیچ کس در برابر این اقدام ایستادگی نمی کند؛ اقدامی که از طریق آن، برای لطمه وارد کردن به همبستگی عرب ها تلاش می کنند.

نکته قابل توجه آن است که اسرائیل این برنامه نفوذ آشکار و خطرناک را اجرا می کند، در حالی که کشورهای عربی تلاش های دشمنان برای نابودی وطن و گمراه کردن جوانان عربی را نادیده می گیرند و تاکنون نشنیده ایم اقدام رسمی یا غیر رسمی عربی برای معامله به مثل با اسرائیلی ها به زبان خودشان صورت بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد

سازمان ملل هماهنگی با رژیم صهیونیستی برای تخلیه شهر رفح در راستای تسهیل عملیات این رژیم در آنجا را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز امروز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سازمان ملل هرگونه هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه غیرنظامیان از رفح را رد کرده است.

این منابع آگاه اضافه کردند که سازمان ملل با آغاز عملیات در رفح مخالف است و از طرف ارتش اسرائیل این موضوع را تسهیل نخواهد کرد.

یک مقام آگاه به فایننشال تایمز گفت: (سازمان ملل) به اسرائیل می‌گوید که «این کار را نکن». آنها به نیابت از ارتش اسرائیل ارائه تسهیلات را ارائه نمی دهند.

این گزارش در حالی است که رژیم صهیونیستی برای تجاوز زمینی به شهر رفح که میزبان بیش از یک میلیون نفر از مردم غزه است، آماده می‌شود.

هشدار هنیه به صهیونیست‌ها درباره رفح: آماده دفاع هستیمامیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کندروز 196 طوفان‌الاقصی|اصرار اسرائیل برای حمله به رفح

مقامات ارشد صهیونیستی مدعی شدند که هرگونه تهاجم نظامی در مقیاس وسیع به رفح تنها زمانی پیش خواهد رفت که «شرایط استراتژیک» از جمله هماهنگی با مصر و تخلیه غیرنظامیان به مناطق امن با سرپناه‌های موقت، آب، غذا و سلامتی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • ضربه راهبردی ایران به رژیم صهیونیستی از نگاه عباس عبدی
  • سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد