Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:18:12 GMT

ساخت مجتمع وقفی چشم پزشکی در رفسنجان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۸۲۶۰۶

ساخت مجتمع وقفی چشم پزشکی در رفسنجان آغاز شد

به گزارش ایرنا مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان عصر دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح عمرانی گفت: 150 میلیارد ریال از محل موقوفات هلال احمر برای ساخت مجتمع چشم پزشکی در نظر گرفته شده است.
علی گنج کریمی افزود: مرحوم شفیعی پور بخشی از املاک کشاورزی خود را در زمینه ایجاد این مجتمع چشم پزشکی وقف کرده بود که این املاک در حال احیا شدن است تا از درآمد حاصل از این املاک بتوان این مجتمع چشم پزشکی را احداث کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: این طرح از مجموعه موقوفات در اختیار هلال احمر استان کرمان است که با کمک دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و هلال احمر اجرا می شود تا قدمی در راستای درمان بیماران برداشته شود.
وی گفت: عمده موقوفات هلال احمر در رفسنجان و پس از آن در شهرستان های سیرجان و زرند وجود دارد و درمانگاه زینبیه در سیرجان که زیر نظر موقوفات است در حال بازسازی است و سایر موقوفات نیز در حال بازسازی هستند تا مردم نتیجه وقف را به خوبی شاهد باشند.
فرماندار رفسنجان هم با اشاره به اینکه عمده موقوفات هلال احمر کشور در رفسنجان وجود دارد گفت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد مردم این شهرستان وقف در همه زمینه ها از جمله درمان، آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر است.
حمید ملانوری تصریح کرد: مشارکت مردم در امر خیر موجب شده که این شهرستان رتبه برخورداری را در سطح کشور و استان به دست آورد.
وی گفت: در حالی که در سال های گذشته با کاهش سطح درآمد مردم به دلیل بحران آب در رفسنجان این مشارکت پایین آمده بود، بسیاری از ساختمان ها در این شهرستان فرسوده شده، بسیاری از موقوفات در حوزه کشاورزی پسته به دلیل کم آبی خشک شده و از بین رفته به طور مثال املاک کشاورزی مرحوم شفیعی پور که درآمد حاصل از زمین های پسته بایستی در زمینه چشم پزشکی وقف می شد از بین رفته و بازنگری نشده و به شکل مطلوب استفاده نشده است.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: با تشکیل هیات وکلای جدید در حوزه موقوفات هلال احمر تحول جدید پدیدار شده، ضریب خطاها کاهش یافته و باغات احیا شده اند که جای بسی امیدواری است تا بتوان از درآمد این موقوفات در راستای خدمت به مردم گام برداشته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم در این آیین بیان کرد: مرحوم علی اکبر شفیعی پور یکسری املاک را وقف کرده که باید به طور اختصاصی برای فعالیت های چشم پزشکی منظور می شده است.
علی اسماعیلی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مجتمع بزرگ چشم پزشکی واقع در قسمت جلوی بیمارستان مرادی نبش خیابان معلم رفسنجان ادامه داد: آزمایشگاه، اورژانس و زمین خالی در این مجموعه در ساختمانی به مساحت هفت هزار مترمربع به صورت مجتمع چشم پزشکی احداث خواهد شد.
وی با بیان اینکه مجتمع بزرگ چشم پزشکی رفسنجان طی 2 سال احداث خواهد شد گفت: این مجتمع شامل اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق های عمل، بخش بستری و درمانگاه تخصصی چشم پزشکی در محل فعلی اورژانس و درمانگاه چشم پزشکی شفیعی پور احداث می شود.
وی افزود: موقوفات خیریه شفیعی پور باغاتی است که اکنون محصول پسته ندارند از طرفی با تصرف این زمین ها مواجه بودیم، لذا مجوز شرعی اخذ شد که در راستای همان نیات واقف هزینه شود.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی بابیان اینکه افتتاح خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی استان زنجان مصوبه هیئت دولت و تأکید قانون است، گفت: این مهم تکلیفی به واسطه اساسنامه برای هلال احمر است چرا که در حوادث و سوانح تاثیرگذار است.

وی افزود: هلال احمر سازماندهی دوره‌های آموزشی و تیم‌های امدادی و نیرو‌ها را در این خانه‌ها عهده دار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: برای تجهیز خانه هلال شهر سهرورد امسال ۲۰۰ میلیون ریال تخصیص خواهد یافت و ۱۰ دستگاه چادر اسکان اضطراری، ۲ دستگاه فشار سنج و یک دستگاه مانکن SPR دیجیتالی به این خانه هلال ارائه خواهد شد.

در حاشیه افتتاح خانه هلال سهرورد تیم‌پزشکی متشکل از سه دندانپزشک، سه کارشناس مامایی و یک پزشک عمومی مراجعان را به صورت رایگان ویزیت کردند.

دیگر خبرها

  • آغاز رویداد دادرس در استان اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز
  • نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر
  • حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال‌احمر است
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • آغاز عملیات گازرسانی به مجتمع دامپروری شهر کیان
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه