Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-03-29@07:56:27 GMT

وجود 660 هزار خانوار با ضریب محرومیت 8 و9 در کشور

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۷۹۷۱۱

وجود 660 هزار خانوار با ضریب محرومیت 8 و9 در کشور

به گزارش بولتن نیوز، فاطمه رهبر در نشست خبری امروز خود که در محل کمیته امداد برگزار شد گفت: کاهش تعداد مددجویان تحت عنوان پالایش، هدایت خدمات و اعتبارات به سمت مناطق محروم، به صفر رساندن صف پشت نوبت جهیزیه و وام ضروری، احیای طرح شهید رجایی و کاهش تعداد پرونده‌هایی که تحویل مددجویان بوده‌اند؛ از جمله برنامه های سال 95 کمیته امداد در سال گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صرفه‌جویی 82 میلیاردی کمیته امداد با پایش 250 هزار خانوار تحت پوشش

وی در ادامه با بیان آنکه یک میلیون و 600 هزار نفر تعداد خانوارهای تحت پوشش ما است که جمعیت سه میلیونی را شامل می‌شود و حدود 500 هزار نفر نیز به صورت تک‌خدمتی بوده و مشمول دریافت مستمری نمی شوند گفت: در طرح پایش 250 هزار خانوار را بررسی و از چرخه حمایت خارج کردیم،این درحالیست که بیمه، حامی و وام‌های آنها قطع نشده و برقرار است اما با این پالایش 82 میلیارد تومان صرفه‌جویی کرده‌ایم.

به صفر رسیدن پشت‌نوبتی‌های کمک هزینه ازدواج و جهیزیه

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در ادامه با بیان آنکه 4 سال پشت نوبتی در کمک هزینه ازدواج داشتیم که اکنون آن را به صفر رسانده‌ایم، گفت: 50هزار پشت نوبتی دریافت جهیزیه از قبل وجود داشت که در سال 95، به صفر رسیده است.

رهبر در ادامه با بیان آنکه یک میلیون و 300 هزار سالمند، 330 هزار دانش‌آموز، 73 هزار دانشجو، را تحت پوشش داریم و 3900 مددکار خانواده و 400 مشاور ، خدمات به این تعداد ارائه می‌دهند افزود: 116 هزار کمک هزینه ازدواج که شامل یک بسته چند قلمی کالاست، با سرانه 3 میلیون تومانی و ارزش ریالی حدود 7 میلیون تومان توزیع شده و درسال جاری نیز سرانه آن به 3.5 میلیون تومان افزایش و به 300 هزار نفرمی رسانیم.

ایتام تفکیک می‌شوند

وی همچنین از طرح «تفکیک وضعیت ایتام» خبر داد و گفت: براساس این طرح اطلاعات ایتام بر اساس دختر و پسر بودن، سادات، سن و ... تفکیک می‌شود تا مدیریت بهتری انجام شود؛زیرا برخی از افراد حامی شرایط خاصی را می‌خواهند. امیدواریم با مشارکت بیشتر در شب‌های قدر بتوانیم عدالت نسبی بین ایتام و حامی‌یابی برقرار کنیم.

4300 نفر پشت نوبت دریافت وام ضروری

معافیت سربازی 24 هزار مددجو

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در خصوص «وام ضروری قرض‌الحسنه» نیز گفت:‌ در حال حاضر 195 هزار فقره وام تا سقف 5 میلیون تومان پرداخت شده که خارج از وام اشتغال بوده و سرانه آن یک میلیون و 800 هزار تومان است که در حال حاضر 4300 نفر پشت نوبت دریافت آن قرار دارند.

رهبر از تسهیلات معافیت سربازی برای 24 هزار نفر نیز خبر داد و گفت:‌ در سال گذشته 61 هزار فقره اجاره مسکن و 13 هزار و 700 فقره اقساط معوقه بانک مسکن ، حق بیمه تأمین اجتماعی برای 210 هزار نفر، 82 هزار نفر بیمه صندوق عشایر پرداخت و بیمه حوادث برای تمام مددجویان برقرار شده است.

وی در ادامه با بیان آنکه 88 هزار نفر در طرح رفع سوء تغذیه برای کودکان زیر 6 سال قرار گرفته‌اند که سرانه آن 75 هزار تومان در ماه است گفت: همچنین 14 هزار و 600 نفر مشمول طرح نگهداری از سالمندان در منزل بوده که ماهانه 100 هزار تومان به پرستاران آنها پرداخت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید برآنکه منابع کمیته امداد غیبی و لایتناهی نیست درحالیکه متقاضی زیاد است گفت: درحال حاضر به دنبال کاهش حجم مطالبات امداد هستیم زیرا کمک‌های غیبی به ما نمی‌رسد. همچنین آنکه تبدیل کمک‌های بلاعوض به معوض را نیز در دستورکار خود داریم.

وجود 660 هزار خانوار با ضریب محرومیت 8 و9

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در ادامه بر توجه به مناطق محروم تأکید کرد و گفت: 660 هزار خانواده در مناطق محروم با ضریب 8 و 9 وجود دارند که از منبع آب محروم بوده یا شرایط جغرافیایی نامساعدی دارند به همین منظور 23 هزار و 500 منبع آب، 70 هزار بخاری نفتی و گازی و 9 هزار آبگرمکن در این مناطق توزیع شده است و در حال حاضر به دنبال توزیع وسایل سرمایشی نیز هستیم.

به گزارش ایسنا، رهبر در ادامه از تدوین و تصویب «نظام واحد مددکاری مختص کمیته امداد» در سال 96 خبر داد و گفت: هم اکنون در حال بازنگری فرآیند مددکاری با هدف بازتوانی مددجویان هستیم و در نظر داریم یک نظام مددکاری متصل با یک نظام‌نامه مددکاری مختص کمیته امداد را تدوین کنیم.

با سطح‌بندی مددجویان، چرخه حمایت از ابتدا تا انتها مشخص می‌شود

وی در ادامه از سطح بندی مددجویان در سال جاری خبر داد و گفت: در نظر داریم با طراحی نظام سطح بندی مددجویان از ابتدای ورود آنها به چرخه حمایت تا انتهای این حمایت‌ها را مشخص کنیم و به طور معین تعیین شود که قرار است مددجو تا چه زمان از کمیته امداد خدمت گیرد و چه خدماتی به آن ارائه شود تا توقعات دیگری از ما نداشته باشد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد ادامه همچنین از «ارتقای شاخص‌های اثربخشی خدمات» نیز خبر داد و گفت: در سال جاری «ارتقای شاخص‌های اثربخشی خدمات» را در دستور کار خود داریم تا به موجب آن بازدیدهای متعدد از منازل مددجویان، کاهش ارائه خدمت از زمان درخواست مددجو، کاهش مراجعه حضوری مددجویان و در نهایت افزایش توانمندی آنها محقق شود.

رهبر همچنین به مناطق محروم نیز اشاره کرد و گفت: تا سال گذشته هیچ ردیف اعتباری خاصی برای این مناطق وجود نداشت و از اعتبارات خدمات موردی به این مناطق ارائه خدمت می‌کردیم اما در سال جاری ردیف بودجه مجزایی را برای مناطق مرزی و محروم اختصاص داده‌ایم و همچنین در تلاش هستیم بتوانیم از ظرفیت نیروهای جهادی نیز در این حوزه استفاده کنیم.

انتقاد از واریز مستمری مددجویان به حساب یارانه آنها

وی در ادامه به افزایش رقم مستمری مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه مستمری مددجویان به 20 درصد حداقل خود رسید که به تبع آن سهم دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی بالغ بر 40 هزار میلیارد ریال است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در ادامه از واریز مستمری افزایش یافته مددجویان توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب یارانه مددجویان انتقاد کرد و گفت: بر اساس قانون، مستمری مددجویان نهادهای حمایتی افزایش یافته است نه رقم یارانه آنها، این در حالیست که ستاد هدفمندی یارانه‌ها بانک اطلاعاتی مددجویان را از کمیته امداد و بهزیستی دریافت کرده است اما رقم افزایش یافته مستمری به حساب یارانه مددجویان واریز شده و این باعث شده که برخی از مددجویان مدعی شوند که نهادهای حمایتی کاری برای آنها نکردند بلکه یارانه آنها افزایش یافته است.

رهبر ادامه داد: خدا را شاکریم که بالاخره این افزایش مستمری‌ها اعمال شد اما نگران آن هستیم که اگر این روند به صورت یارانه ادامه پیدا کند با توجه به آنکه دولت همواره برای تامین مبلغ یارانه‌ها با مشکل مواجه است قادر به ادامه پرداخت آن نباشد.

وی در ادامه با بیان آنکه طی این دو ماه تمام مددجویان کمیته امداد رقم افزایش یافته را دریافت کردند و رقم مستمری تقریبا سه برابر شده است گفت: در حال حاضر به ما قول داده شده است که از خرداد ماه پول و اعتبار رقم افزایش یافته مستمری به نهادهای حمایتی واریز و این رقم مستقیما توسط کمیته امداد و بهزیستی به حساب مددجویان واریز شود اما هنوز مکاتبه‌ای در این خصوص با ما صورت نگرفته است این در حالیست که چنانچه این پول به صورت مستقیم در اختیار نهادهای حمایتی باشد می‌توانیم با توجه به پولی که در دست مددجو هست برنامه ریزی داشته باشیم و این پول را در سبد خانوار هدایت و سایر خدمات را نیز با آن هماهنگ کنیم.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی تهیه شده از محل موقوفه مرحومه خیرالنسا به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و خانواده‌های زندانیان آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل کمیته امداد، مدیر کل بهزیستی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در این آیین اظهار کرد: از حمایت‌های متولیان امر به خصوص اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی یادآور شد: موقوفه خیر النسا در دهه ۶۰ به تعدادی از خیران داده شده و در سایه تلاش متولیان عزیز و پیگیری‌هایشان خدمات ارزشمندی برای مستضعفان ارائه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطر واقفه نیک اندیش خانم خیر النسا بیان کرد: سالیان سال است که به یاد این واقفه همه ساله اقدامات نیکی صورت می‌گیرد به طوریکه سال گذشته ۱۵۰۰ بسته بین مددجویان و افراد نیازمند و خانواده‌های زندانیان توزیع شده و در اختیارشان قرار گرفت و امسال به تعداد ۲۰۰۰ بسته افزایش یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی یادآور شد: ارزش ریالی این بسته ها حدودا یک میلیون تومان بوده و شامل مرغ، روغن، ماکارونی، چای، قند، رب و … است.

حجت الاسلام حسینی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: از همراهی و حمایت مجموعه‌های ذیربط قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این اقدامات بیش از پیش شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، طی این آیین دو هزار بسته معیشتی از محل موقوفات خیرالنسا با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد و بهزیستی استان به مددجویان و نیازمندان تحت پوشش و خانواده‌های زندانیان توزیع شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • توزیع هزار بسته سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی
  • ضیافت افطاری ایتام و مددجویان کمیته امداد امام خمینی لنده
  • برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد هریس
  • پویش «خانه دوست کجاست» در ایلام آغاز شد
  • نماینده مجلس: واریز نشدن عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد قابل قبول نیست
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد هریس
  • عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واریز شود