Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با پيوستن برناردو سيلوا به منچسترسيتي، به بررسي 10 خريد گران قيمت ليگ جزيره مي‌پردازيم.

به گزارش سرويس ورزشي جام نيـوز، 2 روز گذشته، برنادرو سيلوا با مبلغ 43 ميليون پوند از موناکو راهي منچسترسيتي شد.

اين مقدار، ستاره پرتغالي را به يکي از گران‌ترين نقل و انتقالات‌هاي ليگ انگليس بدل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به همين علت به ذکر 10 خريد گران‌قيمت تيم‌هاي ليگ جزيره بپردازيم.

*1- پل پوگبا - 93.25 ميليون پوند
هافبک فرانسوي يوونتوس پس از 4 سال به منچستريونايتد بازگشت. وي با ارزشي نزديک به 93.25 ميليون پوند به گران ترين بازيکن تاريخ فوتبال و ليگ جزيره بدل شد.

*2- آنخل دي‌ماريا - 59.7 ميليون پوند
ستاره کهکشاني‌ها که يکي از عناصر اصلي رئال‌ مادريد در قهرماني ليگ قهرمانان اروپا بود در تابستان 2014 با آمدن «خامس رودريگز» راهي منچستريونايتد شد. وي عملکردي نه چندان خود در اين تيم داشت و پس از يک فصل ناکامي، با مبلغ 44.3 ميليون پوند راهي پاري‌سن‌ژرمن شد.

*3- کوين دبروين - 54.5 ميليون پوند
ستاره سابق چلسي که هيچگاه نتوانست در اين تيم بدرخشد با اثبات توانايي خود در ولفسبورگ به يکي از خريد‌هاي خوب سيتي لقب گرفت. دبروين در تابستان 2015 به جمع ياران پيگريني پيوست.

*4- فرناندو تورس - 50 ميليون پوند
پس از 3 فصل و نيم عملکردي فوق‌العاده ستاره اسپانيايي ليورپول در سال 2011 راهي چلسي شد تا در آن زمان گران‌ترين نقل و انتقالات جزيره را رقم بزند.

*5- رحيم استرلينگ - 49 ميليون پوند
در تابستان 2015، رحيم استرلينگ که يکي از آينده‌دارهاي ليورپول شناخته مي‌شد به منچسترسيتي پيوست تا آنفيلد پس از ترک سوارس، يکي ديگر از ستاره‌هاي تيم خوب راجرز را از دست بدهد.

*6- جان استونز - 47.5 ميليون پوند
تابستان 2016، پپ گوارديولا که به تازگي راهي منچسترسيتي شده بود براي تقويت خط دفاعي خود مدافع جوان اورتون را خريداري کرد. اين ستاره گران ترين بازيکن انگليسي شناخته مي‌شود. همچنين وي پس از ديويد لوييز ( 50 ميليون پوند از چلسي به سن‌ژرمن) دومين مدافع گران تاريخ فوتبال محسوب مي‌شود.

*7- برناردو سيلوا - 43 ميليون پوند
بدون ترديد يکي از مهره‌هاي اصلي موفقيت موناکو و ژارديم در اين فصل، ستاره تکنيکي پرتغالي بوده که 2 روز گذشته به جمع ياران منچسترسيتي و گوارديولا پيوست.
جوان 22 ساله پس از 36 بازي خود در فصل گذشته در ليگ لوشامپيونا فرانسه،‌ توانست 8 گل به ثمر رساند.

*8- مسعود اوزيل - 42.5 ميليون پوند
با آمدن «گرت بيل» به رئال مادريد که در آن زمان رکورد نقل و انتقالات جهان شکسته شده بود، رئال مادريد به ناچار ستاره تکنيکي آلماني خود را به لندن فرستاد.
در تابستان 2013، مسعود اوزيل با 42.5 ميليون پوند به گران‌ترين بازيکن آرسنال لقب گرفت.

*9- سرخيو آگوئرو - 38 ميليون پوند
يکي از بهترين بازيکنان تاريخ منچسترسيتي، در سال 2011 از اتلتيکومادريد با مبلغ 38 ميليون پوند به انگليس آمد. آگوئرو که گلزن‌ترين بازيکن اين باشگاه محسوب مي‌شود عنوان يکي از گران‌ترين بازيکنان جزيره نيز به نام خود ثبت کرده است.

*10- خوان ماتا - 37.1 ميليون پوند
هافبک اسپانيايي در برنامه‌هاي مورينيو در فصل 2013 چلسي جايي نداشت و مجبور به ترک لندن شد. جالب است بدانيد وي پس از 3 سال دوباره زير نظر همين مربي قرار گرفت ولي اين بار به يکي از مهره‌هاي اصلي ژوزه بدل شد.

از اين 10 تن، منچسترسيتي با 5 بازيکن در صدر قرار گرفته و منچستريونايتد با 3 بازيکن رده دوم را به خود اختصاص داده‌اند. چلسي و آرسنال نيز تنها يک بازيکن در بين گران قيمت‌ترين‌ها دارا هستند.

اين گزارش نشانه‌هايي از خرج بي حدو اندازه‌ منچسترسيتي در سال‌هاي اخير را نشان مي‌دهد. آنها که با سرمايه عربي‌ها براي تصاحب قدرت، دل به ستاره‌هاي ديگر تيم‌ها و ثروت فراوانشان بسته‌اند.

نکته جالب توجه ديگر، خرج فراوان منچستريونايتد‌ي‌ها پس از سرالکس فرگوسن است. مويس در اولين سال ماتا، فان خال در دومين سال دي‌ماريا و مورينيو در چهارمين سال پوگبا را خريده‌اند که جزو گران قيمت ترين‌ها شناخته مي‌شوند. البته مي‌توان گفت پوگبا و ماتا سرمايه خوبي براي يونايتد در آينده خواهند بود ولي دي‌ماريا يک خريد بسيار ناموفق شمرده مي‌شود.
116


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بدون اطلاع‌رسانی رسمی، آن تبصره مهم فروش بلیت ۸۰ هزار تومانی در ساعات طلایی برداشته شده و سالن‌های سینما در ۵ روز هفته (چهارشنبه تا یکشنبه) در همه ساعات روز می‌توانند بلیت را به قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش برسانند.

نتیجه این گرانی، آن است که میانگین قیمت بلیت (که از تقسیم گیشه کل سینما به تعداد کل تماشاگران به دست می‌آید) حدود ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد و از حدود ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان (در هفته‌های پایانی ۱۴۰۲) به حدود ۵۷ هزار تومان (در این روزها) رسیده است. یعنی با احتساب روزهای نیم‌بها و سینماهای کم‌کیفیت‌تر، هر تماشاگر به‌طور میانگین ۲۷ درصد پول بیشتری بابت بلیت سینما پرداخت می‌کند.

این درحالی است که همواره مصوبات شورای صنفی نمایش و شورای راهبردی اکران به‌عنوان دو کمیته تخصصی تعیین آیین‌نامه عرضه در سینمای ایران، به اطلاع عموم می‌رسید و هرگونه تغییر در بهای بلیت سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود. این اتفاقی نادر است که نه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و نه صنوف سینمایی حاضر در شورا، خود را موظف ندیده‌اند تا گران شدن بلیت را به اطلاع علاقه‌مندان سینما برسانند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900253

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!