Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي انجمن صنفي صنعت لاستيک ايران با تأکيد براينکه امروز ترکيه‌ با تخفيفات تعرفه‌اي به راحتي لاستيک خود را وارد کشور مي‌کند، گفت: از آن طرف با افزايش تعرفه امکان واردات لاستيک ايران به کشور خود را نمي‌دهد. مصطفي تنها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، با اشاره به اينکه مشکلات امروز صنعت لاستيک مجزا از ساير صنايع کشور نيست، اظهار داشت: به صورت ويژه اين صنعت با افزايش قيمت مواد اوليه که در داخل تأمين مي‌شود روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين در بحث واردات نيز هنوز تدبير جدي براي افزايش تعرفه تايرهاي چيني اتخاذ نشده است.
وي با بيان اينکه خوشبختانه با تعاملات انجام شده ميزان واردات تايرهاي فاقد استاندارد درسال 95 کاهش پيدا کرده است، افزود: امروز تمام کشورها تعرفه‌هاي مناسبي را براي حمايت از صنعت تاير خود اعمال مي‌کنند اما متأسفانه در ايران هنوز هيچ تدبير جدي براي افزايش تعرفه واردات تايرهاي چيني اعمال نشده است. همين موضوع باعث مي‌شود تا توليدکننده داخلي امکان فروش مناسب محصولات خود را در بازار نداشته باشد.
سخنگوي انجمن صنفي صنعت لاستيک ايران ادامه داد: در خاورميانه دو توليدکننده مطرح در صنعت لاستيک فعاليت مي‌کنند که يکي از آنها ترکيه و ديگري ايران است، متأسفانه در قرارداد ترجيحي که ميان ايران و ترکيه منعقد شده است طرف ترکيه‌اي مي‌تواند با تخفيفات بسيار زيادي لاستيک‌هاي خود را به کشور ما صادر مي کنند.
تنها اضافه کرد: با وجود اعمال تخفيف‌ها براي واردات لاستيک ترکيه‌اي به ايران طرف ترکيه‌اي اخيرا علاوه بر تعرفه هاي گذشته 20 درصد افزايش تعرفه را براي لاستيک‌هاي ايراني اعمال کرده است اين نشان مي‌دهد ما در قرارداد ترجيحي نه تنها در بخش لاستيک سودي نبرده‌ايم بلکه طرف ترکيه‌اي به راحتي در بازار کشور فعاليت مي‌کند.
وي با تأکيد براينکه افزايش تعرفه صادرات لاستيک ايران به ترکيه به طور حتم بازار صادراتي ما را تحت الشعاع قرار خواهد داد، گفت: از مسئولين درخواست مي‌کنيم در اين رابطه تدبير مناسبي را اتخاذ کنند. علاوه براين پاکستان نيز تعرفه لاستيک ايران را افزايش داده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور