Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-16@04:44:14 GMT

5 علت عمده تصادفات جاده‌ای در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۸۱۳۳۷

5 علت عمده تصادفات جاده‌ای در سال گذشته

جانشین رئیس‌پلیس راه راهور ناجا گفت: بیشتر تصادفات پارسال به دلیل عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی،‌ تخطی از سرعت مطمئنه، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است.

به گزارش فارس، سرهنگ ابراهیم وهاب‌زاده با اشاره به کاهش آمار قربانیان حوادث رانندگی، گفت: از 16 هزار و 600 نفر کشته حوادث رانندگی، این آمار به 15 هزار و 973 نفر رسیده است؛ هرچند این آمار نشان دهنده کاهش حوادث نیست اما این را نشان می‌دهد که مسیر درستی را طی کرده‌ایم که نیاز به شتاب بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وهاب‌زاده افزود: از 51 هزار حادثه تصادف رانندگی در سال 95 بیشتر آنها به دلیل عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی،‌ تخطی از سرعت مطمئنه، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است که این موارد هر ساله تکرار شده و علت عمده تصادفات رخ داده در جاده‌ها است.
وی درخصوص سامانه هوشمند کنترل ترافیک و ثبت تخلفات سرعت، گفت: حدود 400 دستگاه سامانه هوشمند برای کنترل سرعت در جاده‌ها نصب شده است که نسل جدید این دوربین‌ها یک سال و نیم است که با همکاری وزارت راه در حال نصب است؛‌ حدود 600 دستگاه دوربین نسل جدید در جاده‌ها نیز جدیداً نصب شده که می‌تواند سرعت را به صورت لحظه‌ای و متوسط بسنجد.
جانشین رئیس‌پلیس راه راهور ناجا ادامه داد: قابلیت جدید دوربین‌های نسل جدید آن است که می‌تواند مسافت پیموده شده را با زمان سنجیده و سرعت را اندازه‌گیری کند و چنانچه وسیله نقلیه زودتر از زمان سنجیده شده در سیستم مسافت را طی کند سرعت غیرمجاز را برای آن وسیله لحاظ کرده و اعمال قانون داشته باشد.وهاب‌زاده از دیگر قابلیت‌های این دستگاه‌های جدید را رصد حرکت اتوبوس و کامیون در خط سرعت آزادراه،‌ حرکت خودروها مابین خطوط و اندازه‌گیری فاصله طولی دانست و اعلام کرد: قراردادی سه ساله برای نصب دوربین‌ها برای 34 هزار کیلومتر جاده شریانی و اصلی کشور منعقد شده که یک سال و نیم آن سپری شده و امیدواریم در نیمه اول سال 97 از 1880 دستگاه دوربین نسل جدید بهره‌برداری شود.
وی درخصوص اقدامات انجام شده برای برخورد با تخلفات سرعت اظهار داشت: استفاده از سامانه هوشمند و ثابت یکی از روش‌های اجرایی در این خصوص بوده است؛ همچنین بحث هوشمند کردن تردد ناوگان حمل و نقل عمومی (سپهتن) از جمله عواملی بوده که توانسته به صورت آنلاین و برخط رفتار رانندگان اتوبوس را از ابتدا تا انتهای مسیر پایش کرده و با تخلفات احتمالی برخورد کند.
جانشین رئیس‌پلیس راه راهور ناجا با اشاره به دوربین‌های نظارت تصویری،گفت: با توجه به این دوربین‌ها می‌توان مدیریت ترافیکی راه‌های استانی را انجام داد و همچنین ترافیک استان‌ها و معابر همجواری نیز قابل رویت و مدیریت است.سرهنگ وهاب‌زاده بحث آموزش را از جمله عوامل موثر در آموزش و فرهنگ‌سازی درخصوص کاهش سرعت دانست و افزود: تجهیز خودروها به تجهیزاتی که بتواند کنترل سرعت را به دنبال داشته باشد نیز موثر است.
وی درخصوص رانندگی در ماه مبارک رمضان گفت: افت میزان قند و فشار از آثار طبیعی روزه است که در ساعات بعدازظهر مستولی می‌شود؛‌ همچنین پایین آمدن آستانه تحمل، خستگی و خواب‌آلودگی نیز از دیگر مواردی است که با آن مواجه خواهیم بود.
این مسئول پلیس راه با اشاره به موارد فوق از هموطنان خواست از انجام سفرهای طولانی و غیرضروری در این ایام پرهیز کرده و در هنگام رانندگی نیز بعد از دو ساعت رانندگی استراحت کرده و از انجام رانندگی مداوم بپرهیزند تا خستگی و خواب‌آلودگی بر آنها غلبه نکند.
وهاب زاده افزود: در ماه مبارک رمضان با کاهش حجم سفر مواجه‌ هستیم اما در مقابل سرعت متوسط در جاده‌ها به دلیل خلوتی افزایش می‌یابد و به واسطه آن شدت برخورد نیز افزایش خواهد داشت، بنابراین از همه رانندگان تقاضا می‌کنیم که حتما نکات ایمنی را رعایت کنند.
کفش پاشنه بلند و دمپایی مناسب رانندگی نیست
رئیس‌پلیس ترافیک شهری با اشاره به اینکه انتخاب کفش مناسب برای رانندگی این فرصت را فراهم می‌کند تا فشارلازم و استاندارد روی پدال‌ها، ترمز و گاز فراهم شود، گفت: کفش‌هایی که بیشتر از ١٠ سانتی متر پاشنه داشته باشند مناسب رانندگی نیستند؛ زیرا کف سخت این کفش‌ها باعث می‌شود تا پا عملکرد صحیح روی پدال‌ها نداشته باشد.
به گزارش سایت راهور، سرهنگ داوود قاسمیان افزود: پوشیدن کفش پاشنه بلند، دمپایی و کفش‌های نامناسب دیگر به دلیل قرار نگرفتن درست پا روی پدال می‌تواند باعث لغزش پا و در نهایت از دست دادن پدال‌ها هنگام رانندگی شود.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده آبی بیگلو

سعید مهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بامداد شنبه طی تماس با اورژانس و به دنبال برخورد خودروی پژو و جیپ در جاده آبی بیگلو، مابین آرخازلو و قره تپه، بلافاصله اتوبوس آمبولانس و آمبولانس های ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۹ مصدوم این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شدند.

رئیس مدیریت حوادث و مرکز فوریت های پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در تعطیلات عید فطر مشابه چنین حوادثی در جاده های اردبیل رخ داد، بیان کرد: بسیاری از جاده های اردبیل به دلیل برخی رعایت نکردن موارد ایمنی رانندگی چنین تصادفات تلخی را رقم می زند که امیدواریم با کاستن از عامل انسانی در جاده ها آمار تصادفات و مرگ و میرها نیز کاهش یابد.

کد خبر 6076531

دیگر خبرها

  • ۲۲ دوربین کنترل سرعت در یزد فعال هستند
  • اعمال جریمه به صورت اتوماتیک در سامانه پلیس راهور
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم / دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • تهران در جایگاه دوم تصادفات فوتی/ راهکار کاهش خسارات سوانح رانندگی در پایتخت چیست؟
  • مقایسه مرگ‌ومیر تصادفات جاده‌ای نوروز امسال با سال‌های گذشته/ آمار
  • آمار مرگ‌ومیر تصادفات جاده‌ای نوروز امسال در مقایسه با گذشته
  • ۲۲ دوربین کنترل سرعت در یزد فعال است
  • کاهش ۵۰ درصدی تصادفات نوروزی در خراسان جنوبی
  • از تلفات چهارشنبه سوری تا تصادفات جاده‌ای
  • ۹ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده آبی بیگلو