Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

 
 

 
زوج‏هاي جوان شباهت زيادي به دانشجوهاي سال اول دانشگاه دارند. آنها تازه مشغول يادگيري خم وچم زندگي مشترک.اند. آگاهي از اشتباهات معمول در اوايل ازدواج مي‏تواند کمک کند که مانع بروز آنها شويم. در پيچ و خم دل.دادگي و حرف.هاي نگفته جواني، واقعيت.هاي يک عمر زندگي در کنار يکديگر و تجربه حوادث تلخ و شيرين و مهارت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاي لازم براي شناخت و تجزيه و تحليل مشکلات زندگي فراموش مي.شود. يادآوري چند نکته به همه ما کمک مي.کند تا مسافتي دورتر از شروع زندگي مشترک و روياپردازي.هاي عاشقانه را مشاهده کنيم...


 

● فکر نکردن به فرداي ازدواج
 

بعضي از همسران جوان آنچنان سرگرم جشن ازدواج مي.شوند که نمي.دانند درگير چه مسايلي شده.اند. شما متاهل شده.ايد. جشن ازدواج شايد سرگرم کننده باشد اما فقط يک روز است. اکنون شما ناچاريد با يکديگر زندگي کنيد، با هم کنار بياييد و خانواده خودتان را تشکيل دهيد. از برنامه.هاي جشن و بازتاب آن، از تماشاي فيلم عروسي تا تجديد خاطرات با دوستان لذت ببريد، اما تمام مدت، تصوير بزرگ.تري را در ذهن داشته باشيد.
 

● تلاش براي عوض کردن خلقيات همسر
 

به احتمال قوي، شما به اين دليل با همسر خود ازدواج کرده.ايد که عاشقش بوده.ايد. اگر اينطور باشد، هيچ دليلي وجود ندارد که او را تغيير دهيد. بدون شک، افراد بالغ به طرز چشم.گيري تغيير نمي.کنند. پس بهترين اطمينان شما اين است که همسر خود را قبول کرده و او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت.هايي که با ديگران دارد، دوست بداريد. تلاش براي عوض کردن همسرتان فقط احساسات او را جريحه.دار کرده و زندگي مشترک شما را خراب مي.کند.
 

● رابطه بد با خانواده همسر
 

اگر تا اين لحظه به رابطه شما لطمه وارد شده، دست به هر کاري بزنيد تا رابطه خود با خانواده همسرتان را بهبود ببخشيد. اولين نفري باشيد که صلح را برقرار مي.کند، زيرا هنگام دعواي شما با خانواده همسرتان، تنها کسي که آزرده خاطر مي.شود، همسرتان است که احساس مي.کند بين شما گير افتاده است.
 

● مشاجره به.جاي گفتگو
 

پرخاشگري و فرياد زدن و جيغ کشيدن در حل مشکل يا اختلاف نظرها به شما و همسرتان کمکي نمي.کند. گفتگوي آرام و منطقي شما را به پيش خواهد برد. اگر هنگام مجادله با همسرتان، نتوانيد خودتان را کنترل کنيد، زندگي تان را به مخاطره مي.اندازيد. پس هر کاري را که شامل اين موارد است از استراحت در ميانه بحث تا طلب کمک به وسيله روش.هاي درماني انجام دهيد.
 

● کوتاه بودن افق ديد
 

هيچ.کس دوست ندارد درباره مسايل سنگيني مثل کنترل مسايل مالي، راه.هاي ممکن در صورت بچه.دار نشدن، نحوه آمادگي براي اتفاقات پيش.بيني نشده.اي مثل مرگ، بحث کند. با اين حال اکنون که متاهل شده.ايد، چاره.اي جز صحبت درباره اين موضوعات نداريد. ازدواج شما به اين مسايل وابسته است. عاقل باشيد و در مورد تمامي اين مسايل با همسر خود صحبت کنيد. در صورت لزوم با ديگران مشاوره داشته باشيد اما اين مسايل را ناديده نگيريد. زندگي، تنها تفريح و مهماني و خوشي نيست. درخود توانايي پذيرش مشکلات بزرگ.تر را داشته باشيد.
 

● دعواهاي بيهوده
 

هر انسان متاهلي با همسر خود بر سر مسايلي بحث مي.کند، از باز گذاشتن سر خميردندان تا آويزان کردن لباس روي دستگيره در که در نظر ديگران بي معني است. بحث.هاي خود را براي مسايل مهم.تري نگه داريد. اين دلخوري.ها را به حال خود بگذاريد. به راستي اگر تنها اشتباه همسر شما انداختن جوراب.هاي کثيف روي زمين است، بايد خودتان را خوش.شانس بدانيد.
 

● حسادت
 

همسرتان شما را براي زندگي انتخاب کرده است. حسادت باعث اتلاف وقت شده و موجب اهانت به همسرتان مي.شود که تصور مي.کند شما به او اعتماد نداريد. اگر او هميشه قابل اعتماد بوده است، نبايد با حسادت خود حتي براي او ايجاد مزاحمت کنيد. اين براي يک رابطه زناشويي سم است.
 

● زندگي کردن مانند مجردها
 

اکنون زمان آن رسيده که بزرگ شويد. گردش شبانه رفتن با دوستان، زماني اشکال نداشت که شما مجرد بوديد و هيچ کس در منزل منتظر شما نبود. به عنوان يک فرد متاهل، انجام بعضي کارها شايسته نيست. شما مي.دانيد درست و غلط چيست. پس سعي شما بر اين باشد که کار درست را انجام دهيد.
 

● غرور در زندگي مشترک
 

زن يا شوهري که بعد از هر مشاجره بر عذرخواهي اصرار دارد، هميشه برنده است و کسي که مهر و محبت همسر خود را انکار مي.کند، هيچ کار مفيدي براي زندگي مشترک.شان انجام نمي‏دهد. او اجازه مي.دهد غرور و روش.هاي حل مشکلات و عشق و علاقه او به همسرش راه پيدا کند و رابطه آنها به نتيجه برسد. بايد ملايم.تر باشيد و راهي پيدا کنيد که مسووليت اعمال خود را به گردن بگيريد.
 

● با هم نبودن
 

بايد مانند يک گل از زندگي مشترک خود مراقبت کنيد. گل، بدون آب، نور خورشيد و مراقبت هرگز رشد نخواهد کرد. بنابراين، بايد برنامه.ريزي کنيد تا مدت زمان بيشتري را در کنار همسر خود باشيد.
منبع:پرشين استار



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی قدیمی از سیدمحمد خاتمی در کنار همسر و فرزند عطاء الله مهاجرانی

به گزارش صدای ایران، عکسی از حجت الاسلام و المسلمین سید محمدخاتمی رئیس دولت اصلاحات، در مراسم ضیافت افطار با اعضای خانواده وزراء در سال ۱۳۷۹ منتشر شده است.

در این عکس خانواده عطاء الله مهاجرانی نیز حضور دارند.


دیگر خبرها

  • موضع جالب برادر همسر رهبر انقلاب درباره فیلترینگ
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • ببینید | ویدیویی پربازدید از انگلیسی صحبت کردن جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای که نباید از دست بدهید
  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • عکسی قدیمی از سیدمحمد خاتمی در کنار همسر و فرزند عطاء الله مهاجرانی