Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس باشنا گفت :گروه تخصصی سپاه سد جهت انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و مجاور سد رودبار لرستان شهرستان الیگودرز بیش از 22 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهیجار،از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی توجه با اقشار ومناطق محروم مورد توجه قرار گرفته است و یکی از اصول اساسی که همیشه رهبر معظم انقلاب به آن تاکید داشته اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه تخصصی سپا سد در کنار بزرگترین پروژه استان لرستان همان ساخت سد نیروگاه رودبار لرستان اقدامات زیادی در خصوص محرومیت زدایی در شهرستان الیگودرز انجام داده است .

مهندس کریم باشنا مدیر عامل گروه تخصصی سپا سد در گفت وگو باهیجار در این باره گفت :قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء مجموعه بزرگی است که بعد از دفاع مقدس در همه زمینه ها تجربه وتخصص لازم را بدست آورده وپشتیبان لازم برای همه دولتها قبل وآینده می باشد .

وی ادامه داد :طبق دستور فرماندهی کل سپاه قرار گاه خاتم الانبیاء در همه پروژه ها محرومیت زدایی را دستور کار خود قرار داه است و در پروژه سد رودبار لرستان نیز در راستای این هدف 14 واحد مسکونی در مناطق محروم شهرستان الیگودرز برای خانواده های بی سرپرست ساخته شده است .

باشنا اضافه کرد : همچنین در راستای فعالیت های آموزشی نیز 9 مدرسه در روستاهای محروم شهرستان ساخته یا بهسازی شده اند برای هشت روستای نیز عملیات آبرسانی انجام شده است .

مدیر عامل گروه تخصصی سپا سد گفت :در حوزه جاده سازی ، عملیات اصلاح جاده و راه شکافی در بسیاری از روستاهای اطراف سد رودبار انجام شده است در حالیکه قبل از آن هیچگونه مسیر دسترسی به این روستاها وجود نداشته است .

وی بیان کرد :اقدامات فرهنگی ،بهداشتی و آموزشی از جمله ساخت مسجد ،طراحی و ساخت زایشگاه ،اهدای جهیزیه ،احداث مجتمع فرهنگی ،ساخت خانه عالم ،ساخت سردخانه و..... در مناطق محروم انجام شد که در مجموع بیش از 22میلیارد ریال اعتبار جهت محرومیت زدایی مناطق شهرستان الیگودرز بوده است .

وی به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد واظهار داشت : از مجموع 5هزار نفری که در سد رودبار لرستان مشغول بکار بوده اند 1800نفر در مجموعه سپا سد بوده که بیش از 80درصد از این افراد از اهالی این منطقه وبومی شهرستان بوده اند و به لطف خداوند متعال مجموعه سپا سد آموزش های لازم برای همه کارشناسان وکارگران این منطقه را انجام داده تا در آینده در جاهای دیگر مشغول بکار شوند .

باشنا به سوابق وخدمات مجموعه تخصصی سپاسد اشاره کرد وافزود :قرار گاه خاتم الانبیاء در طول 25سال گذشته خدمات وطرحهای بسیار بزرگی را در کشور انجام داده است که از جمله سد کرخه بزرگترین سد کشور با وسعت 7/2 میلیارد متر مکعب وساخت نیروگاه سد کارون چهار ،مترو خط ۷ تهران، مترو حرم امام به فرودگاه و شهر پرند وساخت سد سردشت که در روزهای آینده آبگیری می شود.

قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء همه درآمدی را که کسب می کند در پروژه های دیگر هزینه می کند یعنی به عبارتی پروژه های آینده را فایناس می کند و هم اکنون نیز گروه تخصصی سپا سد سه تا پروژه وقرار گاه خاتم الانبیاء چندین پروژه را فایناس وتامین مالی می کند وچون این سرمایه مربوط به ملت در اختیارسایر پروژهها قرار داده می شود وهیچگونه استفاده دیگر از آنها نمی شود.

تحریمها هیچگونه تاثیری در اقدام وعمل قرار گاه خاتم الانبیاء نداشته است و بزرگترین پروژه نفتی در کشور ستاره خلیج فارس بود که بنزین را در کشور به خودکفایی می رساند توسط قرار گاه خاتم الانبیاء انجام شد و تحریمها هیچ تاثیری در اراده و اقدام وعمل قرار گاه خاتم الانبیاء نداشته است .

مردانی که از متن مردم متولد شده اند امروز در کنار مردم محرومیت را نشان رفته اند تا با کاهش فقر در کشور رشد اقتصادی را رقم بزنند و با لبیک به فرمان امام خامنه ای اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشند .

سد نیروگاه رودبار لرستان در فاصله 100 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان الیگودرز بر روی رودخانه رودبار از سرشاخه‌‏های دز در اجرا شد این پروژه توسط گروه متخصصین سپا سد به مدت 9سال انجام شد .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان

وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست افغانستان از بهره برداری یک پروژه عام‌المنفعه به هزینه بیش از یک میلیون دلار در ولسوالی بالاکوت ولایت ننگرهار از سوی ملا عبداللطیف منصور، سرپرست این وزارت خبر داده است.

وزارت انرژی و آب با نشر خبرنامه ای گفت این پروژه شامل ساخت سربند، کانال و حوض ذخیره آب می‌باشد که با هزینه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار توسط موسسه "پی‌ام‌اس" کشور ژاپن تطبیق شده است.

گفته شده با تطبیق این پروژه نزدیک به سه هزار جریب زمین زراعتی تحت آب‌یاری قرار خواهند گرفت.

پیش از این نیز سفیر ژاپن در کابل اعلام کرد که پروژه‌های ناتمام ناکامورا را در افغانستان تکمیل خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • توقیف وانت حامل ۲۰۲ کیلو تریاک در خاتم
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان