Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- فعالیت‌های بانک قوامین در پرداخت تسهیلات مختلف به‌ویژه تسهیلات اشتغال‌زایی موجب کسب رتبه نخست این بانک در میان بانک‌های خصوصی استان شد.

خبرگزاری مهر، گروه استانها: بانک قوامین که فعالیت خود را با نام صندوق قرض‌الحسنه نیروی انتظامی و با هدف تأمین توان مالی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۷۹ به مؤسسه پس انداز و قرض الحسنه قوامین و نهایتاً با مجوز شماره ۱۵۰۰۵۹/۹۱ به تاریخ ۱۳۹۱/۰۶/۱۲ صادره از سوی بانک مرکزی به نام «بانک قوامین» تغییر نام یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوامین مطالبات ۴ موسسه ورشکسته را پرداخت کرد

در سال ۱۳۹۱ بانک قوامین به عنوان هشتمین بانک فرابورس وارد عرصه شد، روابط عمومی این بانک در ۱۲ آبان ۹۲ در وب سایت این بانک اعلام کرد که این بانک در دومین اجلاس بین‌المللی اکوایت موفق به دریافت نشان و استاندارد بین‌المللی رضایتمندی مشتریان (ISO ۱۰۰۰۴:۲۰۱۲) و نیز نشان بین‌المللی نوآوری در مدیریت بانکداری از سوی اتحادیه اروپا شده است.

بانک قوامین تاکنون تعهدات چهار مؤسسه مالی و اعتباری ورشکسته: آل طاها اصفهان، محمد رسول الله اصفهان، گنبد سبز نجف آباد و مؤسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان را پذیرفته و اقدام به بازپرداخت سرمایه‌گذاری‌های مشتریان این موسسات مالی و اعتباری کرده است و پس از موفقیت در این امر مؤسسه قوامین به بانک ارتقا یافت.

فعالیت ۲۰ شعبه بانک قوامین در لرستان

روح اله بهمنی در گفتگو با خبرنگار مهر در سخنانی با بیان اینکه بانک قوامین در سال ۷۹ با نام صندوق قرض الحسنه افتتاح شد و در سال ۸۳ همزمان با ساماندهی صندوق «آل طه» و «جی» اصفهان به موسسه مالی اعتباری تبدیل وضعیت شد اظهار داشت: همچنین در شهریور ماه سال ۹۱ همزمان با مشکلی که برای تعاونی اعتماد ایرانیان در سراسر کشور اتفاق افتاد بانک مرکزی ماموریت ساماندهی و پرداخت مطالبات مردم را به بانک قوامین واگذار کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا با همت همکاران و همکاری مردم مطالبات تمام مشتریان پرداخت شد گفت: تعاونی بدون اینکه کوچکترین هزینه ای برای کشور و امنیت کشور ایجاد شود ساماندهی شد.

مدیر عامل شعب بانک قوامین لرستان با تاکید بر اینکه نکته حائز اهمیت این بود که علاوه بر اینکه سپرده های مردم پرداخت شد تمامی پرسنل تعاونی اعتماد ایرانیان را جذب بانک قوامین کردیم گفت: این یک نکته مثبت و خدمت برجسته بود که ما توانستیم به نظام بانکی و آحاد مردم ارائه بدهیم.

بهمنی با بیان اینکه در سال ۹۱ مجوز بانک را از بانک مرکزی دریافت کردیم گفت: هم اکنون بیش از ۷۶۰ شعبه بانک قوامین در سراسر کشور به مردم ارائه خدمت می کنند و در لرستان نیز ۲۰ شعبه مشغول فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند.

شفاف سازی فعالیت های بانک قوامین به سهامداران و مردم

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم باید اطلاعات لازم را در خصوص تفاوت بین بانک و موسسات را متوجه باشند و بدانند گفت: یک بانک و حتی یک موسسه دارای مجوز به دلیل اینکه نزد بانک مرکزی سپرده قانونی دارد و فعالیت های آن مطابق با سیاست های شورای پول و اعتبار و همچنین بانک مرکزی است، سپرده های مشتریان را تضمین می کند و در این راستا موسسات غیر مجاز به دلیل اینکه فاقد چنین پشتیبانی و حمایتی هستند ممکن است با کوچکترین تحرک و کوچکترین مراجعه مشتریان به موسسه دچار مشکل شوند.

مدیر عامل شعب بانک قوامین لرستان با تاکید بر اینکه بانک قوامین طبق اعلام بانک مرکزی و مطابق بخشنامه شفافیت، ششمین بانک در سطح کشور معرفی شد گفت: بخشنامه شفافیت به این امر اشاره دارد که تمام صورت های مالی و تمام فعالیت های بانک شفاف است و به تمام ذی نفعان از جمله سهامداران اطلاع رسانی می شود و در جریان تمام فعالیت های بانک قرار می گیرند.

بهمنی با بیان اینکه بانک قوامین با تاکید بر اینکه بخشنامه شفافیت یک شاخص اعتماد زا برای سهامداران و مردم محسوب می شود گفت: بانک قوامین همواره آمادگی پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف اقتصادی به خصوص بخش بازرگانی و خدمات را دارد.

پرداخت تسهیلات به مشتریان در کمترین زمان ممکن توسط بانک قوامین

وی با تاکید بر اینکه بانک قوامین بدون سپرده گذاری تسهیلات لازم را به مردم و متقاضیان پرداخت می کند گفت: در این راستا این امر به همه شعب بانک قوامین نیز ابلاغ و اطلاع رسانی شده است.

مدیر عامل شعب بانک قوامین لرستان با بیان اینکه تسهیلات در کمترین زمان ممکن و بدون در انتظار قرار دادن مشتریان به آنها پرداخت می شود گفت: بعد از تشکیل پرونده فرآیند پرداخت تسهیلات به متقاضیان در دستور کار قرار می گیرد.

بهمنی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بحث خدمات الکترونیک نیز بانک قوامین در هر مکان می تواند برای خدمت رسانی به مردم خودپرداز نصب کند و برای آمادگی نصب کارت خوان برای بنگاههای کسب و کار و نصب دستگاههای بی سیم و ثابت را دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی از سوی بانک قوامین لرستان طی سال گذشته بیان داشت: در سال گذشته، مطابق با اهدافی که کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری برای بانک قوامین در نظر گرفته شد، ۳۰ درصد آن عدد را پرداخت کردیم و در این زمینه نیز بانک قوامین در بین بانک های خصوصی اولین بانک بود.

مدیر عامل شعب بانک قوامین لرستان گفت: امسال نیز میزان تسهیلات پرداختی به طور حتم بیشتر از این میزان خواهد بود.

بهمنی تعداد سپرده گذاران بانک قوامین لرستان را بیش از ۱۲۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: بانک قوامین به عنوان یک بانک ارزشی و همگام با سیاست های نظام و اقتصاد مقاومتی سالانه ماموریت های خود را عملیاتی می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، ‬ بررسی آمارهای جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

حسینی با بیان اینکه بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال ۱۴۰۲، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.

وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب های وارده به هموطنان عزیز بوده است.

کد خبر 6093563 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها