Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@19:27:20 GMT

باخت ایران در جنگ تعرفه واردات با ترکیه

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۸۲۹۵۸

سخنگوی انجمن صنفی صنعت لاستیک ایران با تأکید براینکه امروز ترکیه‌ با تخفیفات تعرفه‌ای به راحتی لاستیک خود را وارد کشور می‌کند، گفت: از آن طرف با افزایش تعرفه امکان واردات لاستیک ایران به کشور خود را نمی‌دهد.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی انجمن صنفی صنعت لاستیک ایران با تأکید براینکه امروز ترکیه‌ با تخفیفات تعرفه‌ای به راحتی لاستیک خود را وارد کشور می‌کند، گفت: از آن طرف با افزایش تعرفه امکان واردات لاستیک ایران به کشور خود را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصطفی تنها با اشاره به اینکه مشکلات امروز صنعت لاستیک مجزا از سایر صنایع کشور نیست، اظهار داشت: به صورت ویژه این صنعت با افزایش قیمت مواد اولیه که در داخل تأمین می‌شود روبه‌رو است. همچنین در بحث واردات نیز هنوز تدبیر جدی برای افزایش تعرفه تایرهای چینی اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با تعاملات انجام شده میزان واردات تایرهای فاقد استاندارد درسال 95 کاهش پیدا کرده است، افزود: امروز تمام کشورها تعرفه‌های مناسبی را برای حمایت از صنعت تایر خود اعمال می‌کنند اما متأسفانه در ایران هنوز هیچ تدبیر جدی برای افزایش تعرفه واردات تایرهای چینی اعمال نشده است. همین موضوع باعث می‌شود تا تولیدکننده داخلی امکان فروش مناسب محصولات خود را در بازار نداشته باشد.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت لاستیک ایران ادامه داد: در خاورمیانه دو تولیدکننده مطرح در صنعت لاستیک فعالیت می‌کنند که یکی از آنها ترکیه و دیگری ایران است، متأسفانه در قرارداد ترجیحی که میان ایران و ترکیه منعقد شده است طرف ترکیه‌ای می‌تواند با تخفیفات بسیار زیادی لاستیک‌های خود را به کشور ما صادر می کنند.

تنها اضافه کرد: با وجود اعمال تخفیف‌ها برای واردات لاستیک ترکیه‌ای به ایران طرف ترکیه‌ای اخیرا علاوه بر تعرفه های گذشته 20 درصد افزایش تعرفه را برای لاستیک‌های ایرانی اعمال کرده است این نشان می‌دهد ما در قرارداد ترجیحی نه تنها در بخش لاستیک سودی نبرده‌ایم بلکه طرف ترکیه‌ای به راحتی در بازار کشور فعالیت می‌کند.

وی با تأکید براینکه افزایش تعرفه صادرات لاستیک ایران به ترکیه به طور حتم بازار صادراتی ما را تحت الشعاع قرار خواهد داد، گفت: از مسئولین درخواست می‌کنیم در این رابطه تدبیر مناسبی را اتخاذ کنند. علاوه براین پاکستان نیز تعرفه لاستیک ایران را افزایش داده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، حامد نجفی علمدارلو - قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: براساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگام زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری