Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- استاندار خراسان‌شمالی گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی استان به شکل خام و غیر فراوری‌شده و صدور آن‌ها از استان‌های دیگر به خارج کشور انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌شمالی، محمدرضا صالحی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: باید موانع تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده این قبیل محصولات شناسایی و برای تبدیل و بسته‌بندی و صدور آن‌ها از مبادی همین استان راهکارهای لازم اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند راهکارهای حل مشکلات پیش روی صادرات محصولات کشاورزی و دامی از خراسان شمالی و خروج تدریجی از خام فروشی را ارائه دهند.

وی با تأکید بر لزوم تسریع دستگاه‌های مسئول در تهیه و تدوین نقشه جامع سرمایه‌گذاری در این استان تصریح کرد: برنامه جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی امسال باقوت بیشتری تداوم می‌یابد.

وی بیان کرد: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی با استفاده از ظرفیت نهادهای بزرگ غیردولتی و کمک امامان جمعه و جماعات فراگیرتر می‌شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: تلاش بر این است تا از توان مالی نهادهایی نظیر بانک‌ها، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، آستان قدس و بسیج مستضعفان، برای تعریف طرح‌های جدید در حوزه کسب‌وکار در استان به شکل مطلوبی استفاده شود.

صالحی همچنین خواستار آن شد که دستگاه‌های اجرایی استان با توجه به این‌که اهداف برنامه ۵ ساله ششم توسعه برای سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ تنظیم‌شده است، جداول مربوط به گزارش برنامه‌ها و اقدامات خود را برای افق ۱۴۰۰ تهیه کنند.

وی با یادآوری برنامه ایجاد تونل سبز در مبادی شهرهای استان و راه‌اندازی بوستان‌های ویژه بانوان در مراکز شهرستان‌ها، سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های پاک در استان را از دیگر برنامه‌های مدنظر در قالب اهداف کلان اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی باکار جمعی و بین بخشی، تشخیص صحیح اولویت‌ها، هدف‌گذاری مؤثر و برنامه‌ریزی درست برای عملیاتی کردن طرح‌ها محقق می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز صاحب سینما می‌شود

تقی صادقی گفت: تجهیزات سینمای راز و جرگلان با همکاری و مساعدت مؤسسه سینما شهر با یک میلیارد تومان اعتبار خریداری و در ماه جاری در کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی راز و جرگلان نصب خواهد شد.
وی ادامه داد: با نصب این تجهیزات مردم راز و جرگلان بعد از ۲۰ سال از شهرستان شدن از نعمت سینما برخوردار خواهند شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: ظرفیت سالن برای تماشای فیلم ۱۲۰ نفر است و با راه‌اندازی این سینما، خراسان شمالی صاحب هفت سینما در بخش دولتی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • راز صاحب سینما می‌شود
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است