Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در بازار جهاني با توجه به حمايت گسترده شرکت هاي خودرو ساز، ريسک چنداني در مورد خريد خودروهاي دست دوم معمولي وجود ندارد و در بسياري موارد اين مدل ها حتي پس از طي پروسه بازسازي، با گارانتي شرکت سازنده به فروش مي رسند.
اما اگر جزو علاقمندان  خودرو هاي اسپرت باشيد و يا قصد خريد يک خودروي اسپرت کار کرده را داشته باشيد، شرايط کمي پيچيده تر مي شود و بايد قبل از تصميم گيري و اقدام به خريد نکاتي را در نظر بگيريد؛ نکاتي که براي تمام خودروهاي قديمي و جديد اسپرت و عادي دست دوم صدق مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در واقع مي توان گفت توصيه هاي سخت گيرانه اي که در اين مطلب بيان شده اند، با توجه به شرايط بازار خودرو دست دوم کشورمان مي تواند در ايران براي کليه خودروهاي اسپرت و معمولي کاربرد داشته باشد.
از اين رو براي يافتن بهترين خودروي دست دوم ممکن بهتر است ابتدا با ديد منفي پيش برويد، بدترين ها را در نظر بگيريد، مگر اين که خلافشان برايتان اثبات شود.
نکته اول: تمام قطعات مصرفي خودرو را تمام شده فرض کنيدتايرها، لنت ها، ديسک هاي ترمز و حتي کلاچ را مي توان جز بخش هاي مصرفي خودرو دانست، بخش هاي مصرفي ممکن است در خودروهاي اسپرت با عملکرد بالا، به تعداد بيشتر موجود باشند.
اگر مدل خاصي مد نظر داريد، فرض کنيد تايرها، ترمزها و کلاچ نياز به تعويض دارند؛ تا زماني که گفته هاي مکانيک مورد اعتمادتان خلاف اين فرضيات باشد. حتماً اين هزينه ها را در بودجه اوليه خود در نظر بگيريد.
نکته دوم: فکر کنيد مايعات خودرو هرگز تعوض نشده اندبه نفع خود و خودرو مورد نظرتان اين است که عمر تمام مايعات حياتيش را رو به اتمام و نيازمند تعويض در نظر بگيريد. مگر اين که خلاف آن، توسط فاکتور سوابق سرويس خودرو اثبات شود.
استفاده از مايعات تازه براي هر خودرويي به ويژه مدل هاي اسپرت، که مدت زمان بيشتري تحت فشار قرار دارند، امري بسيار ضروري و موثر در حفظ سلامت خودرو در بازه هاي زماني طولاني است.
براي تعويض هرگونه مکمل، روغن و يا مايعي ديگر مبلغي در نظر بگيريد؛ اين امر در خودروهاي با کارکرد بالا پر اهميت تر مي شود. هيچ وقت تمام توجه خود را معطوف به مايعاتي مثل روغن موتور و يا خنک کننده ها نکنيد، چرا که خودروي اسپرت شما گيربکس، فرمان هيدروليکي يا برقي، ترمز و بخش هاي مهم ديگري را نيز شامل مي شود که همگي به توجه و رسيدگي نياز دارند. يادتان باشد، مايعات مصرفي سالم و نو، بيمه اي ارزان قيمت براي خودروي شما هستند.
نکته سوم: فکر کنيد صاحب قبلي، راننده چندان خوبي نبوده استاگر فروشنده را نمي شناسيد فرض کنيد که خودروي دلخواهتان، پيش از شما در دستان راننده اي بي تجربه با شيوه رانندگي ناشيانه بوده، مگر اين که بازرسي بدنه خلاف اين را ثابت کند.
به دنبال صدمات در سطح بدنه بگرديد، سيستم تعليق را چک کنيد تا عاري از هر گونه ايراد و صدمه اي باشد، بخش هاي پاييني سپر خودرو را براي ديدن آثار و صدمات ناشي از پارک کردن بي دقت برانداز کنيد و در انتها فکر کنيد خودرو حداقل يک بار دچار سانحه و تصادف شده است؛ مگر اينکه يک متخصص بازرسي خودرو برخلاف اين بگويد.
نکته چهارم: گارانتي را باطل شده در نظر بگيريداگر مي خواهيد خودرويي خريداري کنيد که تاريخ گارانتي آن هنوز تمام نشده است، فراموش نکنيد گارانتي به هر دليلي ممکن است باطل شده باشد؛ پس زياد دلتان را خوش نکنيد تا وقتي که فروشنده يا دلال سالم بودن گارانتي را ثابت کند.
آيا مي دانستيد که اگر حتي يکي از سرويس هاي دوره اي تعويض مايعات را از دست بدهيد، موتور خودرويتان از گارانتي خارج خواهد شد؟
همين طور عدم تعويض به موقع تسمه تايم، يا هرگونه تغيير نرم افزاري و سخت افزاري باعث خارج کردن خودرو از گارانتي مي شود. همواره ليست سرويس هاي خودرويي، که قصد خريد آن را داريد با دقت بررسي کنيد تا مطمئن شويد گارانتي باقي مانده کاملاً سالم و قابل استفاده است.
نکته پنجم: فرض کنيد فروشنده وادارتان مي کند هزينه تعميرات بپردازيداکثر فروشندگان قصد ندارند هنگامي که خودرويشان را به شما مي فروشند، پرداخت هزينه هاي اضافي تعميرات را به گردنتان بياندازند؛ اما برخي ديگر نه.
چه از مشکلي مطلع باشند و چه نباشند يک بازرسي پيش از خريد، نزد مکانيک مورد تاييدتان مي تواند از وقوع سورپرايزهاي پر هزينه جلوگيري کند.
ممکن است براي بازرسي فني خودرو مجبور شويد مبلغي بپردازيد، اما اين کار موجب آسودگي خيالتان مي شود. فقط به خاطر داشته باشيد، حتي اگر چراغ «Engine Check» خاموش است، مکانيک بايد همه قطعات را وارسي کند و با دستگاه دياگ «OBD» خودرو را اسکن کند تا اشکالات بخش هاي الکترونيکي پيشرانه، در صورت وجود آشکار شوند.
هميشه سعي کنيد خريد خودرو را يک نوع سرمايه گذاري در نظر بگيريد. همان گونه که در خريد ملک با وسواس عمل مي کنيد در خريد خودرو نيز سخت گير باشيد، چرا که پاي جان و مالتان در ميان است. چه کسي سرمايه گذاري مطمئن را دوست ندارد؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه مقاومت اسلامی عراق در ادامه مقابله با اشغالگران از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی دشمن صهیونیستی در جولان اشغالی خبر داد.

پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای شامگاه چهارشنبه تاکید کرد: در ادامه رویکرد ما در مقاومت در برابر اشغالگران و یاری به مردم غزه و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم غاصب در حق غیرنظامیان فلسطینی از کودکان، زنان و سالمندان مبارزان مقاومت اسلامی در عراق امروز برابر با ۱ می ۲۰۲۴ هدفی حیاتی را در جولان اشغالی با پهپاد هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی در عراق همچنین بر ادامه هدف قرار دادن مواضع اشغالگران تاکید کرد.

کد خبر 6094737

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • دستبند دخترانه اسپرت، زنجیری، النگویی و ساده در زودیکا
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • پرچمداران قدیمی ترین مسابقه خودروهای اسپرت جهان (فیلم)